Wilhelminaschool in Amerongen

Het team van Wilhelminaschool in Amerongen

Current section: team
Gasthuisstraat 7
3958 Amerongen

Zie hier hoe het team van Wilhelminaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Wilhelminaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Wilhelminaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Wilhelminaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Wilhelminaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Wilhelminaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (30%)
35-45 jaar (30%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (10%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Wilhelminaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (20%)

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Begeleiding voor Elke Leerling op de Wilhelminaschool

6

Academische en Taalontwikkeling: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor onderwijszorg
Gespecialiseerde Rekenspecialist
Ervaren Remedial Teacher
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Deskundige Taalspecialist
Gediplomeerd Leesspecialist

Toelichting van de school:

Onze onderwijsassistent biedt gerichte ondersteuning aan leerlingen met specifieke zorgarrangementen. Zij verzorgt zowel pre-teaching als reteaching voor individuele leerlingen en kleine groepen, zowel binnen als buiten de reguliere lesuren. Deze begeleiding staat onder supervisie van onze intern begeleiders. Leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, zoals meer- en hoogbegaafde kinderen, worden ook intensief ondersteund. Dit gebeurt onder andere via onze plusgroep, geleid door een gespecialiseerde leerkracht. De intern begeleiders dragen de eindverantwoordelijkheid voor de algehele leerlingenzorg en zorgen voor een passend onderwijsaanbod voor iedere leerling.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor sociaal welzijn
Specialist voor sociale vaardigheden
KiVa-teambegeleider

Toelichting van de school:

De Wilhelminaschool hanteert met trots het ‘KiVa-school’ programma. KiVa is een bewezen, schoolbreed preventief programma dat gericht is op het versterken van sociale veiligheid en het actief tegengaan van pestgedrag. Het programma bevordert positieve groepsvorming, stimuleert de ontwikkeling van sociale vaardigheden en draagt bij aan de sociaal-emotionele groei van elk kind. Hierdoor verbeteren we continu het pedagogisch klimaat en de algehele veiligheid op onze school. Ons toegewijde KiVa-team, bestaande uit twee gespecialiseerde leerkrachten, speelt een cruciale rol in het signaleren en begeleiden van leerlingen op het gebied van sociale veiligheid.

3

Gedrag, Werkhouding en Taalaanpak: Effectieve Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor gedrag
Remedial Teacher voor gedragsstrategieën
Specialist voor executieve functies

Toelichting van de school:

Onze leerkrachten ontvangen proactieve ondersteuning van de intern begeleiders op het gebied van gedrag, werkhouding en de taalaanpak van leerlingen binnen hun klas. Deze samenwerking zorgt ervoor dat elke leerling de juiste begeleiding krijgt om succesvol te kunnen leren en zich optimaal te ontwikkelen. De specialisten bieden praktische handvatten en strategieën om de leeromgeving zo effectief mogelijk in te richten.

1

Motorische Ontwikkeling: Actieve Lessen Bewegingsonderwijs

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerde Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Groepen 3 tot en met 8 profiteren van gespecialiseerde bewegingslessen, verzorgd door onze enthousiaste vakleerkracht bewegingsonderwijs. Deze lessen zijn ontworpen om de motorische vaardigheden, coördinatie en fysieke fitheid van onze leerlingen te bevorderen. De vakleerkracht zorgt voor een gevarieerd en uitdagend lesprogramma dat aansluit bij de ontwikkelingsfase van elke leerling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Deskundige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met externe professionals en ouders om de benodigde zorg te garanderen. De school zorgt voor een veilige omgeving waarin gespecialiseerde zorg kan worden verleend indien nodig. Wij streven ernaar om alle leerlingen de ondersteuning te bieden die zij nodig hebben voor hun welzijn en ontwikkeling.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Proactieve Leerkrachtondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De leerkrachten van de Wilhelminaschool worden continu ondersteund door onze intern begeleiders op het gebied van gedrag, werkhouding en de effectieve taakaanpak van leerlingen. Deze samenwerking waarborgt een consistente en positieve benadering van de leerontwikkeling. Door deze expertise kunnen wij proactief inspelen op de behoeften van elke leerling en een stimulerende leeromgeving creëren.

Overzicht ondersteuning

6
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Individuele Leerlingondersteuning op de Wilhelminaschool

Onze Aanpak voor Passend Onderwijs

Elk kind verdient onderwijs op maat, afgestemd op individuele leerbehoeften en talenten. Op de Wilhelminaschool in Amerongen geloven we sterk in het bieden van passend onderwijs, waarbij we handelingsgericht werken. Dit betekent dat we continu het onderwijs afstemmen op wat uw kind nodig heeft, met oog voor zowel de zone van naaste ontwikkeling als het benutten van natuurlijke nieuwsgierigheid. Onze leerkrachten monitoren de voortgang van elke leerling nauwgezet met behulp van leerlingvolgsystemen en gestandaardiseerde toetsen zoals Cito's Leerling in Beeld (LiB). In de kleuterklassen focussen we op de ontwikkeling van leesvoorwaarden, essentieel voor een succesvolle start in taalonderwijs. Bij signalering van risico's zetten we preventieprogramma's in, zoals 'Bouw!', om een solide basis te leggen. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, bieden we aangepaste programma's en werken we met een 'Plusgroep' voor meer- en hoogbegaafde kinderen. Leerlingen die moeite ondervinden, ontvangen gerichte extra hulp en oefenstof, zowel binnen als buiten de groep. We werken samen met ouders en externe professionals om de beste ondersteuning te garanderen. Bij specifieke onderwijsbehoeften, zoals leerlingen die dreigen het eindniveau van groep 6 niet te behalen, stellen we een OntwikkelingsPerspectief (OPP) op. Dit document beschrijft een eigen leerlijn, tussendoelen en leerstofplanning, in nauw overleg met ouders, leerkracht en intern begeleider. Ook bij sociale of emotionele uitdagingen bieden we ondersteuning en werken we samen met instanties zoals het sociaal dorpsteam. Onze school streeft ernaar om elke leerling de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen. Dit doen we door preventief en pro-actief te handelen, talenten te benutten en leerlingen actief te betrekken bij hun eigen leerproces. Ouders zijn hierbij een essentiële partner. Regelmatige evaluatie en aanpassing van het onderwijsaanbod zorgen ervoor dat we continu inspelen op de veranderende onderwijsbehoeften binnen onze schoolgemeenschap.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Uitstekende Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan Wilhelminaschool

Wat Zijn de Kernambities van Ons Schoolplan 2023-2027?

Ons strategische schoolplan 2023-2027 legt de basis voor onze educatieve visie. Het document schetst helder onze huidige positie in 2023 en onze ambitieuze doelen voor 2027, inclusief de concrete strategieën om deze te realiseren. De belangrijkste verbeterpunten voor de komende vier jaar zijn samengevat in duidelijke streefbeelden die als leidraad dienen voor al onze activiteiten. We zorgen ervoor dat elke inspanning bijdraagt aan deze kernpunten. De richtinggevende uitspraken die onze activiteiten en prioriteiten sturen, zijn: - Structurele differentiatie in ons onderwijs, met een flexibel aanbod en tijdsindeling. - Cognitieve tussen- en eindresultaten die aansluiten bij de verwachtingen van onze leerlingenpopulatie. - Gerichte aandacht voor executieve functies ter bevordering van denk- en gedragsvaardigheden. - Het stimuleren van leerlingen om eigenaarschap te tonen over hun eigen leerproces. - Doelgerichte en planmatige ontwikkeling van burgerschap en digitale geletterdheid. Voor een gedetailleerde inkijk in onze plannen, nodigen we u uit om ons volledige schoolplan 2023-2027 te raadplegen.

Hoe Garandeert Wilhelminaschool de Kwaliteit van het Onderwijs?

De Wilhelminaschool zet zich continu in voor de verbetering van de onderwijskwaliteit. Dit doen we door te werken met moderne lesmethoden, gekwalificeerd personeel in te zetten, de leerresultaten nauwgezet te volgen en te investeren in de professionele ontwikkeling van ons onderwijsteam. We selecteren lesmaterialen, software en digitale hulpmiddelen zorgvuldig op zowel inhoudelijke kwaliteit als aantrekkelijkheid. Hierbij houden we rekening met de diverse leerbehoeften van onze leerlingen, zodat er voor ieder kind voldoende uitdagend en ondersteunend materiaal beschikbaar is. De expertise van ons team is cruciaal voor effectief onderwijs. Onze leerkrachten werken intensief samen, delen kennis en reflecteren gezamenlijk op lesmethoden en pedagogische aanpak. Dit bevordert een continue verbetercultuur. Om de voortgang en effectiviteit van ons onderwijs te monitoren, maken we gebruik van diverse evaluatiemethoden en toetsen. Deze geven ons waardevolle inzichten in de leerprestaties van individuele leerlingen en de algehele schoolontwikkeling. We blijven op de hoogte van de nieuwste onderwijsontwikkelingen en zorgen voor regelmatige bijscholing van ons personeel. Onze school werkt volgens een cyclisch kwaliteitszorgproces: plannen, uitvoeren, controleren en evalueren. Dit doen we met behulp van het digitale programma 'Werken met Kwaliteitskaarten' (WMK), dat ons helpt de kwaliteit te meten conform de richtlijnen van de Onderwijsinspectie. Via WMK kunnen teamleden, ouders en leerlingen feedback geven, wat essentieel is voor het opstellen van ons ontwikkelingsplan. WMK biedt concrete handvatten voor gerichte kwaliteitsverbetering. Daarnaast participeren we in een gezamenlijk audittraject met scholen binnen onze federatie, begeleid door een externe expert. Elk teamlid van de auditcommissie is getraind in observatie en feedbackverlening, wat zorgt voor een objectieve beoordeling van onze onderwijspraktijken. Naast het voldoen aan de inspectienormen, excelleert de Wilhelminaschool op diverse eigen kwaliteitsaspecten, onze 'parels'. Deze onderscheiden ons en verrijken het leerervaring van onze leerlingen: - De 'LeerKRACHT-aanpak': Dagelijkse verbetering van ons onderwijs met het kind centraal. - KiVa-programma: Bevordering van positieve groepsvorming en sociale vaardigheden. - Sociale cohesie: Een veilige omgeving waar iedereen elkaar kent en we groepsdoorbrekende activiteiten organiseren. - Presentatievaardigheden: We vieren successen gezamenlijk en leren kinderen presenteren. - Plusgroep: Kinderen formuleren eigen leerdoelen en ontwikkelen metacognitieve vaardigheden. - Moderne leermiddelen: Inzet van actuele methoden en digitale apparatuur. - Dramaproducties: Elke vier jaar een schoolbrede dramaproductie. - Cultuureducatie: Integratie van de lokale culturele omgeving in ons curriculum. De 'LeerKRACHT-aanpak', geïmplementeerd sinds 2018, stimuleert een continue verbetercultuur. Door middel van gezamenlijk lesontwerp, bordsessies, lesbezoeken met feedback en de stem van de leerling, verbeteren we dagelijks ons onderwijs. Deze instrumenten vormen de kern van onze aanpak, met als motto: 'Elke dag samen een beetje beter'.

Ontdek ons aanbod voor jonge kinderen in Amerongen

Toelichting van de school

Ontdek hoe Wilhelminaschool in Amerongen een naadloze overgang creëert voor jonge kinderen. We geloven in een sterke samenwerking met peuterspeelzalen en kinderdagverblijven. Onze deelname aan de lokale werkgroep 'Het jonge kind' met vertegenwoordigers van basisscholen, peuterspeelzalen, VVE-aanbieders en partners zoals de GGD en bibliotheek, zorgt voor een gebundelde aanpak. Deze groep wisselt regelmatig kennis uit en stelt gezamenlijke doelen vast voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Wilhelminaschool implementeert Vroeg- en Voorschoolse Educatie (VVE). Wij ontvangen gedetailleerde overdrachtsformulieren van peuterspeelzaal 't Kwetternest en kinderdagverblijf 'De Boomhut'. Voor kinderen die de BSO 'De Bosuil' bezoeken, zorgen ouders zelf voor de overdracht, met speciale aandacht voor kinderen die extra ondersteuning behoeven. Deze overdrachten bevatten essentiële pedagogische, didactische en taalkundige informatie, waardoor we de ontwikkeling van elke nieuwe leerling optimaal kunnen begeleiden.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijs aanbod is er voor jonge kinderen op school?

Wilhelminaschool biedt een verrijkend lesprogramma dat speciaal is ontworpen voor de jongste leerlingen, met een focus op vroege educatie en een soepele overgang naar het basisonderwijs.

Wilhelminaschool biedt een verrijkend lesprogramma dat speciaal is ontworpen voor de jongste leerlingen, met een focus op vroege educatie en een soepele overgang naar het basisonderwijs.

Samenwerking met lokale kinderopvanginitiatieven.

Met welke partners werkt de school samen voor het programma voor jonge kinderen?

De school onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met diverse kinderopvangorganisaties om een compleet aanbod te garanderen. Dit omvat BSO De Bosuil en Kinderopvang De Boomhut, die elk bijdragen aan de brede ontwikkeling van onze jongste leerlingen.

De school onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met diverse kinderopvangorganisaties om een compleet aanbod te garanderen. Dit omvat BSO De Bosuil en Kinderopvang De Boomhut, die elk bijdragen aan de brede ontwikkeling van onze jongste leerlingen.

BSO De Bosuil: Naschoolse opvang en educatie.
Kinderopvang De Boomhut: Dagopvang en voor- en naschoolse activiteiten.
Team | Wilhelminaschool in Amerongen | [2025] Schoolregister