De Verwondering in Almere

De resultaten van De Verwondering in Almere

Current section: resultaten
Richard Feynmanstraat 7
1341 Almere

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Verwondering, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past De Verwondering bij jullie?

Ontdek hoe goed De Verwondering bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen De Verwondering

Ontdek hoe Basisschool De Verwondering presteert op het fundamenteel niveau. Dit niveau toont de basisvaardigheden in taal en rekenen die essentieel zijn voor elke leerling aan het einde van de basisschool. De landelijke norm stelt dat minimaal 85% van de leerlingen dit basisniveau moet behalen, gemeten via de doorstroomtoets in groep 8. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een consistente maatstaf voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Ambitie op Basisschool De Verwondering

Bekijk de prestaties van Basisschool De Verwondering op het streefniveau. Dit ambitieuze niveau daagt leerlingen uit om meer te bereiken dan de basisvaardigheden, wat bijdraagt aan een bredere ontwikkeling. Het streefniveau is specifiek voor onze school vastgesteld door de onderwijsinspectie, gebaseerd op onze leerlingpopulatie. Het geeft aan welk percentage leerlingen aan het einde van groep 8 dit hogere niveau moet behalen, wat een unieke indicator is voor onze schoolprestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Verwondering?

Basisschool De Verwondering, gestart in het schooljaar 2019-2020 met een eigen BRIN nummer, biedt een unieke leeromgeving. Vanwege het huidige leerlingaantal zijn specifieke detailgegevens momenteel niet volledig zichtbaar, wat soms kan leiden tot een vertekend beeld van de prestaties. In het schooljaar 2023-2024 hebben 14 leerlingen van De Verwondering de doorstroomtoets succesvol afgerond. Dit geeft een indicatie van de doorstroommogelijkheden naar het voortgezet onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op De Verwondering

Bij Basisschool De Verwondering geloven we in een onderwijsfilosofie die de unieke waarde van ieder kind erkent en stimuleert. Wij streven ernaar dat elk kind zich kan ontwikkelen tot een zelfstandige persoon met een kritisch denkvermogen, creativiteit en een sterk gevoel voor sociale rechtvaardigheid. Gelijkheid staat centraal; achtergrond, afkomst, geslacht of beperking doen er niet toe. Ons onderwijs is gebaseerd op ervaren, ontdekken en onderzoekend leren. Dit creëert een positief leerklimaat waarin kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen. Een goede sfeer, zelfvertrouwen, een proactieve leerhouding, hulpvaardigheid, concentratie, creativiteit en saamhorigheid zijn de kernindicatoren van ons succes. Deze waarden vormen de basis voor alle activiteiten en interacties binnen onze schoolgemeenschap, zodat elk kind optimaal kan groeien.

Uniek kind centraal

Recht op eigen identiteit

Leren door ervaren, ontdekken en onderzoeken

Hoe bevordert De Verwondering de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Op De Verwondering staat het welzijn en de betrokkenheid van elk kind voorop. We creëren een veilige omgeving waar kinderen zich gerespecteerd voelen en succesvol kunnen leren. Een sterke vertrouwensband tussen leerkracht en kind is hierbij essentieel. Kinderen worden aangemoedigd om hun talenten te tonen en te ontwikkelen. Samen met de leerlingen stellen we duidelijke regels en afspraken op, die bijdragen aan een veilige en gestructureerde schoolomgeving. Vanaf het schooljaar 2024-2025 implementeren we Klasse(n)pad. Deze innovatieve tool ondersteunt onze leerkrachten bij het versterken van groepsdynamiek en het creëren van een rustige en veilige sfeer in de klas, wat cruciaal is voor een optimale sociale ontwikkeling.

Welke registratiemethoden gebruikt De Verwondering voor sociale opbrengsten?

Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van specifieke registratiemethoden: * Leerlijnen ParnasSys in groep 1/2 * Kindbegrip!

  • Leerlijnen ParnasSys in groep 1/2
  • Kindbegrip!

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op De Verwondering?

Voor het bevorderen van sociaal-emotionele vaardigheden zet Basisschool De Verwondering de volgende methode in: * Klasse(n)pad

  • Klasse(n)pad

Inspectierapport De Verwondering: Kwaliteitsgarantie voor Uw Kind

Bij basisschool De Verwondering staat elk kind centraal, met het recht op uitmuntend onderwijs. Ouders en leerlingen mogen erop vertrouwen dat ons onderwijs van topkwaliteit is. Het schoolbestuur draagt de eindverantwoordelijkheid voor deze kwaliteit en rapporteert hierover aan de Inspectie van het Onderwijs, die toezicht houdt. De Inspectie van het Onderwijs voert periodiek, elke vier jaar, een grondig onderzoek uit bij onderwijsbesturen en een selectie van hun scholen. Op 7 februari 2019 is De Verwondering bezocht door de inspectie. Met trots kunnen we melden dat de inspectie ons positief heeft beoordeeld en ons het benodigde vertrouwen heeft toegekend. De inspecteur, die onaangekondigd de klassen bezocht, was zeer onder de indruk van onze onderwijsvisie die wezenlijk terugkomt in de dagelijkse praktijk, de prettige schoolse sfeer en de krachtige, ondersteunende rol van onze toegewijde leerkrachten. Specifiek werd benoemd dat De Verwondering, als relatief nieuwe school, uitstekend georganiseerd is en dat de inspectie vol vertrouwen is over de toekomstige groei en ontwikkeling van onze onderwijsinstelling. Meer details over ons inspectierapport vindt u via de onderstaande link.

Resultaten | De Verwondering in Almere | [2025] Schoolregister