CKC De Regenboog

Het team van CKC De Regenboog in Amersfoort

Current section: team
Reinaartpad 1
3813 Amersfoort

Zie hier hoe het team van CKC De Regenboog is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van CKC De Regenboog. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past CKC De Regenboog bij jullie?

Ontdek hoe goed CKC De Regenboog bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij CKC De Regenboog zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij CKC De Regenboog. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (18.5%)
55-65 jaar (14.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij CKC De Regenboog werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (82.1%)
Direct ondersteunend personeel (3.6%)
Indirect ondersteunend personeel (7.1%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor CKC De Regenboog gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Engelse taal
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen
Wetenschap en Technologie

Flexibele Leerkrachtvervanging bij CKC De Regenboog

Bij CKC De Regenboog zetten we ons volledig in om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Of het nu gaat om ziekte of verlof, wij streven ernaar om altijd een passende vervangende oplossing te vinden, zoals via de CorDeo Scholengroep Vervangpool of door interne flexibiliteit. In de zeldzame gevallen waarin directe vervanging niet mogelijk is, kunnen we genoodzaakt zijn een groep een vrije dag te geven. Dit is een uitzonderlijke situatie die we proberen te allen tijde te vermijden, omdat we begrijpen dat dit gevolgen heeft voor zowel leerlingen als ouders. Onze prioriteit ligt bij het bieden van een stabiele en kwalitatieve leeromgeving. U wordt altijd tijdig geïnformeerd via onze schoolapp, idealiter voor 20:00 uur de avond ervoor of uiterlijk om 07:30 uur op de betreffende ochtend. Mocht dit leiden tot praktische opvangproblemen, dan kunt u uw kind uiteraard naar school brengen. Wij zijn wettelijk verplicht om opvang te garanderen. Houd er echter rekening mee dat dit niet optimaal is voor de betreffende groep en vragen we u dit alleen in geval van nood te doen. Uw begrip en medewerking hierin stellen we zeer op prijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Ons Onderwijs is: Doelgericht: Het onderwijs op de Regenboog is doelgericht onderwijs. Wij willen de kinderen toerusten tot het zo goed mogelijk vervullen van hun levenstaken, nu en straks als volwassenen. In ons onderwijs willen we de kinderen daarvoor relevante kennis, inzichten en attituden bijbrengen of helpen verder te ontwikkelen. Wij streven ernaar te voldoen aan de kerndoelen van de Wet op het Basisonderwijs. Kindgericht: Ons onderwijs is kindgericht. We houden rekening met verschillen tussen de kinderen. We zorgen ervoor dat de leerstof past bij het niveau van het kind. Zelfstandig werken is hierbij een belangrijk hulpmiddel. We kijken daarbij niet alleen naar de resultaten van het werk, maar ook naar het proces. Dit onderwijs bieden we doelgericht aan d.m.v. Handelingsgericht werken binnen een leerstofjaarklassensysteem, waarbij kinderen ook een eigen leerroute kunnen volgen. Helpen en begeleiden: We streven ernaar om de kinderen steeds meer zelf verantwoordelijk te laten zijn voor hun leerontwikkeling gedurende de basisschoolperiode. Om dit te realiseren werken we met momenten van zelfstandig werken met eigen verantwoordelijkheid om het eigenaarschap bij kinderen te ontwikkelen. De leerkrachten hebben naast de begeleidende rol ook een sturende rol, om structuur en veiligheid te bieden. Samengevat: modern en eigentijds onderwijs, ‘old-school’ vormgegeven waarbij de leerkracht centraal staat.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij CKC De Regenboog

8

Taal en Rekenen: Versterk de Fundamenten

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

CKC De Regenboog biedt gespecialiseerde ondersteuning aan leerlingen met uitdagingen op het gebied van taal en rekenen. We werken nauw samen met ouders en externe experts om passende oplossingen te vinden. Onze expertise omvat ook begeleiding voor leerlingen die moeite hebben met leren. Voor hen ontwikkelen we individuele leerlijnen en bieden we ondersteuning op eigen tempo, met prioriteit voor hun welbevinden. Externe remedial teachers en het CorDeo OnderwijsPunt versterken ons team hierin. We onderzoeken voortdurend hoe we met onze aanwezige expertise, in nauw contact met instellingen zoals Auris en Pento, de beste ondersteuning kunnen bieden. Dit stelt ons in staat om een stimulerende leeromgeving te creëren voor alle kinderen.

7

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien met Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Ergotherapeut
Pedagogisch Educatief Professional
Onderwijs Specialistische Jeugdhulp

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal bij CKC De Regenboog. Wij bieden ondersteuning die aansluit bij de specifieke behoeften en de context van elke leerling. Onze toegewijde professionals werken aan een veilige en positieve sfeer waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. We zetten ons in om elk kind te helpen groeien in zelfvertrouwen en sociale vaardigheden.

8

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Stimuleren van Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Ergotherapeut
Pedagogisch Educatief Professional
Onderwijs Specialistische Jeugdhulp

Toelichting van de school:

Bij CKC De Regenboog helpen we leerlingen met uitdagingen op het gebied van gedrag en werkhouding. We bieden ondersteuning om hun leerproces te optimaliseren. We bieden begeleiding voor leerlingen met gedragsproblematiek, waarbij we rekening houden met het welbevinden van de hele groep. Onze aanpak is gericht op het creëren van een positieve leeromgeving. Hoewel we geen specifieke gedragsspecialisten in dienst hebben, zetten we onze interne expertise in om elke leerling de best mogelijke kansen te bieden.

5

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Een Sterke Start

Beschikbare specialisten:

Pedagogisch Educatief Professional
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Ergotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

CKC De Regenboog besteedt veel aandacht aan de motorische ontwikkeling van jonge kinderen. Door middel van spel en gerichte activiteiten stimuleren we de fijne en grove motoriek, wat essentieel is voor hun algehele groei. We streven ernaar om leerlingen met fysieke of motorische belemmeringen passende ondersteuning te bieden. In samenwerking met ouders en externe deskundigen onderzoeken we de mogelijkheden voor individuele begeleiding. Onze intern begeleiders onderhouden nauw contact met medische specialisten. Door zowel aandacht te besteden aan hun sociaal-emotionele ontwikkeling als aan hun motorische vaardigheden, creëren we een solide basis voor hun verdere groei en succes op school.

3

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Integrale Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Hoewel we momenteel geen specifieke expertise hebben voor medisch handelen of persoonlijke verzorging, onderzoeken we voortdurend hoe we leerlingen met functiebeperkingen optimaal kunnen ondersteunen. In het verleden hebben we succesvol samengewerkt met externe deskundigen. Onze focus ligt op het bieden van een veilige en inclusieve omgeving waar elke leerling zich gewaardeerd voelt. We werken samen met ouders en externe partners om de best mogelijke zorg en ondersteuning te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
31
Totaal specialisten
31
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal

Optimale Leerlingondersteuning op CKC De Regenboog

Onze Aanpak voor Succesvolle Schoolontwikkeling

Op CKC De Regenboog bieden we uitgebreide basisondersteuning, verrijkt door gespecialiseerde leerkrachten. Met expertise in Kunst & Cultuur, Handelings- en Opbrengstgericht werken, Planmatig werken en evalueren, Sociaal-emotionele ontwikkeling en Wereldoriëntatie, dragen zij bij aan ons schoolbeleid. Vakcoördinatoren voor rekenen, taal en lezen versterken dit, samen met onze gedragsspecialist en IB'er voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Onze focus ligt sterk op de sociaal-emotionele groei van jonge kinderen. Middels speelse stoeigroepjes ontwikkelen zij essentiële vaardigheden zoals samenwerken, communiceren en conflictoplossing. Georganiseerd spel bevordert hun emotionele intelligentie en zelfvertrouwen. Ook andere groepswerkvormen stimuleren zelfbewustzijn en emotieregulatie in een veilige omgeving. Bij extra ondersteuningsvragen spelen onze drie Intern Begeleiders (IB'ers) een cruciale rol. Zij coördineren zorgverbreding en ondersteunen het leerproces in elke groep. Met regelmatige Cito-toetsen en methodetoetsen monitoren we de voortgang. Leerlingen die significant afwijken van het gemiddelde, zowel lager als hoger, ontvangen gerichte ondersteuning binnen of buiten de klas, altijd in overleg met de IB'er. Extra hulp, zoals bij spelling, lezen of rekenen, wordt eerst binnen de klas geboden. Indien nodig, kan een leerling tijdelijk in een gespecialiseerde ondersteuningsgroep geplaatst worden. Deze groepen, zoals Spelling, Begrijpend Lezen, Rekenen, Technisch Lezen en Verrijking, wisselen periodiek van samenstelling om optimaal aan te sluiten bij de behoeften van de leerlingen. We zetten vroegtijdig in op het signaleren van meer- en hoogbegaafdheid om onderpresteren te voorkomen. Anamnese- en intakeformulieren, aangevuld met observaties van tekenontwikkeling en welbevinden, vormen de basis. Gedurende de hele schoolloopbaan volgen we leerlingen via toetsresultaten en observaties van verrijkingswerk en welbevinden. Deelname aan de Verrijkingsgroep of specifieke trajecten zoals de Plusklas, Masterclass of Junior College, biedt verdere uitdaging voor deze leerlingen. De communicatie over de voortgang en ondersteuning verloopt primair via de groepsleerkracht en rapporten. Informatieavonden bieden gelegenheid voor verdere vragen. Ons beleid voor meer- en hoogbegaafde leerlingen wordt continu geoptimaliseerd door het Expertteam-Hoogbegaafdheid. Onze dagelijkse doelen zijn helder: een hoog basisaanbod met effectieve differentiatie, het bevorderen van zelfstandigheid en leren leren, een duidelijke pedagogische aanpak, sterke school-ouderrelaties en een doordachte visie op het onderwijs aan jonge kinderen. Vraag gerust naar onze 'Ondersteuningsroute'.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Visie: Het Schoolplan van De Regenboog

Welke toekomstgerichte doelen omvat het schoolplan van CKC De Regenboog?

Ons onderwijs op CKC De Regenboog focust op meer dan alleen de kernvakken zoals rekenen en taal. We besteden uitgebreid aandacht aan burgerschapsvorming, waarbij leerlingen leren zich te verhouden tot zichzelf, hun medemens, de maatschappij en de schepping. Hoewel deze ontwikkeling minder tastbaar is, is deze essentieel voor de vorming van onze leerlingen tot waardevolle individuen. We streven ernaar dat elke leerling onze school verlaat met het besef een geliefd kind te zijn, klaar voor de volgende stap in de maatschappij. Ongeacht verschillen in achtergrond, talenten of beperkingen, benadrukken we dat iedereen welkom is en een gewaardeerd lid van onze gemeenschap vormt. Deze veilige leeromgeving monitoren we continu door middel van dagelijkse interacties, formele kindgesprekken en sociale veiligheidsmetingen. Burgerschap heeft voor ons een dubbele betekenis: we bereiden onze leerlingen voor op hun rol als burger in Nederland, maar ook als burger van Gods Koninkrijk. Wij zien dit Koninkrijk als reeds begonnen en erkennen onze taak daarin, tot eer van onze Koning. Dit vertaalt zich in een burgerschapsonderwijs met een duidelijke Bijbelse grondslag, inclusief expliciete aandacht voor de schepping, klimaat en duurzaamheid. De Bijbel, hoewel niet direct een handleiding voor modern burgerschapsonderwijs, biedt rijke principes zoals naastenliefde, rechtvaardigheid en zorg voor de kwetsbaren. Verhalen zoals de Barmhartige Samaritaan illustreren het belang van medeleven en het tonen van barmhartigheid, wat we vertalen naar onze schoolgemeenschap en daarbuiten. De Bijbel moedigt leiders aan tot rechtvaardig handelen en zorg voor het welzijn van de samenleving. Deze principes vormen de basis voor ons onderwijs. Naast het Bijbelonderwijs dragen de geloofsopvoeding thuis en in de kerk essentieel bij aan het burgerschapsbegrip. Thuis leren kinderen geloofsgebaseerde normen en waarden, zoals naastenliefde en sociale verantwoordelijkheid. Ouders zijn hierin een belangrijk voorbeeld. De kerk versterkt deze principes door onderwijs, voorbeeldgedrag en de viering van nederigheid en dienstbaarheid. Samen vormen thuis, school en kerk een krachtig platform voor het aanleren en toepassen van burgerschapsvaardigheden die geworteld zijn in liefde, gerechtigheid en barmhartigheid, zoals beschreven in de Bijbel. We geloven dat de Heilige Geest ons helpt goede vruchten voort te brengen, zoals liefde, geduld en vriendelijkheid (Galaten 5:22-23).

Hoe garandeert CKC De Regenboog de realisatie van haar onderwijsdoelen?

Op CKC De Regenboog werken we cyclisch aan onderwijskwaliteit en streven we naar continue verbetering. Onze kwaliteitscyclus beschrijft hoe we op vaste momenten en over specifieke onderwerpen onze resultaten evalueren en verantwoorden. De verzamelde rapportages en data dienen als basis voor gerichte gesprekken en beleidsaanpassingen. Voor elk schooljaar stellen we een gedetailleerd jaarplan op, gebaseerd op ons overkoepelende schoolplan. Dit plan omvat diverse evaluatiemethoden, waaronder klassenbezoeken met behulp van een kijkwijzer en opvolggesprekken. Ook monitoren we de leerlingontwikkeling halverwege en aan het einde van elk leerjaar, en voeren we een gestructureerde gesprekkencyclus. Tevredenheidspeilingen, inclusief de meting van sociale veiligheid bij leerlingen van groep 6 tot en met 8, maken eveneens deel uit van onze kwaliteitszorg. Daarnaast onderhouden we zowel informele als formele contacten met ouders om een breed beeld te krijgen van de schoolprestaties. Alle leerkrachten op De Regenboog zijn geschoold in 'handelingsgericht werken'. Deze aanpak stelt ons in staat de onderwijsbehoeften van elke individuele leerling nauwkeurig in kaart te brengen en ons onderwijs hierop af te stemmen. Regelmatig evalueren we met de intern begeleider of we de leerling adequaat in beeld hebben en of ons onderwijs aansluit bij diens specifieke behoeften. Bij vragen of zorgen over de ontwikkeling van een leerling, zijn de lijnen tussen leerkrachten en intern begeleiders kort en laagdrempelig. We hechten grote waarde aan de inbreng van ouders bij het bepalen van de onderwijsbehoeften van hun kind. Bovendien stimuleren we de betrokkenheid van leerlingen bij de opstelling van hun eigen leerplannen, om zo eigenaarschap te bevorderen.

Programma voor het Jonge Kind | CKC De Regenboog Amersfoort

Toelichting van de school

CKC De Regenboog biedt een enriched programma voor jonge kinderen, inclusief peuteropvang met VVE-indicatie. Ontdek de uitgebreide mogelijkheden voor de allerkleinsten. Wij geloven in een integrale aanpak voor de ontwikkeling van uw kind. Daarom werken we nauw samen met Stichting Koalah, een gerenommeerde organisatie voor kinderopvang. Regelmatig nemen we deel aan het Integraal Wijk- en Onderwijsoverleg (IWOO) voor de wijken Schothorst en Zielhorst. Dit overleg brengt alle betrokken partijen samen die zich inzetten voor de opvoeding en het onderwijs van kinderen tot 12 jaar.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op CKC De Regenboog?

CKC De Regenboog onderscheidt zich met een rijk aanbod speciaal voor het jonge kind. Dit omvat onder andere een gestructureerde peuteropvang met aandacht voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat essentieel is voor een optimale start. Bovendien faciliteren we activiteiten die de brede ontwikkeling stimuleren, zowel op educatief als sociaal-emotioneel vlak. Ons doel is om een veilige en stimulerende omgeving te creëren waarin elk kind kan floreren.

CKC De Regenboog onderscheidt zich met een rijk aanbod speciaal voor het jonge kind. Dit omvat onder andere een gestructureerde peuteropvang met aandacht voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat essentieel is voor een optimale start. Bovendien faciliteren we activiteiten die de brede ontwikkeling stimuleren, zowel op educatief als sociaal-emotioneel vlak. Ons doel is om een veilige en stimulerende omgeving te creëren waarin elk kind kan floreren.

Met welke partners werkt CKC De Regenboog samen voor het jonge kind programma?

CKC De Regenboog werkt nauw samen met Stichting Koalah, een gespecialiseerde organisatie die deel uitmaakt van CorDeo. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige kinderopvang en educatie. Via Stichting Koalah bieden we een gestructureerde en veilige omgeving voor peuters, met specifieke aandacht voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Meer informatie vindt u op hun website.

CKC De Regenboog werkt nauw samen met Stichting Koalah, een gespecialiseerde organisatie die deel uitmaakt van CorDeo. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige kinderopvang en educatie. Via Stichting Koalah bieden we een gestructureerde en veilige omgeving voor peuters, met specifieke aandacht voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Meer informatie vindt u op hun website.

Team | CKC De Regenboog in Amersfoort | [2025] Schoolregister