Openbare Jenaplanbasisschool de Kring
Wipmolenweg 50
1333 GS Almere

Schoolweging

Schoolweging
29.77
Spreiding
6.71

De schoolweging van De Kring Almere is 29,77 , met een spreiding van 6,71 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsDe Kring AlmereGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Op onze school zorgen we voor een ordelijk verloop van de toetsing en afsluiting. Tussentijds meten we de ontwikkeling van de leerlingen m.b.v. het IEP-leerlingvolgsysteem. De resultaten worden ingevoerd in het LVS IEP. De toetsen worden afgenomen conform de opgestelde agenda en de IEP-voorschriften (aangevuld met schoolvoorschriften). We maken ook gebruik van de IEP doorstroomtoets. Bij de tussenresultaten richten we ons op de gemiddelde vaardigheidsscore van de IEP-toetsen. Bij de bespreking van de groep (kinderen) wordt de uitslag van de toets (de gehaalde gemiddelde vaardigheidsscore) vergeleken met de norm (de gewenste gemiddelde vaardigheidsscore). Maar we kijken ook naar de vaardigheidsgroei tov het kind zelf. Als de gewenste score structureel onder de gewenste score is, worden er door de IB-er en de stamgroepleider interventies afgesproken. Deze interventies kunnen zijn: Meer tijd besteden aan dat vak-/vormingsgebied (roosteren) Instructie wijzigen en verbeteren: consequent directe instructie toepassen, meer automatiseren, methode-aanbod op plussen, differentiatie aanpassen, SAB. De schoolleiding en de IB-er voeren vervolgens klassenconsultaties uit om te observeren, of het de stamgroepleider lukt om de interventies toe te passen en te bepalen of de interventies effect hebben.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Wij willen kinderen meer bieden dan de wettelijk voorgeschreven kerndoelen! De meerwaarde vind je terug in de tien essenties van de Kring. De Kring moet een school zijn waar je leert samenleven. Wij vinden het onze taak kinderen te helpen ontwikkelen tot mensen die kunnen: - Ondernemen - Reflecteren - Plannen - Verantwoorden - Samenwerken - Zorgdragen - Creëren - Communiceren - Presenteren - Respecteren In ons onderwijs komen deze zaken dagelijks aan bod, en explicieter tijdens de schoolprojecten. LEES MINDER

relatie met jezelf

relatie met de ander en het an

relatie met de wereld

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

Onze school is een openbare Jenaplanbasisschool. De aandacht voor levensbeschouwelijke vorming is verweven in ons onderwijs.Er is een sterke relatie zien tussen levensbeschouwelijke vorming, sociaal-emotionele ontwikkeling (o.a. omgaan met de ander en de omgeving – ontwikkeling sociale vaardigheden) en actief burgerschap en sociale cohesie. We vinden het belangrijk, dat leerlingen op een goede wijze met elkaar omgaan en dat ze respect hebben voor de mening en visie van anderen. Dit zit verweven in ons dagelijks handelen en aanbod en komt daarnaast specifiek/ structureel aan de orde tijdens de Wereld-oriënterende projecten (zoals bij 'Vieren en Herdenken' en bij 'Macht, Recht en Samenleving.)

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Sociaal Emotionele Vragenlijst IEP: Hoofd Hart Handen

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: de tien essenties van ons jenaplan