Basisschool Shri Ganesha School in Almere

Het team van Shri Ganesha School in Almere

Current section: team
Regentesseweg 1
1312 Almere

Zie hier hoe het team van Shri Ganesha School is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Shri Ganesha School. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Shri Ganesha School bij jullie?

Ontdek hoe goed Shri Ganesha School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Shri Ganesha School zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85%)
Man (15%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Shri Ganesha School. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (4.8%)
35-45 jaar (19%)
45-55 jaar (23.8%)
55-65 jaar (42.9%)
&ge;65 jaar (9.5%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Shri Ganesha School werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (65%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (15%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Shri Ganesha School gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Een Zorgeloze Continuïteit van Onderwijs bij Shri Ganesha School

Bij Shri Ganesha School, een hechte gemeenschap van 116 leerlingen, stellen we de continuïteit van het onderwijs voorop. Ons toegewijde en collegiale team kenmerkt zich door een laag ziekteverzuim. Traditioneel lossen we afwezigheid van leerkrachten intern op, met als onwrikbaar doel om geen enkel kind naar huis te hoeven sturen. Dit proactieve beleid waarborgt dat uw kind altijd kan rekenen op een complete en kwalitatieve schooldag, ongeacht onvoorziene omstandigheden. In onze gedetailleerde kwaliteitskaart, 'Wat te doen bij leerkracht absentie', schetsen we concrete scenario's die ervoor zorgen dat het leerproces ononderbroken doorgaat. Alle leerkrachten zijn volledig geïnformeerd over deze procedures en weten exact wat er van hen verwacht wordt. Deze gezamenlijke voorbereiding en teamspirit garanderen dat we als school altijd optimaal voorbereid zijn en samen sterk staan, met het welzijn en de educatie van uw kind als hoogste prioriteit.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Speciale Ondersteuning op de Shri Ganesha School: Ons Deskundige Team

7

Taal en Rekenen: Extra Hulp voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist: Specialistische Begeleiding
Intern Begeleider: Coördinatie en Ondersteuning
Rekenspecialist: Verbeteren Rekenvaardigheden
Taalspecialist: Taalontwikkeling en Begrip
Logopedist: Spraak en Communicatie
Gedragsspecialist: Gedragsmanagement
Specialist Jonge Kind: Vroege Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Shri Ganesha School: Een Schoolbrede Aanpak voor Leren en Gedrag. Onze school hanteert een integrale aanpak om het succes van elke leerling op zowel leer- als gedragsgebied te maximaliseren. We monitoren de voortgang via observaties, gesprekken, methodegebonden toetsen en Cito-toetsen. Dit stelt ons in staat om gerichte ondersteuning te bieden op didactisch en pedagogisch vlak. Basisondersteuning: Effectieve Interventies voor Alle Leerlingen. Elke leerkracht integreert effectieve interventies in de dagelijkse lespraktijk. Deze preventieve aanpak, inclusief positieve gedragsstrategieën en handelingsgericht werken (HGW), zorgt voor goed onderwijs voor iedereen. HGW is de kern van onze pedagogische en didactische aanpak, wat leerkrachten helpt om beter in te spelen op individuele verschillen en een positief leerklimaat te bevorderen. Extra Ondersteuning: Gerichte Hulp voor Specifieke Behoeften. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen deze via doelgroepinterventies. Dit kan variëren van aangepast lesmateriaal in de klas tot het bieden van een rustige werkplek. We streven ernaar om ondersteuning zo dicht mogelijk bij de leerling te organiseren. Intensieve Individuele Begeleiding: Maatwerk voor Complexe Situaties. Indien doelgroepinterventies onvoldoende effect hebben, bieden we intensieve individuele begeleiding. Dit maatwerk kan soms een arrangement vanuit het samenwerkingsverband vereisen. Bij een significante achterstand van meer dan 10 maanden werken we met een individueel leerplan (OPP), dat nauwkeurig wordt gedocumenteerd. Bij een verwachte doorstroom naar speciaal onderwijs (SO/SBO) stellen we een OPP op dat voldoet aan alle wettelijke eisen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positief Groeien

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Positief Gedrag Stimuleren
Intern Begeleider: Begeleiding en Coördinatie

Toelichting van de school:

Proactief Pedagogisch Handelen op de Shri Ganesha School. Onze leerkrachten zetten sterk in op proactief pedagogisch handelen om gedragsproblemen te voorkomen. Dit betekent dat we in het dagelijks onderwijs gewenst gedrag bij alle leerlingen stimuleren. De Kanjertraining is een essentieel onderdeel van onze aanpak om de sociaal-emotionele ontwikkeling te bevorderen. Concrete Strategieën voor Sociaal-Emotionele Groei. Naast de Kanjertraining hanteren leerkrachten duidelijke gedragsverwachtingen, visualiseren deze waar mogelijk en bekrachtigen ze positief gedrag. Ongewenst gedrag wordt consequent en duidelijk aangepakt, met oog voor de pedagogische context. Ook de inrichting van de klas en school draagt bij aan een positief sociaal klimaat. Gezamenlijke Visie voor een Positieve Schoolcultuur. Door gezamenlijk te werken aan een gedeelde visie, kernwaarden en doelen, creëren we draagvlak en sturen we het handelen van alle betrokkenen. Dit resulteert in heldere regels en afspraken die door iedereen worden gedragen en nageleefd, wat bijdraagt aan een veilige en prettige leeromgeving.

3

Gedrag, Werk en Taakaanpak: Effectieve Ondersteuningstrajecten

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Gedragsmanagement en Oplossingen
Intern Begeleider: Ondersteuning en Planning
Ergotherapeut: Praktische Hulpmiddelen en Strategieën

Toelichting van de school:

Gestructureerde Ondersteuningstrajecten op Maat. De leerkracht is de eerste die analyseert hoe een kind het beste ondersteund kan worden. Vervolgens wordt er met de intern begeleider (IB) overlegd om een handelingsplan op te stellen of een OPP te creëren. Indien nodig, betrekken we Passend Onderwijs Almere en bespreken we casussen in ons Zorgoverleg. Samenwerking met Ouders: Een Cruciale Factor. We onderhouden nauwe banden met ouders van leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. De IB'er neemt hierin proactief contact op, niet alleen bij problemen, maar ook om de ontwikkeling te volgen en perspectieven te bespreken. Deze samenwerking, eerst tussen leerkracht en IB, en daarna eventueel met externe partijen, is essentieel. Het Ondersteuningsteam: Deskundige Evaluatie en Advies. Ons school heeft een ondersteuningsteam dat regelmatig bijeenkomt om leerlingen met specifieke behoeften te bespreken. Dit team bestaat uit de jeugd-schoolarts, een orthopedagoog (via Passend Onderwijs Almere), schoolmaatschappelijk werk, de intern begeleider, de leerkracht en de directeur. Ook ouders worden actief betrokken. Sterk in de Wijk: Vroege en Toegankelijke Hulp. Via 'Sterk in de Wijk' bieden we kinderen en hun ouders laagdrempelige en passende ondersteuning bij hulpvragen. De intern begeleider en de jeugdverpleegkundige van JGZ Almere werken hierin nauw samen om vroegtijdige en adequate hulp te garanderen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Gespecialiseerde Begeleiding voor Motorische Vooruitgang. Op de Shri Ganesha school werken we samen met gecertificeerde fysiotherapeuten, ergotherapeuten en logopedisten. Wanneer een leerkracht een stagnatie in de motorische ontwikkeling signaleert, wordt dit direct met ouders en de intern begeleider besproken. Er wordt een gedetailleerd plan opgesteld en periodiek geëvalueerd. Externe Expertise voor Optimale Ontwikkeling. Mocht de ontwikkeling van een leerling desondanks stagneren, dan schakelen we de expertise en begeleiding van externe professionals in. Dit zorgt ervoor dat elk kind de juiste ondersteuning krijgt om zijn of haar motorische vaardigheden optimaal te ontwikkelen en te verbeteren.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Protocollen voor Medische Zorg op School. Hoewel er geen medisch specialist permanent op school aanwezig is, hanteren wij strikte protocollen voor medische handelingen. Deze protocollen waarborgen de veiligheid van leerlingen tijdens medische situaties die op school kunnen voorkomen. Getraind Personeel voor Noodgevallen. Ons personeel, inclusief BHV'ers (Bedrijfshulpverleners), is getraind om adequaat te handelen in medische noodsituaties. Dit zorgt voor een veilige omgeving waarin de gezondheid en het welzijn van de leerlingen altijd prioriteit hebben.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Computerlokaal
Yogalokaal
Alle kinderen beschikken over een eigen Chromebook

Optimale Leerlingondersteuning: Ontwikkeling Centraal bij Shri Ganesha School

Onze Aanpak voor Succesvol Leren

Bij de Shri Ganesha School, onderdeel van SHON, zetten we vol in op kwaliteitszorg om elke leerling optimaal te begeleiden. Door middel van een gestructureerd leerlingvolgsysteem monitoren we de voortgang nauwkeurig. We analyseren waar verbetering mogelijk is en stellen concrete plannen op met haalbare doelen voor de komende periode. Deze individuele leerdoelen worden aangepakt tijdens onze speciale 'Onderwijs Op Maat' momenten. Tijdens deze uren werkt ieder kind gefocust aan zijn of haar persoonlijke leerplan, wat zorgt voor gerichte groei en ontwikkeling. Toekomstgerichte Educatie: Versterking Taal en Begrip Om de resultaten op het gebied van begrijpend lezen en rekenen aanzienlijk te verbeteren, erkennen we het cruciale belang van taalvaardigheid. De komende jaren investeren we daarom flink in ons taalaanbod. Dit omvat het verbreden van de woordenschat op schoolbreed niveau, het opleiden van ons gehele team tot NT2 specialisten en het thematiseren van ons onderwijs. Door thematisch te werken, integreren we wereldoriëntatie, burgerschap, lezen en taal op een natuurlijke wijze in het dagelijkse lesprogramma. Dit leidt tot een rijkere leerervaring en betere prestaties voor al onze leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan bij Shri Ganesha School

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Onze school, Shri Ganesha School, is diep geworteld in de Hindoe-identiteit. Wij streven ernaar dat medewerkers de Hindoe-filosofie actief uitdragen in hun dagelijkse werkzaamheden. Door deze filosofie levend te houden, ervaren onze leerlingen de Hindoe-identiteit bewust. Dit helpt hen zich te ontwikkelen tot kritische, weldenkende wereldburgers, klaar voor de maatschappij van vandaag en morgen. Kwalitatief hoogstaand onderwijs staat centraal. We bieden onderwijs dat aansluit bij de diverse interesses en capaciteiten van elk kind, in een steeds veranderende wereld. Hoge ambities voor taal en rekenen zijn essentieel; elk kind verlaat onze school met minimaal 1F niveau. We focussen op de brede ontwikkeling van leerlingen, met aandacht voor toekomstgerichte vaardigheden zoals experimenteren, gepersonaliseerd leren, kritisch denken, creativiteit, informatieverwerking, tolerantie en respect. Dit bereidt hen voor op een onbekende toekomst, waarbij vaardigheden belangrijker worden dan louter kennisoverdracht. Passend onderwijs garandeert dat elke leerling, ook zij met extra ondersteuningsbehoeften, een ontwikkelomgeving krijgt waarin talenten optimaal benut kunnen worden. We streven ernaar dat leerlingen in hun eigen woonplaats naar school kunnen gaan. Structurele samenwerking met regionale onderwijspartners is hierin cruciaal. Indien nodig, faciliteren we de overstap naar een andere school binnen de gemeente. Onze onderwijskwaliteit is van het hoogste niveau en vormt de basis voor het realiseren van onze schoolopdracht. De normen van de Onderwijsinspectie hanteren we als minimumstandaard. We monitoren onze kwaliteit cyclisch en passen ons handelen continu aan. Dit omvat zowel meetbare onderwijsresultaten als 'zachte' indicatoren zoals sfeer, veiligheid, welbevinden en persoonlijke aandacht. Veiligheid is een prioriteit. Kinderen brengen acht jaar van hun leven door op school, dus een veilige en geaccepteerde omgeving is van levensbelang voor hun ontwikkeling. Dit geldt ook voor medewerkers en ouders, die vertrouwen moeten hebben in de school. Twee keer per jaar meten we de sociale veiligheid op onze scholen. Partnerschap met ouders en de buurt is essentieel voor de brede ontwikkeling van onze leerlingen. Door samen te werken met ouders, die hun kind het best kennen, versterken we het onderwijs. Ook de samenwerking met lokale organisaties en instanties in de wijk creëert een rijke leeromgeving. Binnen SHON werken we met gekwalificeerde professionals die zich inzetten voor onze onderwijsdoelen. We koesteren een lerende organisatie waar zowel leerlingen als medewerkers zich optimaal kunnen ontwikkelen. Dit vereist scherp toezicht, krachtig bestuur en sterk schoolleiderschap, ondersteund door heldere structuren en een constructieve dialoog tussen alle geledingen. Voor onze leerkrachten hanteren we het beroepsprofiel en stimuleren we voortdurende professionele ontwikkeling. We bieden hiervoor ruime mogelijkheden. De overheid heeft ons veel autonomie gegeven, wat vraagt om een zorgvuldig beheer en besteding van financiële middelen. Ons financieel beleid is gericht op het ondersteunen van onderwijsactiviteiten en het waarborgen van een gezonde financiële toekomst. Huisvesting is een belangrijk onderdeel van ons beleid. We zorgen voor aantrekkelijke, gezonde en veilige schoolgebouwen en pleinen, in afstemming met alle betrokkenen. Financiële gezondheid is een kernambitie, waarbij inkomsten primair bedoeld zijn voor kwalitatief goed onderwijs. We voldoen aan strenge financiële toetsingskaders om onze stabiliteit te waarborgen. Met passend onderwijs zetten we ons in om elke leerling een passende plek te bieden en participeren we actief in regionale samenwerkingsverbanden om de zorgplicht te vervullen.

Hoe bewaakt en evalueert de school de voortgang van de schoolplan doelen?

Jaarlijks stellen we een gedetailleerd schooljaarplan op, gebaseerd op ons overkoepelende schoolplan. Beide plannen worden uitvoerig besproken met de medezeggenschapsraad. Via informatiebijeenkomsten informeren we ouders over de inhoud en doelstellingen van deze plannen. Gedurende het schooljaar evalueren we de voortgang gezamenlijk met het team, de medezeggenschapsraad en het bestuur. Twee keer per jaar presenteren we een jaarverslag aan alle betrokkenen. Voor de evaluatie maken we gebruik van diverse meetinstrumenten, waaronder niet-methodegebonden toetsen, monitoringssystemen voor sociale veiligheid en tevredenheid, trendanalyses van onderwijsresultaten en sociale veiligheid. Maandelijks vinden er kwaliteitsgesprekken plaats tussen de directie en de staffunctionaris onderwijskwaliteit. Daarnaast voert het bestuur jaarlijks een audit uit, inclusief gesprekken met leerlingen, leerkrachten en externe partners zoals ouders en vertegenwoordigers van passend onderwijs.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen bij Shri Ganesha School Almere

Toelichting van de school

Bij Shri Ganesha School Almere bieden we een stimulerende leeromgeving speciaal ontworpen voor de allerkleinsten. Ons basisonderwijs legt een sterke focus op de brede ontwikkeling van jonge kinderen. Wij geloven in een aanpak waarbij spelenderwijs leren centraal staat. Dit helpt kinderen om hun nieuwsgierigheid te prikkelen en een solide basis te leggen voor hun verdere schoolcarrière. Ontdek hoe wij de groei van uw kind ondersteunen.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's biedt Shri Ganesha School Almere voor jonge kinderen?

Shri Ganesha School Almere heeft een rijk aanbod aan programma's gericht op de vroege kinderjaren. Onze aanpak omvat ontwikkelingsgerichte activiteiten die aansluiten bij de specifieke behoeften van jonge leerlingen. Hierdoor wordt hun cognitieve, sociale en emotionele groei gestimuleerd. We zetten ons in om elk kind een uitstekende start te geven in het onderwijs.

Shri Ganesha School Almere heeft een rijk aanbod aan programma's gericht op de vroege kinderjaren. Onze aanpak omvat ontwikkelingsgerichte activiteiten die aansluiten bij de specifieke behoeften van jonge leerlingen. Hierdoor wordt hun cognitieve, sociale en emotionele groei gestimuleerd. We zetten ons in om elk kind een uitstekende start te geven in het onderwijs.

Extra ondersteuning jonge kind Almere

Met welke organisaties werkt onze school samen voor het jonge kind programma?

Onze school werkt nauw samen met diverse partners om een compleet aanbod te garanderen voor jonge kinderen. Wij hebben een samenwerking met BSO Hindoescholen, wat zorgt voor een naadloze aansluiting tussen schooltijd en naschoolse opvang. Deze samenwerkingen verrijken de educatieve ervaring van uw kind en bieden extra ontwikkelingsmogelijkheden.

Onze school werkt nauw samen met diverse partners om een compleet aanbod te garanderen voor jonge kinderen. Wij hebben een samenwerking met BSO Hindoescholen, wat zorgt voor een naadloze aansluiting tussen schooltijd en naschoolse opvang. Deze samenwerkingen verrijken de educatieve ervaring van uw kind en bieden extra ontwikkelingsmogelijkheden.

Naschoolse opvang en activiteiten Almere
Team | Shri Ganesha School in Almere | [2025] Schoolregister