'n Baoken in Agelo

De resultaten van 'n Baoken in Agelo

Current section: resultaten
Heggelkampsweg 4
7636 Agelo

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van 'n Baoken, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past 'n Baoken bij jullie?

Ontdek hoe goed 'n Baoken bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Solide Basis voor Succes op 'n Baoken

Verdiep u in de prestaties van onze leerlingen op het fundamentele niveau, een cruciale graadmeter voor taal- en rekenvaardigheid aan het einde van de basisschoolperiode. Dit essentiële niveau wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets, waarbij de onderwijsinspectie een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% hanteert. Op onze school, 'n Baoken, zetten we alles op alles om dit percentage te overschrijden en een ijzersterke basis voor alle kinderen te garanderen. Het bereiken van dit fundamentele niveau is van onschatbare waarde voor de toekomstige academische reis van uw kind. Ons toegewijde team werkt dagelijks aan het realiseren van dit doel voor elk van onze 25 leerlingen, met aandacht en expertise.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Behaald: Uitmuntende Leerresultaten op Basisschool ’n Baoken

Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieus leerdoel, waar wij naar streven dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit aan het einde van groep acht bereikt. Voor Basisschool 'n Baoken wordt dit specifieke streefniveau bepaald in samenspraak met onze unieke leerlingpopulatie en onderwijscontext. De onderwijsinspectie stelt hiervoor een individuele signaleringswaarde vast, een benchmark die we met trots trachten te overtreffen. Wij zijn gedreven om het volledige potentieel van elk kind te ontsluiten en extra uitdagingen te bieden, zodat ook het streefniveau voor onze leerlingen binnen handbereik ligt. Ontdek onze methoden om optimale leerresultaten te stimuleren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van 'n Baoken?

Basisschool 'n Baoken in Agelo biedt een doordacht en persoonlijk schooladvies voor de overstap naar het voortgezet onderwijs. Wij geloven dat een goed advies verder reikt dan enkel toetsresultaten. Ons advies is geworteld in de brede ontwikkeling van uw kind, waarbij we niet alleen kijken naar prestaties in Nederlandse taal (technisch lezen en begrijpend lezen) en rekenen-wiskunde. Ook de sociaal-emotionele groei, het gedrag en essentiële studievaardigheden zoals werkhouding en zelfstandigheid worden meegewogen. De algehele ontwikkeling en de unieke eigenschappen van uw kind staan centraal bij het bepalen van het juiste advies. Naast resultaten uit methodes en het leerlingvolgsysteem, zijn persoonlijkheidskenmerken en de groei gedurende de basisschoolperiode van groot belang. Dit proces is een gezamenlijke inspanning, waarbij de leerkrachten van groep 6, 7 en 8 nauw samenwerken met de intern begeleider en de directie. Ouders en de leerling zelf zijn hierbij actieve partners. Indien de centrale eindtoets hoger uitvalt dan het initiële schooladvies, passen we het advies aan. Afwijkingen hiervan zijn enkel mogelijk indien dit aantoonbaar in het belang van de leerling is, met een heldere onderbouwing. Wij streven naar een volledig transparant proces, zodat u en uw kind volledig op de hoogte zijn van hoe het schooladvies tot stand komt.

Geen schooladviezen data beschikbaar

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden en Welzijn op Basisschool 'n Baoken Agelo

Ontdek hoe basisschool 'n Baoken in Agelo een stimulerende omgeving creëert waar de sociale ontwikkeling van elk kind centraal staat. Een veilige, respectvolle en vertrouwde leeromgeving is essentieel voor academisch succes en persoonlijk welzijn. Vanuit onze katholieke identiteit integreren we waarden als veiligheid, vertrouwen en wederzijds respect in ons dagelijkse onderwijs. Onze onderwijsaanpak is gericht op een positieve en doelgerichte begeleiding van iedere leerling, met nadruk op het ontwikkelen van individuele verantwoordelijkheid. Wij geloven dat een positief pedagogisch klimaat niet voortkomt uit strikte regels, maar uit de warme en betrokken houding van ons toegewijde onderwijsteam. Dit draagt bij aan zowel het geluk als de persoonlijke groei van elk kind. Op 'n Baoken moedigen we kinderen aan om kritisch na te denken over zichzelf en hun omgeving. Ons motto 'Een gelukkig kind is het begin van een betere wereld' weerspiegelt onze diepgaande visie op holistische kinderontwikkeling.

Veiligheid en onderling vertrouwen

Individuele aandacht en persoonlijke groei

Zelfbewustzijn en respect voor elkaar

Hoe stimuleert 'n Baoken de sociale vaardigheden en het welzijn van leerlingen?

Basisschool 'n Baoken bevordert sociaal competent gedrag door kinderen te voorzien van essentiële sociale kennis, vaardigheden en een positieve houding. We maken hierbij gebruik van de succesvolle methodes 'Kinderen en hun sociale talenten' en introduceren komend schooljaar 'Rots en Water'. De eerste weken van het schooljaar, de zogenaamde 'Gouden Weken', zijn cruciaal voor het opbouwen van een sterke en positieve groepsdynamiek. Een solide basis in groepsvorming, gefaciliteerd door gerichte activiteiten, zorgt voor een prettig en productief schoolklimaat gedurende het hele jaar. Deze fase doorloopt vier kernfasen: oriëntatie, presentatie, normering en prestatie, met als doel een effectief functionerend team te creëren. Daarnaast integreren we de '7 Gewoonten' van Stephen Covey, die kinderen helpen om zelfbewust in het leven te staan, met diep respect voor zichzelf en anderen. Deze principes versterken zowel hun persoonlijke geluk als de positieve impact op hun omgeving. Sinds schooljaar '22-'23 gebruiken we Kindbegrip binnen ParnasSys ter ondersteuning van sociaal-emotioneel leren en het monitoren van sociale veiligheid, ter vervanging van ZIEN.

Welke registratiemethoden gebruikt 'n Baoken voor het meten van sociale opbrengsten?

Basisschool 'n Baoken hanteert een gestructureerde en effectieve aanpak om sociale opbrengsten te meten en te stimuleren. Hiervoor wordt de volgende registratiemethode ingezet:

  • Looqin

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op 'n Baoken?

Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren maakt 'n Baoken gebruik van diverse bewezen effectieve methoden die aansluiten bij de behoeften van onze leerlingen:

  • Kinderen en… hun sociale talenten
  • Rots en Water
  • De zeven gewoonten van Steven Covey

Inspectierapport 'n Baoken: Ontdek de Kwaliteit van Ons Basisonderwijs in Agelo

Op 25 november 2019 werd basisschool 'n Baoken in Agelo grondig geïnspecteerd. Inspecteur Niels van Leuteren voerde een gespecialiseerd onderzoek uit naar ons 'didactisch handelen', een cruciaal aspect van ons basisonderwijs. Dit onderzoek, onderdeel van de reguliere vierjaarlijkse controle, bood ons een uitstekende gelegenheid om onze onderwijsaanpak te presenteren en te toetsen. Het inspectieproces begon met een diepgaand gesprek met het schoolmanagement en de interne begeleider. We bespraken onze onderwijsvisie, specifieke ontwikkelingsdoelen en de methoden die we gebruiken om de voortgang van onze leerlingen te monitoren. De inspecteur toonde grote interesse in onze schoolplannen en jaarplannen, en vroeg naar de educatieve accenten die we binnen ons curriculum leggen. Onze sterke focus op onderzoekend en ontdekkend leren, het aanbieden van gestructureerde instructie met heldere leerdoelen over jaargroepen heen, en het geven van constructieve, procesgerichte feedback werden door de inspecteur als significante pluspunten erkend. Deze elementen bevorderen een stimulerend en veilig leerklimaat, essentieel voor de ontwikkeling van al onze leerlingen. Inspecteur Van Leuteren bracht vervolgens bezoeken aan alle klassen, van de jongste instromers in groep 1-2 tot de oudste leerlingen in groep 6-7-8. Tijdens deze klassenbezoeken werd hij begeleid door leden van het schoolmanagement. Na de klassenobservaties volgden er waardevolle gesprekken met de leerkrachten, wat resulteerde in een algehele zeer positieve beoordeling van ons onderwijs. De algemene indruk van de inspecteur was uitstekend. Hij constateerde dat onderzoekend en ontdekkend leren, gecombineerd met de ruimte voor het maken van fouten, in alle groepen van onze school aanwezig is. Dit creëert een veilige omgeving waarin leerlingen worden uitgedaagd om optimaal te groeien. Onze leerkrachten durven lesstof aan te bieden vanuit duidelijke leerlijnen en weten effectief verbinding en betrokkenheid te creëren, zelfs binnen de unieke context van combinatiegroepen. De inspecteur observeerde een hoge mate van betrokkenheid en activiteit in alle klassen. Er was een prettige variatie in werkvormen, zowel binnen als buiten het schoolgebouw, wat de leerervaring verrijkt. De taakgerichtheid en de algemene betrokkenheid van de leerlingen waren constant hoog, en de kwaliteit van de instructie voldeed in alle groepen aan de gestelde verwachtingen. Wat betreft de kwaliteit van de (procesgerichte) feedback, erkent de inspecteur dat dit een gebied is waar we ons verder in willen ontwikkelen. Hoewel er al positieve voorbeelden van feedback werden waargenomen, miste hij soms de directe, individueel gerichte feedback. Vaak werd feedback aan de gehele groep gegeven, wat algemener van aard was. Het zou nog effectiever en stimuleren zijn wanneer feedback specifieker op de individuele leerling wordt afgestemd. Hoewel dit specifieke inspectiebezoek niet zal leiden tot een apart rapport van de Onderwijsinspectie, worden de opgedane inzichten meegenomen in het bredere rapport 'De staat van het onderwijs'. Dit benadrukt het belang van onze continue inzet voor hoogwaardig basisonderwijs op 'n Baoken.

Resultaten | 'n Baoken in Agelo | [2025] Schoolregister