'n Baoken in Agelo

Het team van 'n Baoken in Agelo

Current section: team
Heggelkampsweg 4
7636 Agelo

Zie hier hoe het team van 'n Baoken is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van 'n Baoken. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past 'n Baoken bij jullie?

Ontdek hoe goed 'n Baoken bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij 'n Baoken zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.9%)
Man (15.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij 'n Baoken. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (50%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (6.8%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (29.9%)
45-55 jaar (19.5%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij 'n Baoken werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (100%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor 'n Baoken gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Continuïteit van Onderwijs bij 'n Baoken: Professionele Leerkrachtvervanging

Bij Basisschool 'n Baoken staat de leerling centraal, ook bij de afwezigheid van een vaste leerkracht. We zorgen voor een vlekkeloze voortzetting van het leerproces door gebruik te maken van het deskundige mobiliteitscentrum van het Onderwijsbureau Twente (OBT). Dit strategische partnership met het OBT biedt ons de zekerheid van goed opgeleide en ervaren leerkrachten die direct inzetbaar zijn. Hierdoor garanderen we de hoge onderwijskwaliteit die u van 'n Baoken mag verwachten, met minimale verstoringen voor onze leerlingen. Ontdek de voordelen en de efficiënte werkwijze van het OBT mobiliteitscentrum. Klik hier voor meer informatie en zie hoe wij ook bij personeelsuitval de optimale leeromgeving blijven bieden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het onderwijs aan onze leerlingen staat centraal in de ontwikkeling van ons als organisatie. Deze ontwikkeling bestaat uit sociaal-emotionele ontwikkeling, cognitieve ontwikkeling, de wereld orienterende ontwikkeling, de sportieve/fysieke ontwikkeling en de creatieve ontwikkeling.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Werken met Ontwikkelingsmateriaal
23.2%
Spel en Beweging
21.1%
Kunstzinnige vorming (expressie)
18.9%
Voorbereidend Lezen/Schrijven
16.8%
Voorbereidend Rekenen
12.6%
Muzikale Vorming
3.2%
Engels
2.1%
Catechese/Levensbeschouwing
2.1%

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
19%
Taal
18.7%
Wereldoriëntatie
18.7%
Rekenen/wiskunde
18%
Kunstzinnige en creatieve vorming
9%
Overig
6.7%
Bewegingsonderwijs
6%
Engelse taal
3%
Levensbeschouwing
1%

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam voor Uw Kind op 'n Baoken

3

Verbetering Taal- en Rekenen: Fundament voor Kindersucces

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Rekencoach voor Basisvaardigheden
Taal- en Leesexpert voor Ontwikkeling
Leesspecialist voor Verbeterde Leesvaardigheid

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde rekencoach versterkt het rekenonderwijs door data-analyse en effectieve instructiemethoden. Met 50 uur per jaar binnen de normjaartaak analyseert deze expert toetsresultaten en adviseert leerkrachten over differentiatie en beleidsontwikkeling. De taalexpert richt zich op het verbeteren van alle taalvaardigheden, van mondelinge taal tot spelling en schrijven. Met 50 uur per jaar binnen de normjaartaak coacht de expert collega's, stimuleert teamontwikkeling en draagt bij aan een krachtig taalbeleid. Onze leesspecialist bevordert leesplezier en leesvaardigheid. Met 50 uur per jaar binnen de normjaartaak analyseert deze specialist leesresultaten, motiveert leerlingen en ontwikkelt een rijke leesomgeving, essentieel voor zowel technisch als begrijpend lezen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn van Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Klaslokaalklimaat
Ervaren Intern Begeleider voor Leerlingen

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist en intern begeleider bieden essentiële ondersteuning aan leerkrachten en ouders bij de sociaal-emotionele groei van kinderen. Met 50 uur per jaar binnen de normjaartaak helpen zij bij hulpvragen en adviseren over passende interventies. Zij zetten zich actief in voor een veilig en stimulerend leerklimaat, waarin elk kind zich gewaardeerd voelt en optimaal kan ontwikkelen. Hun expertise draagt bij aan een positieve schoolervaring voor iedereen.

3

Gedragsstimulering en Effectieve Taakaanpak op School

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert voor Schoolse Uitdagingen
Intern Begeleider voor Leerlingondersteuning
OOC Specialisten voor Onderwijsoptimalisatie

Toelichting van de school:

Onze gedragsexpert en intern begeleider ondersteunen leerkrachten bij uitdagingen op het gebied van gedrag en taakaanpak. Met 50 uur per jaar binnen de normjaartaak adviseren zij over effectieve interventies en zorgen voor een gestructureerde leeromgeving. Daarnaast bieden wij toegang tot externe expertise, zoals orthopedagogen en ambulante begeleiders van het Onderwijs Ondersteunings Centrum, voor een brede en deskundige aanpak.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei en Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Lokale Fysiotherapeutische Expertise
Logopedische Ondersteuning op Maat

Toelichting van de school:

Leerkrachten en onze intern begeleider signaleren ontwikkelingen op het gebied van motoriek en lichamelijke gezondheid. Wij werken nauw samen met gespecialiseerde lokale therapeuten. Door deze samenwerking kunnen wij proactief inspelen op de behoeften van uw kind en zorgen voor passende ondersteuning, zodat elk kind zich fysiek optimaal kan ontwikkelen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Welzijn Eerst

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Medische handelingen, zoals medicatie toedienen of hulp bij allergieën, worden uitsluitend uitgevoerd na schriftelijke toestemming en volgens een zorgplan. Onze medewerkers worden hiervoor vakkundig geïnstrueerd. Persoonlijke verzorging, waaronder hulp bij toiletgang of het omgaan met lichamelijke beperkingen, gebeurt met de grootste discretie en respect. Een open communicatie met ouders en heldere zorgplannen vormen de basis voor deze ondersteuning. Wij waarborgen de gezondheid en het welzijn van elk kind door een zorgvuldige organisatie, duidelijke afspraken en nauwe samenwerking met ouders en externe zorgprofessionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speciale hoek met Chromebooks voor projectwerk
Gymlessen in de sporthal van Ootmarsum

Individuele Leerlingondersteuning op Basisschool 'n Baoken

Ons Beleid voor Optimale Begeleiding en Groei

Bij basisschool 'n Baoken in Agelo staat de volledige ontwikkeling van elke leerling centraal. We stimuleren eigenaarschap en de ontwikkeling van unieke talenten, met specifieke aandacht voor executieve functies en een positieve groeimindset. Door middel van diverse evaluatiemethoden volgen we nauwgezet de vooruitgang van elke leerling, zowel ten opzichte van persoonlijke doelen als de ontwikkeling van leeftijdsgenoten. Transparantie in leerresultaten en onderwijsverbetering is cruciaal voor ons. De inzichten die we verkrijgen, stellen ons in staat om zowel de lesinhoud als de lesmethoden continu te optimaliseren. Ons doel is maximale zichtbaarheid van de leerontwikkeling en het bevorderen van de optimale ontplooiing van elk kind in onze school. Voor de periode 2024-2028 ambiëren we een verdere verbetering in de begeleiding van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. We implementeren het Expliciete Directe Instructie (EDI) model, met ondersteuning van een externe expert. Dit model zorgt voor heldere leerdoelen en gestructureerde instructies, wat leidt tot een verhoogde effectiviteit in de klas. Dit professionaliseringstraject is gericht op het versterken van de doorlopende leerlijnen en het verbeteren van de pedagogische en didactische vaardigheden van onze leerkrachten. We streven ernaar weloverwogen keuzes te maken en onze schoolorganisatie continu te optimaliseren voor het welzijn en de groei van onze leerlingen. Onder het motto 'Zeker gaan doen' omarmen we innovatieve benaderingen die de leerervaring verbeteren. We overwegen het loslaten van het traditionele leerstofjaarklassensysteem indien dit de educatieve ervaring verrijkt. Experimenteren met nieuwe lesvormen wordt aangemoedigd, waarbij we toetsing zien als een middel voor nieuwe inzichten, met een sterke focus op intrinsieke motivatie, differentiatie en leren in eigen tempo. We bieden volop kansen voor brede talentontwikkeling en integreren de belevingswereld van onze leerlingen en executieve functies in het curriculum, vaak via thematisch onderwijs. Creatieve ontwikkeling, samenwerking en bewegend leren, inclusief meer buitenlessen en aandacht voor duurzaamheid, zijn kernonderdelen van ons onderwijs. We stimuleren persoonlijk leiderschap en zelfkennis, zodat elke leerling zijn of haar kwaliteiten optimaal kan benutten en zich bewust is van mogelijke uitdagingen. Dit bereiken we door effectieve instructiemethoden te hanteren, overmatige toetsing te vermijden en administratieve lasten te minimaliseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg en Toekomstvisie Obs 'n Baoken

Welke Strategische Doelen Streeft Obs 'n Baoken Na in de Periode 2024-2028?

Obs 'n Baoken hanteert een duidelijke kerntaak, vastgelegd in onze Strategische Koers, om effectief te navigeren in de hedendaagse onderwijswereld. Voor de beleidsperiode 2024-2028 hebben we vier kernambities geformuleerd. Deze ambities sturen onze continue ontwikkeling en innovatie aan, met als doel een optimale leerervaring voor elk kind. Ambitie 1: Uw Kind Centraal We versterken de teamverantwoordelijkheid door intensieve samenwerking binnen leerteams. Ouders worden actief betrokken bij de schoolontwikkeling, waarbij hun unieke talenten en kennis gewaardeerd worden. Aandacht voor normen, waarden, burgerschap en persoonlijke leiderschapsontwikkeling is fundamenteel. We verdiepen de leerlijnen voor groep 1-8, integreren 21e-eeuwse vaardigheden en stimuleren intrinsieke motivatie en gedifferentieerd leren. Het welzijn en werkplezier van onze leerkrachten zijn prioriteit, met een focus op leerresultaten die verder gaan dan louter toetsen. Ambitie 2: Rijke Leerervaringen Ons onderwijs wordt verrijkt door de belevingswereld van leerlingen en de ontwikkeling van executieve functies te integreren, vaak via thematisch werken. We stimuleren creativiteit, samenwerking en bewegend leren, inclusief meer buitenlessen en een sterke focus op duurzaamheid. Ontdekkend en spelenderwijs leren in een rijke leeromgeving met vakintegratie staat centraal. Persoonlijk leiderschap bevordert zelfkennis, zodat elke leerling zijn of haar kwaliteiten optimaal kan benutten. Ambitie 3: Meesterschap in het Onderwijsambacht We investeren in gerichte teamscholing voor Effectieve Directe Instructie (EDI) en borgen deze doorlopende lijn via methoden als Lesson Study en de 7 gewoonten van Stephen Covey. Samenwerking en reflectie zijn de basis voor innovatie op alle vakgebieden. Onderzoekend en ontdekkend leren wordt continu gestimuleerd, met een focus op efficiëntie door minder administratie en vergaderingen. Ambitie 4: Doelgericht Organiseren Vanuit onze herijkte visie ontwikkelen we onze organisatiestructuur en onderzoeken we alternatieven voor het traditionele leerstofjaarklassensysteem. We focussen op doorontwikkeling van persoonlijke groeiplannen en transformeren het traditionele cijferrapport naar een meer waarderende, formatieve beoordeling. Ons initiatief om pannenkoeken te bakken met ouderen in woonzorgcentrum De Amanshoeve is een concreet voorbeeld van onze maatschappelijke betrokkenheid, die empathie, geduld en verbinding bevordert bij leerlingen en een positieve impact heeft op de gemeenschap.

Hoe Garandeert Obs 'n Baoken de Kwaliteit van het Onderwijs en de Realisatie van Schoolambities?

Obs 'n Baoken waarborgt onderwijskwaliteit en de realisatie van onze schoolambities door een gestructureerde cyclus van zelfevaluatie, verdiepende kwaliteitsrondes en collegiale visitatie. De vijf kernvragen van kwaliteitsborging zijn hierbij leidend. Zelfevaluatie en Schoolbespreking: De directie reflecteert jaarlijks op de voortgang van onze schoolambities. Deze zelfevaluatie, die ingaat op de vragen 'Doen we de juiste dingen?' en 'Doen we die dingen goed?', vormt de basis voor de schoolbespreking met het College van Bestuur (CvB) om onze koers te bepalen. Kwaliteitsrondes: Jaarlijks voeren we verdiepende gesprekken over de schoolontwikkelingen, onderverdeeld in disciplines zoals onderwijs & kwaliteit, personeel & organisatie, en financiën & huisvesting. Deze gesprekken worden ondersteund door specifieke markeringen en vragen die direct aansluiten bij onze geformuleerde ambities. Collegiale Visitatie en Externe Validatie: Om de vraag 'Vinden anderen ook dat we het goed doen?' te beantwoorden, passen we waar nodig waarderende collegiale visitatie toe. Bij signalen van risico's of ontwikkelingsbehoeften schakelen we een externe analist in voor een objectieve schoolanalyse. Deze analyse is gebaseerd op het onderzoekskader van de onderwijsinspectie en beoordeelt tevens de ontwikkelcapaciteit van de school. Professionele Ontwikkeling met VIB: Leren van en met elkaar is essentieel voor de kwaliteit van ons onderwijs. Binnen KONOT maken we hiervoor effectief gebruik van School Video Interactie Begeleiding (SVIB), een krachtig instrument voor professionele groei. Continue Evaluatie en Verbetering: We evalueren jaarlijks de leeropbrengsten, sociale competenties, rendementsgegevens en voeren groepsobservaties en -besprekingen uit om de voortgang te monitoren. Tweemaal per jaar vinden schoolbesprekingen plaats met het CvB en tweemaal per jaar worden kwaliteitsrondes (O&K, P&O, F&H) gehouden. Tweejaarlijks organiseren we zelfevaluatie en collegiale consultatie, evenals een integraal kwaliteitsonderzoek onder leerlingen, ouders en medewerkers. Vierjaarlijks voeren we een Risico-Inventarisatie en -Evaluatie (RI&E) uit voor de fysieke en sociale veiligheid op school. Resultaten Schooljaar 2024-2025: We hebben significante vooruitgang geboekt met het versterken van teamverantwoordelijkheid via leerteams en de succesvolle implementatie van Effectieve Directe Instructie (EDI). De nadruk op routinematige toetsen en administratieve lasten is verminderd, en de integratie van nieuwe lesmethodes zoals Taal Actief 5 en Pluspunt verloopt conform planning. De ontwikkeling van een kwaliteitskaart specifiek voor Effectieve Instructie is in volle gang en zal onze onderwijskwaliteit verder versterken.

Start je Kind Succesvol: Jonge Kind Programma bij Basisschool 'n Baoken

Toelichting van de school

Basisschool 'n Baoken in Agelo legt een sterke basis voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Ons programma richt zich op een breed scala aan vaardigheden, waaronder taalontwikkeling, rekenkundig inzicht, sociaal spel en fijne motoriek. We maken gebruik van erkende lesmethoden zoals Early Years, geïntegreerd in het IPC-programma, en 'Met Sprongen Vooruit' voor rekenvaardigheden. Voor fonemisch bewustzijn zetten we de effectieve Map Fonemisch Bewustzijn in en volgen we nauwgezet de voortgang met het observatie-instrument Looqin. Een soepele overgang naar de basisschool is cruciaal. Daarom onderhouden we nauwe samenwerkingen met lokale kinderopvangorganisaties. Deze 'warme overdracht' zorgt ervoor dat nieuwe leerlingen zich direct veilig en geborgen voelen in onze vertrouwde omgeving. Onze pedagogische visie is dat spel de fundering vormt voor al het leren. Kinderen verkennen de wereld op een natuurlijke, ontdekkende manier. Wij faciliteren een rijke leeromgeving die de creatieve, sociale, emotionele, cognitieve en motorische ontwikkeling stimuleert. Korte, interactieve kringmomenten worden afgewisseld met langere, thematische leer-speelactiviteiten die aansluiten bij de belevingswereld en het niveau van elk kind. We betrekken leerlingen actief bij de invulling van het onderwijs, wat leidt tot betrokkenheid en een dieper leerrendement. Onze leerkrachten zijn meesters in het begeleiden van spel. Ze spelen mee, verrijken de spelactiviteiten en stimuleren onderzoekend leren met authentieke materialen. De speelplekken zijn zorgvuldig ingericht om spelend leren te bevorderen, met duidelijke koppelingen naar ontwikkelingsdoelen. Elke leerkracht observeert, reflecteert en registreert de voortgang van elk kind, met constante aandacht voor welbevinden, betrokkenheid en de ontwikkeling van competenties.

Veelgestelde vragen

Welke specifieke leerprogramma's biedt 'n Baoken voor de jongste leerlingen?

Ja, Basisschool 'n Baoken biedt een omvangrijk programma voor jonge kinderen, waarbij spelend leren centraal staat. We focussen op een gestructureerde aanpak voor taalontwikkeling, rekenvaardigheden en motorische vaardigheden.

Met welke kinderopvangorganisaties werkt 'n Baoken samen?

Wij onderhouden actieve contacten met diverse kinderopvangorganisaties in de regio. Dit bevordert een soepele en warme overgang voor kinderen die instromen in onze basisschool.
Team | 'n Baoken in Agelo | [2025] Schoolregister