Openbare Basisschool De Architect in Almere

Het team van Openbare Basisschool De Architect in Almere

Current section: team
C. Van Eesterenplein 1
1333 Almere

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Architect is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Architect. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Architect bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Architect bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Architect zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Architect. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (15.4%)
35-45 jaar (7.7%)
45-55 jaar (15.4%)
55-65 jaar (46.2%)
&ge;65 jaar (15.4%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Architect werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (69.2%)
Direct ondersteunend personeel (23.1%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Architect gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op Basisschool De Architect

Bij Openbare Basisschool De Architect zorgen we voor een optimale continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van lesgevend personeel. Indien een leerkracht of onderwijsondersteuner verlof opneemt, zetten we eerst intern de beschikbare middelen in. Dit betekent dat we kijken of collega's binnen ons ervaren team de taken tijdelijk kunnen overnemen, om zo de lesuitval te minimaliseren. Wanneer interne vervanging niet toereikend is, schakelen we deskundige externe krachten in die passen bij onze onderwijsvisie. Ons doel is om de leerlingen uit Almere altijd de best mogelijke educatieve ervaring te bieden. In uitzonderlijke situaties waarin geen directe vervanging mogelijk is, worden klassen tijdelijk verdeeld over andere groepen. De allerlaatste optie, die we strikt proberen te vermijden, is het naar huis sturen van leerlingen. De continuïteit en kwaliteit van het onderwijs staan bij ons altijd voorop.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal
49%
Rekenen
23.1%
overig
10.6%
bewegingsonderijs
7.7%
crea
6.7%
sociale redzaamheid
2.9%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
40.2%
Rekenen/wiskunde
24.3%
Lezen
11.7%
Wereldoriëntatie
8.5%
Bewegingsonderwijs
6.8%
Kunstzinnige en creatieve vorming
5.3%
Overig
2.5%
Engelse taal
0.7%

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Architect

0

Extra Ondersteuning Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Openbare Basisschool De Architect zetten we ons in voor optimale leerresultaten op het gebied van taal en rekenen. Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten aan deze gebieden zijn toegewezen binnen ons team, is de basis voor deze vaardigheden verankerd in ons dagelijks lesprogramma. We streven ernaar om elke leerling de nodige aandacht te geven voor een sterke academische basis in Almere.

1

Sociaal-Emotionele Begeleiding in Almere

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Bij Openbare Basisschool De Architect hechten we veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Onze toegewijde gedragsspecialist biedt extra begeleiding aan kinderen die dit nodig hebben, om hen te helpen zich optimaal te ontwikkelen in hun sociale en emotionele welzijn. Deze gespecialiseerde leerkracht staat klaar om kinderen te ondersteunen en te coachen. Deze proactieve aanpak zorgt ervoor dat elke leerling zich veilig en begrepen voelt binnen onze schoolgemeenschap in Almere.

0

Verbeteren Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Openbare Basisschool De Architect stimuleert een positieve gedragsontwikkeling en een effectieve taakaanpak bij al onze leerlingen. Hoewel er geen specifieke gedragsspecialisten voor deze focusgebieden zijn aangesteld, integreren wij strategieën voor werkhouding en taakaanpak in onze dagelijkse lespraktijk. We streven ernaar om leerlingen te leren zelfstandig en doelgericht te werken, zodat ze succesvol zijn in hun leerproces.

0

Ontwikkeling Motoriek en Lichamelijke Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De fysieke ontwikkeling en motorische vaardigheden van onze leerlingen staan centraal op Openbare Basisschool De Architect. Wij bieden een stimulerende omgeving waarin kinderen hun motoriek kunnen verbeteren door middel van diverse bewegingsactiviteiten en gymlessen. Hoewel er geen specifieke motorische specialisten zijn, zorgen onze leerkrachten voor een gevarieerd aanbod dat bijdraagt aan de algehele lichamelijke gezondheid en ontwikkeling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Openbare Basisschool De Architect garandeert een veilige en verzorgde omgeving voor alle leerlingen. Hoewel we geen specifieke medische specialisten in dienst hebben, zijn onze leerkrachten getraind om adequaat te handelen bij vragen rondom persoonlijke verzorging en om de gezondheid van de kinderen te bewaken. We werken nauw samen met ouders en indien nodig externe professionals om de best mogelijke zorg te bieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
1
Totaal specialisten
1
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Logopedie

Optimale Leerlingondersteuning op De Architect

Ontwikkelingsondersteuning en Sociaal Welzijn voor Kinderen

Op Basisschool De Architect zetten we vol in op de persoonlijke groei van elke leerling. We volgen een gespecialiseerd implementatietraject gericht op de sociaal-emotionele ontwikkeling en het burgerschap van uw kind. Met het 'Vreedzaam'-programma bieden we een gestructureerde aanpak die kinderen helpt bij het ontwikkelen van belangrijke sociale vaardigheden. Dit programma bevordert een positieve groepsdynamiek en een veilige leeromgeving, zodat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Ontdek hoe wij uw kind ondersteunen in Almere.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Diepgaande Kijk

Wat Zijn De Kernpunten Van Ons Schoolplan En Onderwijsdoelen?

Openbare Basisschool De Architect hanteert het Vreedzaam-programma voor de ontwikkeling van sociale vaardigheden bij alle leerlingen. Ons rekenonderwijs is versterkt met de "Getal & Ruimte" methode en innovatieve rekendidactiek, wat leidt tot meetbaar betere rekenresultaten. We bieden effectieve ondersteuning aan leerlingen met diverse onderwijsbehoeften, zodat ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen. Een gestructureerde leerlijn begrijpend lezen is integraal onderdeel van ons lesaanbod, gericht op het vergroten van leesbegrip. Alle afspraken en procedures binnen onze school zijn helder vastgelegd in officiële kwaliteitskaarten. In de onderbouw maken we gebruik van een efficiënt plannings- en volgsysteem om de voortgang van jonge leerlingen nauwkeurig te monitoren.

Hoe Realiseren Wij Onze Onderwijsdoelen Met Succes?

Wij realiseren onze ambitieuze onderwijsdoelen door middel van gerichte implementatietrajecten en continue professionalisering van ons team. Alle gemaakte afspraken worden direct gedocumenteerd in onze kwaliteitskaarten, wat zorgt voor borging van de kwaliteitsverbetering en transparantie in onze schoolontwikkeling.

Ontdek Ons Unieke Programma voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Architect

Toelichting van de school

Openbare Basisschool De Architect biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Op woensdagochtend organiseren we boeiende speel- en spelactiviteiten, speciaal ontworpen voor driejarigen. Deze sessies vinden plaats in onze speciaal ingerichte kleutergymzaal en staan onder deskundige leiding van 'Talent in Opleiding'. Dit programma is gericht op de vroege ontwikkeling, sociaal spel en het ontdekken van de wereld om hen heen. Met dit initiatief leggen we een sterke basis voor de verdere schoolloopbaan van uw kind. Wij geloven in spelenderwijs leren en de ontwikkeling van essentiële vaardigheden in een veilige en inspirerende omgeving.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Openbare Basisschool De Architect voor jonge kinderen?

Openbare Basisschool De Architect organiseert op woensdagochtend boeiende speel- en spelactiviteiten in de kleutergymzaal, speciaal voor driejarige kinderen. Dit programma wordt begeleid door 'Talent in Opleiding' en stimuleert de vroege ontwikkeling en sociale interactie.

Met welke organisaties werkt Openbare Basisschool De Architect samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor het programma voor jonge kinderen werkt Openbare Basisschool De Architect samen met 'Talent in Opleiding'. Deze samenwerking zorgt voor professionele begeleiding en een hoge kwaliteit van de aangeboden activiteiten, gericht op de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen.
Team | Openbare Basisschool De Architect in Almere | [2025] Schoolregister