
De resultaten van Montessori Campus 0-18 PO in Almere
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Montessori Campus 0-18 PO, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Montessori Campus 0-18 PO bij jullie?
Ontdek hoe goed Montessori Campus 0-18 PO bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt gemeten in groep 8 via de eindtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage, 85%, fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Behaald door Leerlingen
Het streefniveau daarentegen, is een ambitieuzer doel dan het fundamenteel niveau. Het streven is dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen aan het einde van groep 8 dit hogere niveau bereikt. De inspectie stelt per basisschool, gebaseerd op de specifieke leerlingpopulatie, een eigen doelpercentage vast voor het streefniveau. Dit percentage dient als de officiële signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Montessori Campus 0-18 PO?
Montessori Campus 0-18 PO in Almere beschouwt Cito-toetsen als een waardevol instrument voor het monitoren van de voortgang op zowel school- als groepsniveau. We gebruiken deze toetsen niet om individuele leerlingen te beoordelen, maar als een indicatie van de algemene ontwikkeling. Onze aanpak voor het volgen van de leerlingontwikkeling is breed. We verzamelen diverse soorten informatie, gedetailleerd beschreven in onze kwaliteitszorgcyclus. Deze gegevens worden geanalyseerd en besproken tijdens groepsbesprekingen en ouder-kindgesprekken, waarna nieuwe leerdoelen worden opgesteld en geïntegreerd in de periodeplanning. Op schoolniveau vergelijken we Cito-scores met de jaarlijkse doelen, die gebaseerd zijn op onze schoolweging, spreiding en de bijbehorende referentieniveaus. Individuele Cito-scores worden enkel kritisch bekeken wanneer ze herhaaldelijk opvallend zijn, als signaal voor mogelijke aandachtspunten. In groep 7 voeren we gesprekken met ouders over het voorlopige schooladvies, gebaseerd op de behaalde leerdoelen en referentieniveaus. In groep 8 delen we de resultaten van de eindtoets en lichten deze toe in een persoonlijk gesprek, wat resulteert in een definitief schooladvies voor de start in de middelbare school. De 'Wetenschappers'-fase omvat groep 7, groep 8, klas 1 en klas 2. Voor de jonge wetenschappers (groep 7 en 8) gebruiken we 'Leerling in Beeld' van CITO, een programma dat de cognitieve en sociaal-emotionele groei van elk kind zichtbaar maakt. Voor de oudere leerlingen (klas 1 en 2) gebruiken we SOMtoday, een leerlingvolgsysteem dat, binnen wettelijke kaders, informatie bevat over tempo, niveau en andere leerproces-relevante gegevens. Dit systeem biedt toegang aan het kind, de coach, experts, het zorgteam, de schoolleiding en ouders, waardoor het definitieve schooladvies deels kan worden uitgesteld tot het einde van de 'Wetenschappers'-fase.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkel Je Sociale Vaardigheden op Montessori Campus Almere
In een wereld vol snelle veranderingen en nieuwe technologieën, bereidt Montessori Campus 0-18 PO Almere uw kind voor op de toekomst. Wij geloven dat goed opgeleide jongeren die hebben leren samenwerken en hun unieke talenten hebben ontdekt, de maatschappij van morgen kunnen vormgeven. Onze aanpak is geworteld in de tijdloze principes van Maria Montessori, die vandaag de dag relevanter zijn dan ooit. Onze leeromgeving stimuleert zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en samenwerking – essentiële vaardigheden voor de 21e eeuw. Kinderen krijgen binnen veilige grenzen de vrijheid om hun eigen leertempo, leerweg en leerstijl te bepalen. Dit bevordert een diepgaand begrip en een intrinsieke motivatie voor het leren. Wij hanteren het principe van 'vrijheid in gebondenheid'. Kinderen leren dat persoonlijke vrijheid hand in hand gaat met respect voor de vrijheid van anderen. Ze ontwikkelen een sterk verantwoordelijkheidsgevoel als onderdeel van onze gemeenschap. Door onze open benadering, waarbij binnen en buiten naadloos in elkaar overvloeien, integreren we actuele ontwikkelingen in ons onderwijs. Dit maakt Montessori Campus Almere een innovatieve en toekomstgerichte school. Onze filosofie is zowel tijdloos als ambitieus. We blijven continu kijken naar het kind in relatie tot zijn of haar omgeving en passen ons aanbod aan de hedendaagse realiteit aan. Alles is immers met elkaar verbonden, en wij zorgen ervoor dat uw kind deze verbindingen leert zien en benutten.
Zelfstandig en onafhankelijk leren
Bekwaam in alle ontwikkelingsgebieden
Verantwoordelijkheidsgevoel en maatschappelijk bewustzijn
Hoe bevordert Montessori Campus Almere de sociale ontwikkeling van uw kind?
Onze school hanteert de drie kerndoelen van Montessori: kwalificatie, onafhankelijkheid en verantwoordelijkheid. Kwalificatie, oftewel het ontwikkelen van bekwaamheden, is verankerd in onze reguliere cyclus en het brede aanbod, zodat kinderen niet alleen sociaal, maar ook academisch uitblinken.
Welke methoden gebruikt Montessori Campus Almere om sociale vooruitgang te meten?
Montessori Campus Almere registreert sociale opbrengsten nauwgezet. Dit doen we door de ontwikkeling van kinderen te integreren in onze reguliere cyclus en specifiek gebruik te maken van het ODIN-systeem. Dit zorgt voor een compleet beeld van de sociale groei van elk kind.
- Integratie in de reguliere onderwijscyclus
- Gebruik van het ODIN-registratiesysteem
Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren zet de school in?
Voor het sociaal-emotioneel leren maakt Montessori Campus Almere gebruik van de effectieve ODIN-methode. Deze methode ondersteunt kinderen in het ontwikkelen van belangrijke sociale en emotionele vaardigheden, wat essentieel is voor hun algehele welzijn en ontwikkeling.
Onderwijsinspectie Rapport: Inzicht in de Kwaliteit van Montessori Campus 0-18 PO
Montessori Campus 0-18 PO in Almere, met 119 leerlingen, biedt een unieke Montessori-onderwijservaring. Onze school streeft naar excellente educatie, waarbij de ontwikkeling van elk kind centraal staat. Dit inspectierapport geeft u gedetailleerd inzicht in de prestaties en de onderwijskwaliteit zoals beoordeeld door de Onderwijsinspectie. Ontdek hoe wij bijdragen aan een optimale leeromgeving voor uw kind.