
De resultaten van KBS De Lettertuin in Almere
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van KBS De Lettertuin, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past KBS De Lettertuin bij jullie?
Ontdek hoe goed KBS De Lettertuin bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Beheersing op De Lettertuin
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. In groep acht meten we dit met de doorstroomtoets, een cruciale indicator voor de ontwikkeling van uw kind. De onderwijsinspectie stelt een landelijk minimum van 85% aan leerlingen die dit basisniveau moeten halen. Dit percentage, de signaleringswaarde, geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland, inclusief KBS De Lettertuin.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Resultaten op De Lettertuin
Het streefniveau op KBS De Lettertuin daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden en excelleren in taal en rekenen. Ons doel is om een zo hoog mogelijk percentage van onze leerlingen dit ambitieuze niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie bepaalt per school, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individuele signaleringswaarde voor het streefniveau. Dit geeft een helder beeld van de prestaties van onze leerlingen ten opzichte van vergelijkbare scholen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van KBS De Lettertuin?
Bij KBS De Lettertuin staat de persoonlijke ontwikkeling van elk kind centraal. We zijn er trots op hoe onze leerlingen groeien en bloeien gedurende hun tijd bij ons. Hoewel cijfers een momentopname bieden, belichten ze niet de immense vooruitgang die onze leerlingen boeken, waar we onze grootste voldoening uit halen. De afgelopen jaren zien we een consistente stijging in het uitstroomniveau van onze leerlingen. Dit bevestigt dat we voldoen aan de verwachtingen die bij onze school horen. Door ons onderwijs continu te optimaliseren en extra focus te leggen op individuele groei, bieden we een stimulerende leeromgeving. In het schooljaar 2024-2025 hebben onze schoolverlaters uitstekende resultaten behaald, die conform of boven het verwachte uitstroomniveau liggen. Om deze positieve trend voort te zetten, investeren we in teamontwikkeling, collegiale consultatie en lesobservaties. Zo blijven we ons aanbod op maat leveren en de groei van onze leerlingen waarborgen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling bij KBS De Lettertuin: Samen Groeien en Leren
Bij KBS De Lettertuin geloven we dat leren meer omvat dan alleen taal en rekenen. Een essentieel onderdeel van de schoolervaring is het ontwikkelen van sociale vaardigheden en het leren hoe we respectvol met elkaar omgaan. We creëren een veilige omgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt en de ruimte krijgt om te leren, fouten te maken en elkaar te ondersteunen. Met onze aanpak van Groepsdynamisch Onderwijs betrekken we kinderen actief bij het vormgeven van een positief en ondersteunend schoolklimaat. Wij zijn ervan overtuigd dat door samenwerking en gedeelde verantwoordelijkheid, we als gemeenschap verder komen. 'Samen komen we verder!' is dan ook ons motto dat we dagelijks toepassen.
Respectvolle omgang: We behandelen elkaar altijd correct en met waardigheid.
Positieve interactie: We streven naar een prettige en ondersteunende sfeer in alle contacten.
Persoonlijke groei: Ik draag actief bij aan het verbeteren van de sociale interacties om ons heen.
Hoe bevordert KBS De Lettertuin de sociale ontwikkeling van uw kind?
Vanaf de eerste schooldag focussen we in elke groep op het creëren van een optimale leeromgeving. Kinderen zijn samen met het team medeverantwoordelijk voor een positief en veilig klimaat. In zo'n omgeving voelt iedereen zich veilig, leren we van en met elkaar, en stimuleren we elkaars persoonlijke groei. Onze aanpak, gebaseerd op Groepsdynamisch Onderwijs, omvat verschillende elementen die bijdragen aan deze positieve sociale interacties.
Welke methoden gebruikt KBS De Lettertuin voor het meten van sociale vooruitgang?
KBS De Lettertuin hanteert specifieke registratiemethoden om de sociale opbrengsten en het welzijn van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen. Dit stelt ons in staat om gerichte ondersteuning te bieden waar nodig. Onze gebruikte registratievormen omvatten de 'Oké thermometer' voor een snelle indicatie van welbevinden en de 'Sociale veiligheidsmeting Scholen op de kaart' voor een diepgaandere analyse van de sociale veiligheid binnen de school.
Welke methoden zet KBS De Lettertuin in voor sociaal-emotioneel leren?
Voor het bevorderen van sociaal-emotionele vaardigheden maakt KBS De Lettertuin gebruik van een bewezen effectieve methode. Deze aanpak is speciaal ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van zelfbewustzijn, zelfbeheersing en positieve relaties. Onze primaire methode voor sociaal-emotioneel leren is Groepsdynamisch Onderwijs. Deze methode integreert sociale en emotionele leerdoelen in het dagelijkse onderwijs, wat bijdraagt aan een holistische ontwikkeling van elk kind.
Inspectierapport KBS De Lettertuin: Ontdek Onze Onderwijskwaliteit
Ontdek de resultaten van de onderwijsinspectie voor KBS De Lettertuin. Onze school in Almere streeft naar uitmuntendheid in het basisonderwijs. Lees hier meer over de bevindingen en onze voortdurende inzet voor kwaliteitsontwikkeling.