Basisschool De Tweestroom

Het team van Basisschool De Tweestroom in Altforst

Current section: team
Kerkstraat 27
6628 Altforst

Zie hier hoe het team van Basisschool De Tweestroom is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Tweestroom. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Tweestroom bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Tweestroom bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Tweestroom zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Tweestroom. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (40%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Tweestroom werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Tweestroom gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Professionele Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool De Tweestroom

Bij Basisschool De Tweestroom garanderen we continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Onze stichting, Groeisaam PO, beschikt over een eigen, toegewijde vervangingspool. Deze interne pool zorgt voor snelle en deskundige invulling van vacatures, waardoor uw kind altijd les krijgt van een gekwalificeerde professional. Dit minimaliseert onderbrekingen en waarborgt de kwaliteit van het onderwijs. Daarnaast is Groeisaam PO strategisch aangesloten bij een regionale vervangingspool via IPPON. Deze samenwerking vergroot ons bereik en de beschikbaarheid van gekwalificeerd personeel, wat essentieel is voor een stabiele leeromgeving. In specifieke situaties, waar externe vervanging niet direct mogelijk is, excelleert De Tweestroom in het bieden van flexibele oplossingen. Dankzij onze unieke onderwijsaanpak en de expertise van ons team, slagen we er vaak in om vervanging intern op te lossen, zodat de leerervaring van uw kind ongestoord doorgaat.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op De Tweestroom

1

Taal en Rekenen Expertise

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze toegewijde leerkrachten bieden persoonlijke begeleiding op het gebied van taal en rekenen. Indien aanvullende expertise nodig is, schakelen we gespecialiseerde externe partijen in, zoals Kentalis en NT-2, om elk kind optimale ondersteuning te garanderen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Groepsgelukcoach

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen. Met een eigen Groepsgeluk leerkracht en een ervaren Groepsgelukcoach binnen ons team, zetten we deze gespecialiseerde kennis gericht in waar ondersteuning gewenst is.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Groepsgelukleerkracht
Groepsgelukcoach

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider biedt proactieve ondersteuning bij uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. De groepsgelukcoach kan eveneens een waardevolle rol spelen in het bieden van gerichte hulp en het stimuleren van een positieve leeromgeving.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze BHV-ers zorgen voor de medische paraatheid en volgen jaarlijkse bijscholing. Voor specifieke ondersteuning kunnen we tevens rekenen op onze schoolcontactpersoon, SMW en de GGD, die indien nodig ingeschakeld worden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Stilteruimte
Werkpleinen
Eigen bibliotheek

Extra Ondersteuning en Passend Onderwijs op Maat bij Basisschool De Tweestroom

Gedetailleerde Uitleg van Ons Ondersteuningsprofiel

Basisschool De Tweestroom is toegewijd aan het bieden van optimale ondersteuning aan alle leerlingen, met speciale aandacht voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Ons schoolondersteuningsprofiel beschrijft gedetailleerd hoe wij leerlingen met diverse ondersteuningsvragen begeleiden. Dit omvat kinderen met een lichamelijke of verstandelijke beperking, chronische ziekten, gedragsproblemen of leerstoornissen. We lichten toe welke specifieke middelen en aanpakken de school inzet en hoe we de communicatie met ouders hierover vormgeven. Wij geloven in een onderwijsaanpak die ruimte biedt voor individuele ontwikkeling. Op De Tweestroom hoeven kinderen niet per se het tempo van de gemiddelde leerling te volgen. Er is volop gelegenheid voor elk kind om zich in eigen tempo en volgens eigen mogelijkheden te ontwikkelen. Ons unitonderwijs, een vernieuwende onderwijsmethode, stelt ons in staat om kinderen met een brede ondersteuningsvraag steeds beter te faciliteren. Voor vragen over passend onderwijs, advies of meedenken kunt u terecht bij onze school of bij het Ouder- en Jeugdsteunpunt Nijmegen Stromenland via www.steunpuntnijmegenstromenland.nl. Dit steunpunt, een initiatief van samenwerkingsverbanden Stromenland en V(S)O Nijmegen, biedt toegankelijke en begrijpelijke informatie over passend onderwijs, veelgestelde vragen en nuttige contactgegevens. Meer regionale informatie over de regelingen binnen samenwerkingsverband Stromenland, inclusief bijbehorende scholen en documenten, is te vinden op www.stromenland.nl. Dit platform biedt diepgaande inzichten voor zowel ouders als leerlingen. Onze aanpak is gericht op het creëren van een veilig pedagogisch klimaat en het hanteren van een handeling/opbrengstgerichte werkwijze. We monitoren de ontwikkeling van elk kind continu en stemmen het onderwijs af op individuele verschillen. Door vroegtijdige signalering van onderwijs- en opvoedingsbehoeften en nauwe samenwerking met ketenpartners, streven we naar een inclusieve leeromgeving waar elk kind zich gewaardeerd en ondersteund voelt. Ons beleid is helder en gericht op het bieden van ondersteuning op maat, wat essentieel is voor inclusiever onderwijs.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg: Visie, Doelen en Schoolplan van De Tweestroom

Wat zijn de onderwijsdoelen van Basisschool De Tweestroom volgens ons schoolplan?

De ontwikkeldoelen van Basisschool De Tweestroom zijn stevig verankerd in ons schoolplan voor de periode 2023-2027. Dit strategische plan vormt de basis voor onze jaarlijkse plannen, waarin we onze langetermijnambities omzetten in concrete acties. Deze doelstellingen sturen onze dagelijkse werkzaamheden en garanderen een continue focus op de verbetering van ons onderwijs. Binnen De Tweestroom zetten we ons actief in voor zowel de academische als de persoonlijke groei van onze leerlingen en de professionele ontwikkeling van ons team. Voor het schooljaar 2025-2026 concentreren we ons op vier essentiële pijlers die de kern vormen van ons onderwijs: excelente lespraktijken, een stimulerend en veilig leerklimaat, gedegen inzicht in leerlingontwikkeling en sterke samenwerking met onze lokale gemeenschap. **Excellente Lespraktijken (Didactisch Handelen):** Onze toegewijde leerkrachten verzorgen gestructureerde en doelgerichte lessen. We zorgen voor heldere uitleg, voorzien de leerstof van concrete voorbeelden en bieden volop ruimte voor gezamenlijke oefening en feedback. Leerlingen begrijpen niet alleen wat ze leren, maar ook het belang ervan. Met behulp van innovatieve lesmethodes zoals Snappet, Karakter, Veilig Leren Lezen en Faqta, garanderen we dat de lesinhoud optimaal aansluit bij de unieke leerbehoeften van ieder kind. **Stimulerend en Veilig Leerklimaat (Pedagogisch Klimaat):** De kernwaarden van De Tweestroom omvatten een omgeving waarin elke leerling zich veilig, gerespecteerd en gewaardeerd voelt. We stimuleren samenwerking, het uiten van meningen en actief luisteren naar medeleerlingen. Burgerschap en sociaal-emotionele vaardigheden krijgen een prominente plaats in ons curriculum, versterkt door programma's zoals Kwink, Faqta en Groepsgeluk. **Gedegen Inzicht in Leerlingontwikkeling:** Wij volgen de voortgang van elke leerling nauwgezet. Door een combinatie van toetsresultaten, observaties en persoonlijke gesprekken verkrijgen we diepgaand inzicht, waardoor we direct kunnen inspelen op individuele behoeften. Via gerichte kindgesprekken en het platform MijnRapportfolio ontwikkelen leerlingen zelfbewustzijn over hun academische en persoonlijke groei. **Sterke Samenwerking met de Omgeving:** We onderhouden actieve partnerschappen binnen het sociaal domein om onze leerlingen de best mogelijke ondersteuning te bieden. Digitale geletterdheid is een integraal onderdeel van ons lesaanbod; leerlingen leren hoe ze veilig, kritisch en effectief kunnen omgaan met digitale informatie en media. We halen de buitenwereld naar de klas en gaan zelf op ontdekkingstocht om betekenisvol leren te realiseren. Door deze geïntegreerde aanpak bouwen we samen aan een robuust, eigentijds en inclusief onderwijssysteem waarin elk kind de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken.

Hoe zorgt Basisschool De Tweestroom voor de realisatie van haar onderwijsdoelen?

Om de voortgang van ons jaarplan te monitoren en een cultuur van continu leren en verbeteren te waarborgen, volgen we onze ontwikkeldoelen zeer nauwgezet. Dit proces vindt zowel intern plaats binnen Basisschool De Tweestroom als extern in een constructieve samenwerking met Groeisaam. **Interne Borging bij De Tweestroom:** Binnen onze school hanteren we een gestructureerde cyclus van evaluatie, reflectie en bijsturing, ondersteund door diverse instrumenten: * **(Tussen)evaluatie van het Jaarplan:** Tweemaal per jaar, in januari en juni, evalueren we de voortgang van onze vastgestelde doelen. We analyseren wat er is gerealiseerd, welke resultaten dit heeft opgeleverd en welke aanpassingen nodig zijn voor verdere optimalisatie. * **Schoolanalyse op Basis van Resultaten:** Twee keer per jaar analyseren we de leerresultaten, onder meer afkomstig uit het leerlingvolgsysteem (LIB) en diverse toetsen. We leggen verbanden tussen prestaties, de gevolgde instructie en geïmplementeerde interventies, en gebruiken deze inzichten voor gerichte verbeteringen. * **Zelfevaluatie:** Op basis van de kwaliteitsstandaarden van de Onderwijsinspectie en onze interne analyses, actualiseren we onze zelfevaluatie tweemaal per jaar. Dit geeft ons een helder beeld van onze prestaties op het gebied van onderwijskwaliteit, veiligheid en leerresultaten. * **Kwaliteitskaarten:** Voor specifieke onderwijsthema's zoals didactisch handelen, leesonderwijs, burgerschap en kindgesprekken, maken we gebruik van kwaliteitskaarten. Deze kaarten bieden houvast, maken onze kwaliteitsverwachtingen expliciet en ondersteunen een systematische borging en verbetering van onze praktijken. * **Tevredenheidsonderzoeken:** Regelmatig peilen we de tevredenheid onder leerlingen, ouders en medewerkers. De verkregen feedback gebruiken we actief om het schoolklimaat, de communicatie en de algehele onderwijskwaliteit te versterken. **Externe Verantwoording en Verbetering met Groeisaam:** Ook buiten de schoolmuren vinden belangrijke monitoring- en reflectieactiviteiten plaats: * **Kwaliteitsgesprekken (2x per jaar):** Twee keer per jaar voeren we overleg met de bestuurder en het staflid onderwijs & kwaliteit van Groeisaam. Tijdens deze gesprekken bespreken we onder andere het Groeiplan, het kwaliteitsbeleid, de behaalde resultaten, het jaarplan, de geboden ondersteuning en de personele inzet. * **Reflectiegesprek (1x per jaar):** Jaarlijks organiseren we een reflectiegesprek met een partner basisschool en een staflid van Groeisaam. In dit gesprek wisselen we feedback uit op specifieke onderdelen van onze zelfevaluatie, zoals leeropbrengsten en strategische ontwikkelrichtingen. Deze gestructureerde en transparante werkwijze stelt ons als school in staat om doelgericht en onderbouwd te werken aan de continue verbetering van ons onderwijs. Monitoring zien wij niet als een eenmalige controle, maar als een integraal en doorlopend proces van leren en innoveren.

Downloaden

Programma voor Jonge Kinderen Basisschool De Tweestroom Altforst

Toelichting van de school

Basisschool De Tweestroom in Altforst heet u van harte welkom. Wij bieden een warme en stimulerende leeromgeving voor alle kinderen, met speciale aandacht voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Onze school staat bekend om zijn persoonlijke benadering en betrokken team, dat zich inzet om elk kind te helpen zijn of haar potentieel te bereiken.

Veelgestelde vragen

Heeft Basisschool De Tweestroom speciaal programma-aanbod voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool De Tweestroom biedt diverse programma's en activiteiten die speciaal zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. We focussen op spelenderwijs leren en sociale interactie. Ons aanbod is erop gericht om een soepele overgang naar de basisschool te garanderen en een solide basis te leggen voor de verdere schoolloopbaan.

Met welke partners werkt Basisschool De Tweestroom samen voor het programma voor jonge kinderen?

Basisschool De Tweestroom werkt nauw samen met Peuterspeelzaal KION om een doorlopende ontwikkeling te waarborgen voor jonge kinderen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen peuterspeelzaal en basisschool, waarbij kennis en ervaringen worden gedeeld om de beste leerervaring te creëren.

Basisschool De Tweestroom werkt nauw samen met Peuterspeelzaal KION om een doorlopende ontwikkeling te waarborgen voor jonge kinderen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen peuterspeelzaal en basisschool, waarbij kennis en ervaringen worden gedeeld om de beste leerervaring te creëren.

Peuterspeelzaal KION
Team | Basisschool De Tweestroom in Altforst | [2025] Schoolregister