
Schoolweging
De schoolweging van De Halm is 28,87 , met een spreiding van 5,12 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Het fundamenteel niveau wordt met 98,8% ruim behaald (vergeleken met 96,4% bij vergelijkbare scholen). Dit sterke resultaat onderstreept de effectieve basisondersteuning, ondanks de diversiteit in de leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Met een score van 60,7% voor het streefniveau overstijgt de school ruimschoots haar signaleringswaarde van 48,6%. Dit benadrukt het vermogen om leerlingen naar hogere referentieniveaus te tillen, vooral gezien de complexiteit van de leerlingenpopulatie (schoolweging 28,87).
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een brede spreiding: 18,2% van de leerlingen krijgt een dubbeladvies vmbo-(g)t/havo of havo/vwo. Het percentage vwo-adviezen (18,2%) ligt gelijk aan het landelijk gemiddelde, terwijl praktijkonderwijs (0%) niet voorkomt. Dit reflecteert een focus op theoretische doorstroom, passend bij de relatief hoge streefniveauscore.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Halm | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 176.44 | 173.9 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Twee keer per jaar wordt een trendanalyse gemaakt en besproken binnen het team. Daarin wordt tevens bekeken of of we gestelde ambities hebben gehaald en of er interventies nodig zijn op school- of groep- en leerlingniveau.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is dat 25% van de leerlingen onder advies presteert (vs. 11,8% landelijk), terwijl geen enkele leerling boven advies uitkomt. De school hanteert mogelijk realistische adviezen, zoals blijkt uit het 'intensieve monitoringstraject' dat in het schoolplan wordt beschreven. De 75% die op advies functioneert, sluit aan bij de landelijke trend.
Sociale ontwikkeling
Het sociale welbevinden van leerlingen en leerkrachten vinden we enorm belangrijk. In onze visie draagt een veilig schoolklimaat bij aan betere leeropbrengsten.
Veiligheid
Vertrouwen
Verantwoordelijkheid
Wat is de werkwijze van Kindcentrum De Halm voor sociale ontwikkeling?
Kindcentrum De Halm werkt met de Kanjertraining om leerlingen te ondersteunen bij het aanleren van sociale vaardigheden. Bij de benadering van leerlingen gaat de school uit van het positieve en maakt daarbij gebruik van het PBS (Positive Behaviour Support) systeem.
Welke registratievorm(en) gebruikt Kindcentrum De Halm om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Kindcentrum De Halm gebruikt Kanvas om sociale opbrengsten in kaart te brengen.