Rooms Katholieke Basisschool Kadoes
De Weer 11
7665 DG Albergen

Schoolweging

Schoolweging
28.25
Spreiding
5.29

De schoolweging van Kadoes is 28,25 , met een spreiding van 5,29 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 97,8% score voor het fundamenteel niveau overtreft de school ruimschoots de inspectienorm van 85%. Bijna alle leerlingen beheersen de basisvaardigheden, vergeleken met 96,4% bij vergelijkbare scholen. Dit onderstreept een stevig pedagogisch fundament.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

De school behaalt 65,1% voor het streefniveau, ruim boven de signaleringswaarde van 48,6%. Dit geeft aan dat een meerderheid van de leerlingen hogere taal- en rekenvaardigheden ontwikkelt dan basisverwachtingen. De score overtreft ook het vergelijkingsgemiddelde van 60,5%, wat duidt op effectief onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen tonen een sterke focus op theoretische leerwegen: 43,2% havo en 18,9% vwo (tegenover 16,1% havo en 18,6% vwo landelijk). Praktijkonderwijs ontbreekt volledig (0% vs. 1,01% regio). Tegelijkertijd is het aandeel vmbo-b/k adviezen (18,9%) hoger dan het landelijk gemiddelde (9,6%), wat past bij een complexe leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsKadoesGemeente AmsterdamNederland
LIB179.13177.24175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

De tussentijdse resultaten gebruiken we om ons onderwijsaanbod te evalueren en bij te stellen. Dit gebeurt tijdens de groepsbespreking met de individuele leerkracht(en) en tijdens een plenaire teamvergadering worden die resultaten dan teruggekoppeld. We leggen verantwoording af aan de ouders, middels de reguliere MR-vergadering en het schoolbestuur, middels het periodiek overleg met de Bestuurder en adviseur O&K (Onderwijs en Kwaliteit) van TOF Onderwijs.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Het percentage leerlingen dat onder advies presteert (21,6%) ligt bijna 10% hoger dan landelijk (11,8%). Desondanks scoort 24,3% boven advies, waarschijnlijk dankzij de hoge havo/vwo-adviespercentages. De school zou zich mogelijk kunnen richten op nauwkeurigere adviesprocedures.

Sociale ontwikkeling

Kinderen leren en ontwikkelen op school competenties die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan. Dit zijn vaardigheden zoals samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid.

Plezier

Veiligheid

Weerbaarheid

Wat is de werkwijze van Rooms Katholieke Basisschool Kadoes voor sociale ontwikkeling?

Rooms Katholieke Basisschool Kadoes neemt twee keer per jaar een vragenlijst af met behulp van Kindbegrip. De resultaten worden gemonitord door de intern begeleider en besproken tijdens de groepsbesprekingen. Indien nodig worden er interventies uitgevoerd op individueel-, groeps- of schoolniveau.

Welke registratievorm(en) gebruikt Rooms Katholieke Basisschool Kadoes om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Rooms Katholieke Basisschool Kadoes gebruikt Kijk! en Zien om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Rooms Katholieke Basisschool Kadoes?

Rooms Katholieke Basisschool Kadoes gebruikt Kwink als methode voor sociaal-emotioneel leren.