
De resultaten van Basisschool de Driemaster in Almere
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool de Driemaster, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool de Driemaster bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool de Driemaster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Succes van Leerlingen op de Driemaster Almere
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep acht wordt dit gemeten met een doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage geldt als een belangrijke indicator voor scholen door heel Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Resultaten op Basisschool de Driemaster
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische doelen te bereiken voor taal en rekenen. Het is ons streven om zoveel mogelijk leerlingen in groep acht dit ambitieuze niveau te laten halen. De inspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Deze waarde dient als een belangrijke maatstaf voor de prestaties van onze school.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool de Driemaster?
Op Basisschool de Driemaster streven we ernaar om voor elke leerling een passend schooladvies voor het voortgezet onderwijs te bieden. Ons team van ervaren leerkrachten, de intern begeleider en de directeur werken nauw samen om de ontwikkeling van uw kind optimaal te beoordelen. Groep 7: Voorlopig Advies Tijdens het voorjaar van groep 7 organiseren we de voorlopige adviesgesprekken. Hierin bespreken we de verwachte schoolkeuze voor het voortgezet onderwijs, uitgaande van een voortgezette positieve ontwikkeling. We kijken hierbij naar de prestaties tot dan toe, de leergierigheid en de motivatie van uw kind. Dit geeft een goed beeld van de mogelijkheden. Groep 8: Definitief Advies & Doorstroomtoets Halverwege groep 8 ontvangt u het definitieve schooladvies. Dit advies is gebaseerd op een brede evaluatie van de resultaten uit het leerlingvolgsysteem en de observaties van de leerkrachten. De leerhouding en de individuele motivatie van uw kind spelen hierbij een cruciale rol. In februari vindt de doorstroomtoets plaats. De resultaten van deze toets kunnen aanleiding geven tot een bijstelling van het schooladvies. Mocht dit het geval zijn, dan informeren wij u hierover direct. Uw kind staat centraal in ons adviesproces.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Driemaster Almere
Basisschool De Driemaster in Almere bereidt leerlingen voor op een toekomst in onze diverse samenleving. Vanuit onze christelijke identiteit bevorderen we respectvol gedrag en wederzijds begrip tussen leerlingen en hun omgeving. We zien onze school als een mini-maatschappij waar kinderen zich mede-verantwoordelijk voelen voor het welzijn van hun klas- en schoolgenoten. Met de Vreedzame School methode ondersteunen we de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Deze aanpak, die we vanaf de kleuters aanbieden, zorgt voor een gedeelde taal en positieve interactie. Welbevinden en betrokkenheid zijn hierbij de kernwaarden voor onze toegewijde leerkrachten. In een warme en veilige leeromgeving krijgt elk kind de ruimte om zich optimaal te ontplooien.
Samenwerken met aandacht voor elkaar
Gedeelde verantwoordelijkheid voor de schoolgemeenschap
Een sterk gevoel van saamhorigheid en verbondenheid
Hoe bevordert Basisschool De Driemaster sociale vaardigheden?
De Driemaster hanteert de Vreedzame School methode, waarbij alle leerkrachten geschoold zijn. Nieuwe teamleden volgen eveneens een gespecialiseerde training. Gedurende de acht jaar op de basisschool staan in zes vaste blokken centrale uitgangspunten centraal. De vaardigheden die tijdens de Vreedzame School lessen worden aangeleerd, worden ook toegepast in andere vakken, zoals Leskracht. Omdat samenwerken in groepsverband hierbij vaak centraal staat, kunnen leerkrachten specifieke sociale vaardigheden kiezen die passen bij een bepaald thema en de behoeften van de groep. We betrekken ouders actief bij de ontwikkeling van hun kind. Om de sociaal-emotionele groei van de leerlingen te monitoren, maken we gebruik van het instrument 'Leerling in Beeld'.
Welke instrumenten gebruikt De Driemaster voor het meten van sociale vooruitgang?
Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt Basisschool De Driemaster gebruik van de volgende registratievorm:
- Leerling in Beeld: Sociaal-emotioneel functioneren
Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op De Driemaster?
Basisschool De Driemaster maakt gebruik van een bewezen methodiek voor sociaal-emotioneel leren, namelijk:
- De Vreedzame School
Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit van Basisschool De Driemaster
Basisschool De Driemaster in Almere heeft in 2018 een kwaliteitsonderzoek ondergaan, specifiek gericht op de effectiviteit van de vroegschoolse educatie. Eerder, in 2015, werd de gehele school grondig geëvalueerd door de onderwijsinspectie. Deze inspectierapporten bieden inzicht in de onderwijskwaliteit en de ontwikkeling van onze leerlingen. Ze vormen een belangrijke basis voor onze continue verbeterstrategie. Ontdek hoe Basisschool De Driemaster zich inzet voor hoogwaardig primair onderwijs en lees de bevindingen van de onderwijsinspectie.