
Het team van Openbare Basisschool Syncope in Almere
Current section: teamZie hier hoe het team van Openbare Basisschool Syncope is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Syncope. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Openbare Basisschool Syncope bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Syncope bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Openbare Basisschool Syncope zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Syncope. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Openbare Basisschool Syncope werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Syncope gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Deskundige Invulling bij Leerkrachtafwezigheid
Effectief Protocol voor Leerkrachtvervanging bij Openbare Basisschool Syncope. Het lerarentekort is een uitdaging waar ook onze school mee te maken heeft, wat invloed heeft op de beschikbaarheid van invallers. Daarom hebben wij een zorgvuldig protocol opgesteld om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen tijdens de afwezigheid van een leerkracht. Voor de groepen 1 tot en met 6 streven wij ernaar om op de eerste dag van de afwezigheid een gekwalificeerde invaller te regelen. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan vragen wij uw begrip en verzoeken u vriendelijk uw kind die dag thuis te houden. Vanaf de tweede dag van afwezigheid garanderen wij professionele vervanging. Gezien de omvang van de groepen in de onderbouw dit schooljaar, zal het verdelen van leerlingen over klassen enkel in zeer uitzonderlijke situaties plaatsvinden. Leerlingen in groep 7 en 8 die te maken krijgen met de tijdelijke afwezigheid van hun leerkracht (maximaal twee dagen) volgen hun lessen vanuit huis. Via Google Classroom ontvangen zij uitdagend schoolwerk dat zij zelfstandig kunnen uitvoeren. Van deze leerlingen verwachten wij een actieve deelname aan hun leerproces, waarbij een collega-leerkracht toezicht houdt op de voortgang.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
In principe werken we met een jaarklassensysteem, maar het kan door de leerlingaantallen per leerjaar voorkomen dat we een of meerdere combinatieklassen formeren.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool Syncope: Specialisten voor Succes
Taal en Rekenen: Fundamenten voor de toekomst
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Syncope in Almere leggen we de nadruk op een sterke basis in taal en rekenen. In het schooljaar 2023-2024 hebben onze coördinatoren nieuw beleid ontwikkeld voor deze cruciale vakgebieden, verankerd in ons school- en jaarplan. Dit beleid wordt actief uitgerold met wekelijkse ambulante uren, waarmee de coördinatoren het team voorzien van de nieuwste inzichten en onderwijskundige lijnen. Door middel van onderlinge communicatie, gezamenlijke vergaderingen en inspirerende studiedagen, zorgen we ervoor dat ons onderwijs continu verbetert, wat resulteert in een optimaal leereffect voor elk kind in de klas.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positief en Veilig Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Syncope hanteert het succesvolle 'Vreedzame School' programma. Dit programma bevordert een positief sociaal klimaat en wordt ondersteund door onze toegewijde intern begeleiders en een gespecialiseerde gedragsexpert.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren Stimuleren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
In samenwerking met Passend Onderwijs is een deskundige orthopedagoog aan Basisschool Syncope verbonden. Deze specialist biedt waardevolle ondersteuning bij alle vragen rondom gedrag, het ontwikkelen van een optimale werkhouding en effectieve taakaanpakken.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school beschikt over een fysiotherapeut die één dag per week aanwezig is om leerlingen tijdens schooltijd te ondersteunen bij hun motorische ontwikkeling. Daarnaast biedt onze vakleerkracht gym uitdagende AKT-lessen aan op twee middagen na schooltijd, speciaal voor kinderen die extra stimulans zoeken op het gebied van bewegingsonderwijs.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Syncope zijn diverse teamleden gecertificeerd als Bedrijfshulpverlener (BHV-er), wat zorgt voor een veilige omgeving en adequate reactie bij calamiteiten.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Beste Ondersteuning voor Basisschool Leerlingen in Almere
Maatwerk en Persoonlijke Begeleiding op Syncope
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool Syncope Almere
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk aanvullend educatief aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool Syncope Almere?
Basisschool Syncope Almere biedt meer dan het standaard curriculum. Voor jonge kinderen met specifieke talenten of een brede interesse hebben we uitdagende Plusgroepen. Deze groepen zijn ontworpen om kinderen extra stimulans te bieden en hun nieuwsgierigheid te prikkelen. Binnen de Plusgroepen werken we aan projecten die verder gaan dan het reguliere lesaanbod, met focus op creativiteit en probleemoplossend vermogen.
Met welke externe partners werkt Basisschool Syncope Almere samen voor het aanbod voor jonge kinderen?
Om een naadloze overgang en een verrijkte leerervaring te garanderen, werkt Basisschool Syncope Almere nauw samen met lokale partners. Een belangrijke samenwerking is met Peuterspeelzaal Catrijntje, een gerespecteerde peuterspeelzaal in de buurt. Deze samenwerking zorgt voor een consistente pedagogische aanpak en een soepele kennismaking met onze schoolomgeving voor de jongste leerlingen.