Openbare Basisschool De Flierefluiter

Het team van Openbare Basisschool De Flierefluiter in Almere

Current section: team
Bosgouw 235
1352 Almere

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Flierefluiter is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Flierefluiter. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Flierefluiter bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Flierefluiter bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Flierefluiter zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87%)
Man (13%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Flierefluiter. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.3%)
25-35 jaar (26.1%)
35-45 jaar (26.1%)
45-55 jaar (21.7%)
55-65 jaar (21.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Flierefluiter werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.2%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Management (9.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Flierefluiter gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsplanning: Onze Aanpak voor Continuïteit van Onderwijs

Bij Openbare Basisschool De Flierefluiter streven we naar een naadloze voortzetting van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van lesgevend personeel. We beschikken over een toegewijd team van vervangingsprofessionals die direct inzetbaar zijn om uw kind te begeleiden. Onze prioriteit ligt bij het garanderen van de lesuren, zodat de onderwijsdoelen behaald worden. Mochten er onverhoopt geen directe vervangers beschikbaar zijn, dan zorgen we voor een verdeling van de leerlingen over andere klassen binnen de school. Dit minimaliseert de impact op het leerproces en zorgt ervoor dat uw kind zoveel mogelijk lesuren behoudt. In uitzonderlijke gevallen, waarin een passende oplossing niet direct gevonden kan worden, kunnen klassen tijdelijk thuis worden opgevangen. We hanteren hierbij een roulatiesysteem, met als doel dat elke klas maximaal twee dagen per schooljaar thuis is. Deze strategie is vastgelegd in ons lesurencohort, wat garandeert dat de vereiste onderwijstijd altijd gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Flierefluiter: Ons Team van Specialisten

4

Optimale Taal- en Rekeni-ontwikkeling: Onze Focus

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gepersonaliseerd Leren
Gespecialiseerde Rekencoach
Ervaren Remedial Teacher
Expert in Onderwijs voor Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Flierefluiter zetten wij een toegewijd team van onderwijsprofessionals in om leerlingen met specifieke behoeften op het gebied van taal en rekenen extra te ondersteunen. Onze interne begeleider, rekenspecialist en remedial teacher werken nauw samen om elke leerling de juiste begeleiding te bieden. Daarnaast beschikken we over een specialist die zich richt op de uitdagingen en talenten van meer- en hoogbegaafde kinderen, om zo een optimale leeromgeving te creëren voor al onze leerlingen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn van Kinderen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal op Basisschool De Flierefluiter. Onze interne begeleiding omvat een gedragsspecialist die zich inzet om een veilige en ondersteunende omgeving te waarborgen. Deze expert biedt begeleiding bij gedragsuitdagingen en bevordert een positieve groepsdynamiek, zodat elk kind zich gewaardeerd en veilig voelt.

4

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Studievaardigheden
Intern Begeleider voor Leerstrategieën
Remedial Teacher voor Studievaardigheden
Specialist voor Aanpak van Studiegedrag

Toelichting van de school:

Basisschool De Flierefluiter biedt gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Onze eigen gedragsspecialist, intern begeleider en remedial teacher zijn beschikbaar om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van effectieve studievaardigheden en een positieve leerhouding. Daarnaast maken we gebruik van de expertise van het samenwerkingsverband PasOA, waar we specialisten kunnen raadplegen voor aanvullende ondersteuning, zodat we altijd de beste aanpak kunnen garanderen.

1

Motorische Ontwikkeling en Bewegingsonderwijs

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Bewegingsonderwijs met MRT-expertise

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen krijgt volop aandacht op Basisschool De Flierefluiter. Onze gespecialiseerde vakleerkracht Bewegingsonderwijs is expert op het gebied van Motorische Remedial Training (MRT). Deze leerkracht zorgt voor een stimulerende en uitdagende omgeving waarin kinderen hun motorische vaardigheden kunnen verbeteren en ontwikkelen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging verwijzen wij naar de gespecialiseerde zorgverleners buiten de school. Wij werken nauw samen met externe professionals om ervoor te zorgen dat alle leerlingen de juiste ondersteuning ontvangen op deze gebieden. Onze school richt zich primair op het onderwijs en de ontwikkeling van de leerlingen binnen de schoolmuren.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Gymlokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elk Kind op De Flierefluiter

Ontdek Ons Unieke Onderwijsconcept

Openbare Basisschool De Flierefluiter biedt uitzonderlijke kansen voor hoogbegaafde leerlingen door middel van ons gespecialiseerde Neo-onderwijs. Wij erkennen de unieke ontwikkelingsbehoeften van hoogbegaafde kinderen en bieden daarom een leeromgeving die zowel uitdagend als ondersteunend is. Ons onderwijs is ontworpen om aan te sluiten bij hun specifieke leerstijl en tempo. Binnen het Neo-onderwijs volgen hoogbegaafde leerlingen onderwijs in aparte groepen op onze reguliere basisschool. Het reguliere lesaanbod wordt op een compacte en versnelde manier aangeboden, waardoor leerlingen de stof efficiënt kunnen doorlopen. Daarnaast verrijken we het curriculum met vakken zoals een extra taal, techniek, informatica, filosofie, en modules over effectief leren en ondernemerschap. Ons doel is om niet alleen academische kennis bij te brengen, maar ook kinderen te leren hoe ze met hun hoogbegaafdheid om kunnen gaan, wat essentieel is voor hun persoonlijke ontwikkeling. We besteden veel aandacht aan zelfinzicht en het ontwikkelen van sociaal-emotionele vaardigheden. Voor de toekomst plannen we ons aanbod aan extra ondersteuning verder uit te breiden. Met de middelen vanuit het Nationaal Programma Onderwijs (NPO) zetten we gespecialiseerde krachten in en zorgen we voor aanvullende ondersteuning, zowel binnen als buiten de klaslokalen, om elk kind de best mogelijke start te geven.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool De Flierefluiter

Wat zijn de belangrijkste doelen in ons schoolplan?

Bij Openbare Basisschool De Flierefluiter streven we voortdurend naar optimale onderwijskwaliteit. Dit schooljaar focussen we teambreed op het verfijnen en borgen van het Effectieve Directe Instructiemodel (EDI). Hiervoor hebben we zestien studiemomenten ingepland, waarbij elk aspect van EDI centraal staat. Op andere studiedagen verdiepen we ons in diverse thema's om de effectiviteit van ons onderwijs te vergroten. Ons doel is om betere resultaten voor onze leerlingen te realiseren en de opbrengsten op schoolniveau te maximaliseren. Daarnaast is er voor het team een Professionele Leergemeenschap (PLG) ingericht. De opdracht van de PLG is om ontwerpend en ontdekkend leren met onze methode 'Vier x Wijzer' inhoudelijk te versterken door actief van en met elkaar te leren.

Hoe realiseert onze basisschool de gestelde onderwijsdoelen?

Openbare Basisschool De Flierefluiter hanteert de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) om haar doelen te bereiken. De implementatie van deze cyclus vindt plaats tijdens teambijeenkomsten en gerichte teamtrainingen. De evaluatie van het schoolplan en het jaarplan is een essentieel onderdeel van onze werkwijze. Tijdens deze evaluatiemomenten stellen we vast wat goed gaat, sturen we bij waar nodig en plannen we vervolgacties. Dit cyclische proces zorgt voor continue verbetering van ons onderwijs en de leerresultaten.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool De Flierefluiter Almere

Toelichting van de school

Op Openbare Basisschool De Flierefluiter in Almere geloven we in een sterke start voor elk kind. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van jonge kinderen, waarbij we spelenderwijs leren stimuleren. We bieden een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze aanpak richt zich op het ontdekken van talenten en het aanwakkeren van nieuwsgierigheid. Wij zorgen voor een soepele overgang naar de basisschool, zodat uw kind met plezier en vertrouwen aan zijn of haar schoolcarrière begint. Ontdek de mogelijkheden voor uw kind bij De Flierefluiter.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool De Flierefluiter Almere?

Openbare Basisschool De Flierefluiter Almere biedt een rijk en stimulerend programma voor jonge kinderen. Dit programma is ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en een solide basis te leggen voor verdere educatie. We focussen op spelend leren en de brede ontwikkeling van uw kind. Daarnaast werken we nauw samen met externe partners om het aanbod te verrijken. Zo kan uw kind profiteren van diverse activiteiten en leermogelijkheden die aansluiten bij zijn of haar ontwikkelingsfase en interesses.

Met welke partners werkt Basisschool De Flierefluiter Almere samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Openbare Basisschool De Flierefluiter Almere werkt samen met gerenommeerde partners om het leer- en ontwikkelingsaanbod voor jonge kinderen te optimaliseren. Een belangrijke samenwerkingspartner is Kindercentrum Vip Kidz Almere. Deze samenwerking stelt ons in staat om een breed scala aan activiteiten en ondersteuning te bieden, die perfect aansluiten bij de behoeften van jonge kinderen en hun ouders. Via Kindercentrum Vip Kidz bieden we aanvullende diensten die de ontwikkeling van uw kind verder stimuleren.

Openbare Basisschool De Flierefluiter Almere werkt samen met gerenommeerde partners om het leer- en ontwikkelingsaanbod voor jonge kinderen te optimaliseren. Een belangrijke samenwerkingspartner is Kindercentrum Vip Kidz Almere. Deze samenwerking stelt ons in staat om een breed scala aan activiteiten en ondersteuning te bieden, die perfect aansluiten bij de behoeften van jonge kinderen en hun ouders. Via Kindercentrum Vip Kidz bieden we aanvullende diensten die de ontwikkeling van uw kind verder stimuleren.

Team | Openbare Basisschool De Flierefluiter in Almere | [2025] Schoolregister