Basisschool Bilal

Het team van Basisschool Bilal in Amersfoort

Current section: team
Fahrenheitstraat 50
3817 Amersfoort

Zie hier hoe het team van Basisschool Bilal is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Bilal. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Bilal bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Bilal bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Bilal zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.5%)
Man (9.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Bilal. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.1%)
25-35 jaar (36.4%)
35-45 jaar (36.4%)
45-55 jaar (13.6%)
55-65 jaar (4.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (27.5%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (19%)
55-65 jaar (17.2%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Bilal werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (47.6%)
Direct ondersteunend personeel (9.5%)
Indirect ondersteunend personeel (38.1%)
Management (4.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Bilal gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vakdocent Vervanging: Naadloze Educatie bij Basisschool Bilal

Bij Basisschool Bilal garanderen we een continue leerervaring, zelfs bij afwezigheid van een vaste leerkracht. Onze school is strategisch aangesloten bij een erkende regionale invalpool. Dit samenwerkingsverband zorgt ervoor dat er altijd gekwalificeerde en ervaren onderwijsprofessionals beschikbaar zijn. Deze flexibele inzetbaarheid van docenten minimaliseert onderbrekingen in het leerproces en biedt uw kind de continuïteit die het verdient. Zo blijft de educatieve kwaliteit altijd op een hoog niveau.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Om leerlingen beter te bedienen, hebben wij op school gecertificeerde specialisten die meewerken aan verbetering en vernieuwing van ons onderwijs. Wij hebben een taalspecialist, rekenspecialist, jonge kind specialist, specialist hoogbegaafdheid en een gedragsspecialist.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op Basisschool Bilal

7

Extra Ondersteuning voor Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheidsspecialist
Taalspecialist
Rots en Water Trainers
Bouwteamleiders
Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool Bilal bieden we een breed scala aan gespecialiseerde ondersteuning om elke leerling optimaal te laten groeien. Ons team is versterkt met aanvullende expertise om tegemoet te komen aan diverse onderwijsbehoeften. Onze Intern Begeleiders, Marc Tertoogen en een nieuwe aan te stellen collega, coördineren de individuele leerroutes. De Rekenspecialist, eveneens Marc Tertoogen, richt zich op het versterken van rekenvaardigheden. Voor taalontwikkeling hebben we Aleyna Akdeniz als Taalspecialist, aangevuld door een vacature. Specifieke aandacht voor meer- en hoogbegaafde leerlingen wordt geboden door een vacante Hoogbegaafdheidsspecialist. Onze Gedragsspecialist, momenteel vacant, en de Rots en Water Trainers werken aan sociaal-emotionele vaardigheden en een positieve leeromgeving. Daarnaast zijn onze Bouwteamleiders betrokken bij de pedagogische aanpak, en bieden onze Godsdienstleerkrachten, Zeynep Camci, Susanne Terpstra en Nasreddine El Khayari, een waardevolle aanvulling op ons onderwijsaanbod.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Rots en Water Trainers

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal op Basisschool Bilal. We zetten ons in om een veilige en ondersteunende omgeving te creëren waarin elk kind zich gewaardeerd voelt. Onze Intern Begeleiders, Marc Tertoogen en een nieuwe collega, spelen een cruciale rol in het begeleiden van leerlingen met specifieke sociaal-emotionele behoeften. De Gedragsspecialist, momenteel vacant, werkt nauw samen met het team om gedragsuitdagingen aan te pakken. De Rots en Water Trainers bieden praktische vaardigheden voor zelfvertrouwen en weerbaarheid. Onze Hoogbegaafdheidsspecialist (vacant) en de Godsdienstleerkrachten, Zeynep Camci, Susanne Terpstra en Nasreddine El Khayari, dragen ook bij aan een brede ontwikkeling. Samen streven we ernaar om leerlingen te helpen positieve relaties op te bouwen en effectief om te gaan met uitdagingen.

1

Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Basisschool Bilal besteedt veel aandacht aan de ontwikkeling van een positieve werkhouding en een effectieve aanpak van schooltaken. We geloven dat een goede basis essentieel is voor academisch succes. Onze Gedragsspecialist, momenteel vacant, is de sleutelfiguur in het ondersteunen van leerlingen bij gedragsuitdagingen en het bevorderen van een productieve leeromgeving. De Intern Begeleiders, Marc Tertoogen en een nieuwe collega, bieden aanvullende begeleiding. De Taalspecialist, Aleyna Akdeniz, en de Rekenspecialist, Marc Tertoogen, versterken de basisvaardigheden. Onze Godsdienstleerkrachten, Zeynep Camci, Susanne Terpstra en Nasreddine El Khayari, dragen bij aan de brede ontwikkeling van de leerlingen. Samen zorgen we ervoor dat elke leerling de tools krijgt om succesvol te zijn in zijn of haar leerproces.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

Wij stimuleren de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen op Basisschool Bilal. Een gezonde fysieke basis draagt bij aan zowel welzijn als leerprestaties. Onze Intern Begeleiders, Marc Tertoogen en een nieuwe collega, monitoren de voortgang en coördineren de ondersteuning. Hoewel niet expliciet genoemd in de specialistische rollen, werken we samen met externe Fysiotherapeuten en Logopedisten indien nodig om specifieke behoeften te adresseren. De Taalspecialist, Aleyna Akdeniz, en onze Gedragsspecialist (vacant) ondersteunen eveneens de algehele ontwikkeling van de leerlingen. De Godsdienstleerkrachten, Zeynep Camci, Susanne Terpstra en Nasreddine El Khayari, dragen bij aan de brede vorming. We streven ernaar om een omgeving te bieden waarin kinderen zich zowel fysiek als intellectueel optimaal kunnen ontwikkelen.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider

Toelichting van de school:

Op Basisschool Bilal zorgen we voor de nodige ondersteuning op het gebied van medische zorg en persoonlijke verzorging binnen de schoolomgeving. De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van groot belang. Onze Intern Begeleiders, Marc Tertoogen en een nieuwe collega, zijn betrokken bij het coördineren van zorg en het onderhouden van contacten met ouders en externe hulpverleners indien medische of verzorgingsbehoeften spelen. Hoewel een specifieke medische professional niet vast in ons team is, werken we nauw samen met de Taalspecialist, Aleyna Akdeniz, de Gedragsspecialist (vacant) en de Godsdienstleerkrachten, Zeynep Camci, Susanne Terpstra en Nasreddine El Khayari, om een holistische benadering te waarborgen. Ons doel is om een veilige en verzorgende omgeving te bieden waarin elke leerling zich prettig en ondersteund voelt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Openbaar plein in de wijk
ABC-locatie

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool Bilal

Ontdek Onze Visie op Kindontwikkeling en Begeleiding

De overstap naar groep 1 is een belangrijke mijlpaal. Bij Basisschool Bilal in Amersfoort faciliteren we deze overgang met zorg en aandacht, zodat uw kind zich snel thuis voelt. Wij geloven in een geleidelijke wennen aan de schoolomgeving. Daarom bieden we proefdagen aan vóór de vierde verjaardag van uw kind, in nauw overleg met u en de toekomstige leerkracht. Het zelf brengen van uw kind gedurende de eerste schoolweek bevordert een veilige start, zelfs als uw kind later zelfstandig met het busvervoer reist. Nederlands is de voertaal, maar we erkennen de kracht van tweetaligheid. Kinderen die hun thuistaal goed beheersen, ontwikkelen doorgaans ook de Nederlandse taal vaardig. Dit draagt bij aan een brede taalontwikkeling en schoolsucces. Uw betrokkenheid is cruciaal voor de ontwikkeling van uw kind. Daarom organiseren we regelmatig koffieochtenden. Hier informeren we u over ons lesaanbod en geven we tips hoe u de taal- en algehele ontwikkeling van uw kind thuis kunt stimuleren. In de kleuterklassen werken we met boeiende thema's die aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen. Elk thema integreert nieuwe woordenschat, rekenactiviteiten en spelvormen, met als doel specifieke leerdoelen te behalen. Ook de sociaal-emotionele ontwikkeling krijgt hierbij volop aandacht. De dag begint met inzicht in het dagprogramma via dagritmekaarten. Na een gezamenlijk ochtendgebed, dat u kunt bijwonen, volgt een interactieve kringactiviteit met verhalen, liedjes of versjes. Vervolgens duiken de kinderen in spelactiviteiten in diverse hoeken, zoals de huishoek of bouwhoek, die thematisch zijn ingericht. Terwijl de kinderen zelfstandig spelen, biedt de leerkracht gerichte instructie aan kleine groepjes. Deze instructie is afgestemd op individuele leerbehoeften en kan gericht zijn op taal, rekenen of motorische vaardigheden. Beweging is essentieel voor de ontwikkeling; daarom maken de kinderen gebruik van zowel binnen- als buitenfaciliteiten, inclusief speeltoestellen en divers spelmateriaal. Voor een gedetailleerd overzicht van een schooldag en onze aanpak, verwijzen wij u graag naar het informatieboekje voor nieuwe ouders, beschikbaar als bijlage. **Individuele Ondersteuning en Passend Onderwijs** Indien uw kind extra ondersteuning nodig heeft, stellen we in samenspraak met de intern begeleider een individueel plan op. U wordt nauw betrokken bij dit proces. Mocht de school niet de benodigde zorg kunnen bieden, dan schakelen we, met uw toestemming, het Samenwerkingsverband in voor een gespecialiseerde analyse en passende begeleiding. Ons team beschikt over de expertise om diverse zorg- en begeleidingsbehoeften te vervullen, of uw kind nu hoogbegaafd is, extra hulp nodig heeft, of specifieke fysieke beperkingen ervaart. Bij elke nieuwe aanmelding evalueren we zorgvuldig de begeleidingsbehoefte om een evenwichtige klassensamenstelling te garanderen. Indien de begeleidingsbehoefte van een nieuwe leerling niet in balans is met de bestaande klassensamenstelling, zoeken we conform de wet Passend Onderwijs samen met u naar een geschikte, nabije school. De gedetailleerde procedure van ons aannamebeleid is te vinden in ons Kwaliteitshandboek. Soms kan het nodig zijn om een leerjaar te herhalen. Dit is een weloverwogen beslissing waarbij u continu geïnformeerd wordt over de stappen. Passend Onderwijs streeft ernaar zorg zoveel mogelijk binnen de klas te bieden. **Grenzen aan Ondersteuning** De Bilalschool hanteert een duidelijke visie op zorg en begeleiding. Wij stellen grenzen om de kwaliteit van onderwijs voor alle leerlingen te waarborgen: * Wanneer de ondersteuningsvraag de draagkracht van de leerkracht en school overstijgt, zonder verdere oplossingen. * Bij het uitblijven van progressie ondanks aantoonbare extra inspanningen. * Wanneer de veiligheid van andere leerlingen in het geding is. * Wanneer de aandacht voor andere leerlingen onevenredig wordt beïnvloed. * Wanneer het welzijn van de leerling zelf in gevaar komt. * Bij een verstoorde samenwerking met ouders of andersom. **Toekomstplannen voor Extra Ondersteuning** Basisschool Bilal investeert continu in de ontwikkeling van passend onderwijs. We streven naar op maat gemaakte interventies, de implementatie van het EDI-instructiemodel en verbetering van woordenschatonderwijs. Onze ambities zijn vastgelegd in onze school- en jaarplannen, die u kunt raadplegen op onze website.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool Bilal

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Ons schoolplan bevat een duidelijke visie op de toekomst van ons onderwijs. Belangrijke pijlers hierin zijn de ontwikkeling van een professionele leercultuur binnen ons team, het bevorderen van burgerschap en een brede persoonlijke identiteitsvorming bij onze leerlingen. Daarnaast focussen we op een toekomstbestendig onderwijsaanbod, effectieve profilering en marketing, en het versterken van de betrokkenheid van ouders bij de school. U kunt ons volledige schoolplan inzien via onze website. Tevens hebben we een apart beleidsplan opgesteld specifiek voor onze burgerschapsdoelen, dat u ook op deze pagina kunt vinden als bijlage.

Hoe borgt Basisschool Bilal het behalen van de gestelde doelen?

Wij hanteren een gestructureerde kwaliteitscyclus, gebaseerd op handelingsgericht werken (HGW), waarbij we onze voortgang continu monitoren en evalueren, elke zes weken. Ons onderwijs is ingericht volgens de principes van effectief leren en we organiseren onze schoolprocessen conform de methodiek 'De Betere Basisschool' van de CED-groep. Voor ons kwaliteitsmanagementsysteem maken we gebruik van 'Werken met Kwaliteitskaarten' (WMK). Dit stelt ons in staat om jaarlijks systematisch de kwaliteit van ons onderwijs te beoordelen en te verbeteren. De geconstateerde verbeterpunten integreren we in ons jaarplan en worden door het gehele team uitgewerkt. De schoolleiding en het managementteam volgen de voortgang van de gestelde doelen nauwgezet. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we de uitgevoerde verbeterplannen en rapporteren we zowel intern als extern over onze prestaties, onder andere in het jaarverslag.

Programma Jonge Kind: Spelend Leren bij Basisschool Bilal Amersfoort

Toelichting van de school

Basisschool Bilal in Amersfoort ontwikkelt continu haar aanbod voor spelend leren in de onderbouw. We werken aan een gezamenlijke schoolvisie die onze educatieve aanpak versterkt en zichtbaar maakt in de dagelijkse praktijk. Ons team zet zich in om kinderen een stimulerende omgeving te bieden waarin ze zich optimaal kunnen ontwikkelen. Door middel van speelse activiteiten bevorderen we de nieuwsgierigheid en creativiteit van elk kind. Ontdek hoe Basisschool Bilal een veilige en inspirerende start biedt voor uw kind, met een focus op groei en ontdekking in de vroege schooljaren.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Bilal Amersfoort speciaal programma's voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool Bilal biedt een verrijkend programma voor jonge kinderen. Dit omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een nauwe samenwerking met peuteropvangfaciliteiten. Kinderen die in aanmerking komen voor een VVE-indicatie krijgen specifieke aandacht en ondersteuning om een vliegende start te maken. Onze toegewijde VVE-coördinatoren, Meltem Yildiz en Rabiye Dogu, zorgen voor een soepele integratie en optimale ontwikkeling van deze jonge leerlingen.

Ja, Basisschool Bilal biedt een verrijkend programma voor jonge kinderen. Dit omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een nauwe samenwerking met peuteropvangfaciliteiten. Kinderen die in aanmerking komen voor een VVE-indicatie krijgen specifieke aandacht en ondersteuning om een vliegende start te maken. Onze toegewijde VVE-coördinatoren, Meltem Yildiz en Rabiye Dogu, zorgen voor een soepele integratie en optimale ontwikkeling van deze jonge leerlingen.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Kinderen met een VVE-indicatie ontvangen extra ondersteuning.
Onze VVE-coördinatoren, Meltem Yildiz en Rabiye Dogu, begeleiden dit.

Met welke organisaties werkt Basisschool Bilal samen voor het jonge kind?

Basisschool Bilal werkt samen met externe partners om het aanbod voor jonge kinderen te versterken. Momenteel onderhouden we een waardevolle samenwerking met 'De Oogappel', een organisatie die zich inzet voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Deze samenwerkingen garanderen een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod, afgestemd op de specifieke behoeften van onze jongste leerlingen in Amersfoort.

Basisschool Bilal werkt samen met externe partners om het aanbod voor jonge kinderen te versterken. Momenteel onderhouden we een waardevolle samenwerking met 'De Oogappel', een organisatie die zich inzet voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Deze samenwerkingen garanderen een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod, afgestemd op de specifieke behoeften van onze jongste leerlingen in Amersfoort.

De Oogappel (in oprichting)
Team | Basisschool Bilal in Amersfoort | [2025] Schoolregister