KBs Paulus in Abcoude

Het team van KBs Paulus in Abcoude

Current section: team
Koppeldijk 30
1391 Abcoude

Zie hier hoe het team van KBs Paulus is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van KBs Paulus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past KBs Paulus bij jullie?

Ontdek hoe goed KBs Paulus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij KBs Paulus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij KBs Paulus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (17.6%)
25-35 jaar (23.5%)
35-45 jaar (17.6%)
45-55 jaar (17.6%)
55-65 jaar (23.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij KBs Paulus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (68.8%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor KBs Paulus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Leerkrachtvervanging op KBs Paulus: Lesgarantie voor Uw Kind

KBs Paulus in Abcoude staat garant voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Ontdek hoe wij met een doordachte strategie zorgen voor snelle en vakkundige vervanging, zodat uw kind altijd verzekerd is van een gestructureerde en stimulerende leeromgeving. Wij zetten ons dagelijks in voor de continuïteit van het leerproces. Onze school hanteert een proactieve benadering om de lescontinuïteit te waarborgen. Dit realiseren we door het onderhouden van een uitgebreid netwerk van gekwalificeerde invallers en het slim inzetten van ons eigen personeel. Op deze wijze minimaliseren we de impact van de afwezigheid van een leerkracht op de educatieve ontwikkeling van onze 207 leerlingen. Is een directe vervanging door een bevoegde leerkracht onverhoopt niet direct mogelijk? Dan schakelen wij creatieve en effectieve oplossingen in. Denk hierbij aan tijdelijke aanpassingen in de klassenindeling of het combineren van leerlingen onder de begeleiding van ervaren professionals. Elke genomen maatregel is gericht op het bieden van een volledige en leerzame schooldag. Onze toegewijde onderwijsassistenten en interne pedagogisch begeleiders spelen een cruciale rol in onze flexibele onderwijsaanpak. Zij bieden onmisbare ondersteuning en dragen bij aan een veilige en positieve sfeer in elke klas. KBs Paulus garandeert hiermee ononderbroken educatie en de aandacht die elk kind verdient. Open communicatie met ouders over personeelsvervanging is essentieel. Bij wijzigingen in de klassenstructuur of het lesrooster informeren wij u zo spoedig mogelijk, bij voorkeur voor aanvang van de schooldag. Bij langdurige afwezigheid houden we u proactief op de hoogte van de getroffen maatregelen en de voortgang van de vervanging.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We werken in groep 1-2 met heterogene groepen. We starten met 3 kleine kleutergroepen en in de loop van het jaar stromen daar 4-jarigen in. In de groepen 3 t/m 8 werken we volgens het leerstofjaarklassensysteem. Dat zijn homogene groepen; kinderen van dezelfde leeftijd en hetzelfde leerjaar zitten in één groep. In totaal hebben we 9 groepen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de Ondersteunende Specialisten van KBs Paulus voor Optimale Groei en Welzijn

9

Academische Expertise: Taal en Rekenen voor Succesvolle Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Dyslexiebegeleider: Verbeter Vloeiend Lezen en Begrip
Intern Begeleider: Ontwikkel Gepersonaliseerde Leerplannen
Rekenspecialist: Versterk Cijfervaardigheden met Plezier
Remedial Teacher: Gerichte Extra Instructie voor Elk Kind
High Potential Coach: Stimuleer Talentontwikkeling en Motivatie
Taalspecialist: Vergroot Communicatieve Vaardigheden
Logopedist: Optimaliseer Spraak- en Taalontwikkeling
Leesspecialist: Bevorder Plezierig en Effectief Lezen
Tutor Lezen (Bovenbouw): Verbeter Leesvaardigheid met Succes

Toelichting van de school:

Basisschool Paulus zet zich volledig in voor het bevorderen van de leesvaardigheid. We starten met vroege signalering vanaf groep 2 en bieden gerichte ondersteuning bij leesproblemen. In groep 3 ligt de focus op leerlingen die extra baat hebben bij toegewijde leesinstructie. Ons innovatieve leesprogramma 'Bouw' legt de nadruk op zowel leesplezier als diepgaand begrip, wat essentieel is voor academisch succes. Leerlingen ontvangen tweemaal per week intensieve begeleiding van ervaren tutoren uit de bovenbouw, wat een significante verbetering in hun leesontwikkeling teweegbrengt. Voor hardnekkige leesuitdagingen implementeren we het programma 'Lezenderwijs'. Indien de leesvaardigheid ondanks deze inspanningen onvoldoende verbetert, kan een dyslexieverklaring worden aangevraagd. Vervolgens bieden we gespecialiseerde behandeling via Opdidakt. Kinderen met rekenuitdagingen ontvangen op maat gemaakte extra instructie binnen de reguliere lessen. Blijft de rekenontwikkeling achter, dan werkt onze remedial teacher intensief met deze leerlingen, individueel of in kleine groepen. Voor extra uitdaging in groep 3 gebruiken we het 'Humpie Dumpie' leesproject, en in groep 4 tot en met 7 bieden we verrijkingsmateriaal uit 'Atlantis'. Voor rekenen integreren we plustaken binnen de lesmethode, aangevuld met speciaal materiaal van RekenXL en Kien, om zo een breed scala aan leermogelijkheden te bieden.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Groei en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige: Implementeer Positieve Gedragsinterventies
Intern Begeleider: Bied Holistische Leerlingondersteuning
Remedial Teacher: Ondersteun Emotionele Stabiliteit en Zelfvertrouwen
High Potential Coach: Faciliteer Persoonlijke Groei en Ontwikkeling
Rots-en-Watertrainers: Versterk Weerbaarheid en Zelfbeheersing
Groepsgeluk Coach: Bevorder Harmonie en Positiviteit in de Klas

Toelichting van de school:

Naast de gestructureerde Rots en Water trainingen en de effectieve sociaal-emotionele leerervaringen met 'Kwink', zetten we 'Groepsgeluk' in. Dit programma helpt kinderen bij het succesvol navigeren door sociale interacties en uitdagingen. Onze Intern Begeleider biedt hierbij gespecialiseerde begeleiding. Voor leerlingen die aanvullende ondersteuning nodig hebben, werken we nauw samen met externe partners zoals Passenderwijs en de gemeente De Ronde Venen. Deze sterke samenwerking garandeert de best mogelijke zorg en begeleiding voor ieder kind op onze school, wat bijdraagt aan een positieve en ondersteunende leeromgeving.

4

Gedrag en Werkhouding: Strategieën voor Effectieve Taakuitvoering

Beschikbare specialisten:

Gedragspecialist: Ontwikkel Effectieve Gedragsmanagement Strategieën
Intern Begeleider: Creëer Op Maat Gemaakte Handelingsplannen
Remedial Teacher: Verbeter Taakgerichtheid en Concentratie
High Potential Coach: Bied Uitdagende Leertrajecten op Maat

Toelichting van de school:

Basisschool Paulus biedt proactieve ondersteuning aan leerlingen met uitdagingen op het gebied van gedrag of werkhouding. We ontwikkelen een op maat gemaakt handelingsplan, geoptimaliseerd binnen de klasomgeving door onze interne specialisten. Als de interne zorg onvoldoende resultaat oplevert, kunnen we een beroep doen op onze vertrouwde partnerorganisaties, zoals Passenderwijs. Zij bieden aanvullende gespecialiseerde hulp en expertise om leerlingen optimaal te ondersteunen in hun academische en persoonlijke ontwikkeling.

0

Motorische Ontwikkeling: Verwijzing naar Deskundige Externe Zorgpartners

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel Basisschool Paulus geen eigen fysiotherapeuten of motorische specialisten in dienst heeft, beschikken we over een uitgebreid netwerk van deskundige externe verwijspartners. Dit stelt ons in staat om snel de juiste hulp te bieden. Fysiotherapeutische behandelingen kunnen, in nauw overleg met de schoolleiding, soms op de schoollocatie plaatsvinden. Dit waarborgt de continuïteit van zorg en minimaliseert de impact op het dagelijkse schoolleven van de leerling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Effectieve Samenwerking met Externe Professionals

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met externe zorgverleners. De school faciliteert proactief de communicatie en afstemming tussen ouders, leerlingen en de betrokken specialisten. Dit zorgt voor een naadloze en optimale zorgcontinuïteit, waarbij het welzijn van de leerling altijd voorop staat.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
19
Totaal specialisten
19
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Chromebooks voor de groepen 3 tm 8
Techniektorens
Schooltuinen

Schoolondersteuningsprofiel KBs Paulus: Elke Leerling Verdient Passend Onderwijs in Abcoude

Ontdek de Unieke Ondersteuning van KBs Paulus voor het Educatief Succes van Uw Kind

KBs Paulus in Abcoude, uw toegewijde basisschool, presenteert met trots haar Schoolondersteuningsprofiel (SOP). Dit document legt onze uitgebreide aanpak voor zowel basis- als intensieve leerlingondersteuning gedetailleerd uit. Hierin leest u wie binnen onze school verantwoordelijk is voor de zorg en welke faciliteiten wij bieden om elk kind de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen. Ons SOP is naadloos afgestemd op het ondersteuningsplan van ons samenwerkingsverband, Passenderwijs. Om de hoge kwaliteit van onze zorg te garanderen, wordt dit profiel minimaal eens per vier jaar grondig geactualiseerd. We volgen de academische en sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind nauwgezet, vanaf de eerste schooldagen in de kleuterklassen tot aan het einde van groep 8. We monitoren continu zowel de cognitieve vaardigheden als de sociaal-emotionele groei, werkhouding en het gedrag van uw kind. Minimaal twee keer per jaar evalueren we de voortgang in nauwe samenwerking met onze intern begeleider (IB'er) en de toegewijde groepsleerkrachten. Deze proactieve monitoring stelt ons in staat om extra ondersteuningsbehoeften tijdig te signaleren en effectief aan te pakken. Uw kind's groepsleerkracht is altijd uw eerste aanspreekpunt voor al uw vragen en opmerkingen. Bij signalen die duiden op extra ondersteuningsvragen of specifieke uitdagingen, bespreken we dit direct en open met u als ouder. Voor complexere zorgvragen of deskundig advies staat onze ervaren IB'er klaar om u hierbij optimaal te ondersteunen. Transparantie en een open communicatie met u als ouder staan centraal bij KBs Paulus. Via regelmatige voortgangsgesprekken en heldere rapportages informeren we u volledig over de academische en sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind. Elk schooljaar organiseren we minimaal drie uitgebreide oudergesprekken om de voortgang te bespreken en gezamenlijke doelen te stellen. Voor onze jongste leerlingen in groep 1 en 2 richten we ons primair op de ontwikkeling binnen de vastgestelde leerlijnen voor een solide basis. Vanaf groep 3 bevatten de rapportages gedetailleerde informatie over de klasvoortgang, toetsresultaten en de halfjaarlijkse 'leerling-in-beeld'-toetsen voor kernvakken zoals lezen, rekenen en taal. Uw betrokkenheid als ouder is van onschatbare waarde voor het succes van uw kind op KBs Paulus. Via onze Medezeggenschapsraad (MR) nodigen we ouders van harte uit om actief mee te denken over de onderwijsontwikkeling en de toekomst van onze school. Het volledige Schoolondersteuningsprofiel is te allen tijde eenvoudig te vinden op onze schoolwebsite. Bij de intake van nieuwe leerlingen informeren wij uitgebreid naar eventuele specifieke ondersteuningsbehoeften. Tijdens een persoonlijk kennismakingsgesprek bespreken we hoe KBs Paulus uw kind optimaal kan begeleiden en welke ondersteuningsmogelijkheden er zijn. KBs Paulus streeft ernaar zoveel mogelijk leerlingen een passende plek te bieden binnen onze veilige en stimulerende schoolomgeving. Het samenwerkingsverband Passenderwijs ondersteunt ons hierbij met een substantieel budget, wat bijdraagt aan een sterke educatieve basis voor iedereen. Indien de schoolondersteuning onverhoopt niet volledig volstaat, kunnen school en ouders gezamenlijk advies of extra ondersteuning aanvragen bij SWV Passenderwijs. Dit kan leiden tot een formeel arrangement voor aanvullende, op maat gemaakte ondersteuning. Als de school, zelfs met een specifiek arrangement, niet volledig kan voorzien in de onderwijsbehoefte, werken ouders en school nauw samen aan een aanvraag voor een meer geschikte onderwijsplek, zoals speciaal basisonderwijs. De Toelatingscommissie van SWV Passenderwijs beoordeelt deze aanvragen uiterst zorgvuldig. Voor uitgebreide informatie over Passenderwijs kunt u terecht op www.passenderwijs.nl, telefonisch via 0348-412706, of per e-mail op info@passenderwijs.nl. Zij bieden waardevolle expertise voor passend onderwijs in de regio. Onze toekomstige ontwikkelingen richten zich op het verder versterken van gedifferentieerde lesmethoden en het optimaliseren van onze flexibele leeromgeving, om de educatieve ervaring voor al onze leerlingen continu te verbeteren en te verrijken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Onderwijsontwikkeling op KBs Paulus

Wat houdt het KBs Paulus schoolplan 2023-2027 in en welke rol speelt de subsidie voor basisvaardigheden?

Het strategische schoolplan 2023-2027, goedgekeurd door de Medezeggenschapsraad (MR) in december 2023, vormt de leidraad voor KBs Paulus' onderwijsverbetering en de professionele groei van ons team. Dit plan is ontworpen om een stimulerende en effectieve leeromgeving voor al onze leerlingen te garanderen. Met de verwachte landelijke subsidie voor basisvaardigheden, gepland voor mei 2025, richten we ons de komende twee schooljaren op het versterken van cruciale kerncompetenties. Deze financiële impuls ondersteunt direct onze onderwijsdoelstellingen en legt een solide basis voor toekomstig academisch succes. **Focus Schooljaar 2024-2025:** We actualiseren onze onderwijsvisie om de unieke identiteit van KBs Paulus te versterken, in nauwe samenwerking met ons toegewijde team en met waardevolle input van leerlingen en ouders. Deze gezamenlijke inspanning is essentieel voor het continu verbeteren van onze onderwijskwaliteit. Daarnaast leggen we extra nadruk op de sociaal-emotionele ontwikkeling door middel van gerichte preventieve trainingen. Ons doel is om KBs Paulus een nog veiligere en meer stimulerende omgeving te maken waar elke leerling kan floreren. **Focus Schooljaar 2025-2026:** We investeren in de verdere ontwikkeling van differentiatievaardigheden bij onze leerkrachten, met specifieke aandacht voor rekenen en spelling, om het leren op maat verder te optimaliseren. Ons burgerschapsonderwijs wordt volledig geïntegreerd in het curriculum, wat bijdraagt aan de vorming van kritische en betrokken burgers. Na een grondige evaluatie van onze huidige spellingsmethodiek, ontwikkelen we een vernieuwde visie en selecteren we een lesmethode die naadloos aansluit bij de aangescherpte kerndoelen voor taalonderwijs. We blijven de voortgang op het gebied van sociaal-emotionele vaardigheden, leesmotivatie en kunst- en cultuureducatie nauwgezet monitoren.

Hoe waarborgt KBs Paulus de onderwijskwaliteit en continuïteit, mede dankzij de leerKRACHT-aanpak en data-analyse?

Bij KBs Paulus is kwaliteitszorg meer dan een beleid; het is een continu proces van definiëren, bewaken en verbeteren van ons onderwijs. We voldoen strikt aan alle wettelijke normen, stellen meetbare doelstellingen en hanteren een efficiënte cyclus voor kwaliteitsverbetering. Onze school neemt het initiatief in onderwijsontwikkelingen en zorgt voor de verankering van succesvolle innovaties. **Professionele Ontwikkeling met de leerKRACHT-methode:** De groei van ons onderwijsteam wordt structureel ondersteund door de effectieve leerKRACHT-aanpak. Wekelijks werken onze leerkrachten gezamenlijk aan concrete doelen, verdeeld over periodes (sprints), met aan het einde van elke sprint een gezamenlijke evaluatie en bijsturing. Leerlingen worden actief betrokken bij schoolontwikkelingen via leerlingarena's, waar zij waardevolle feedback geven op thema's zoals leesonderwijs en de inrichting van onze flexibele leeromgevingen. Voor het komende schooljaar vragen we hun inzichten over een mogelijke nieuwe spellingsmethode. Jaarlijks stellen we haalbare leerKRACHT-doelen vast die bijdragen aan onze schoolbrede ambities. Voor schooljaar 2025-2026 richten we ons onder andere op het versterken van differentiatievaardigheden, het verdiepen van burgerschapsonderwijs en de implementatie van een nieuwe spellingsmethode. **Samenwerking met Medezeggenschapsraad en Ouders:** Onze schoolplannen en strategische doelstellingen worden jaarlijks intensief besproken met de Medezeggenschapsraad (MR), inclusief gedetailleerde voortgangsrapportages. Tijdens informatieavonden delen we onze plannen met ouders, en via ons communicatieplatform Social Schools houden we hen gedurende het hele jaar op de hoogte. **Kwaliteitsgesprekken binnen Kalisto Stichting:** De voortgang van onze schoolplannen en projecten wordt nauwgezet gemonitord binnen de Kalisto stichting. Tweejaarlijkse kwaliteitsgesprekken tussen de schoolleiding en het bestuur zorgen voor een consistente borging van onze kwaliteitsdoelstellingen. **Wetenschappelijk Onderzoek en Gegevensanalyse:** Gegevens uit het leerlingvolgsysteem, zoals resultaten van taal- en rekentoetsen, vormen een waardevolle basis voor wetenschappelijk onderzoek en statistische analyses. Deze geanonimiseerde gegevens helpen ons om schoolontwikkelingen en prestaties objectief in kaart te brengen, wat cruciaal is voor gerichte verbeteringen. KBs Paulus verstrekt geanonimiseerde gegevens aan het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) voor onderzoeksdoeleinden (www.cbs.nl). Het CBS waarborgt de privacy door middel van pseudonimisering en stelt de gegevens beschikbaar voor het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO) (www.nationaalcohortonderzoek.nl) binnen een beveiligde omgeving. De gegevens zijn strikt niet herleidbaar tot individuele leerlingen of onze school. De gegevensverwerking door het CBS voldoet aan de strengste wettelijke privacyregels. Indien u bezwaar heeft tegen de gegevensverwerking door het CBS, kunt u dit melden bij de directie. Wij zorgen er dan voor dat deze gegevens niet worden verstrekt. **Omgang met Bijzondere Gegevens voor Onderzoek:** Voor gegevens zoals taal- en rekenscores is geen actieve toestemming van ouders vereist, aangezien dit geen 'bijzondere' persoonsgegevens zijn conform de AVG. Voor onderzoek waarbij wel dergelijke bijzondere gegevens noodzakelijk zijn, vraagt KBs Paulus altijd expliciete, schriftelijke toestemming aan de ouders.

Groep 1 & 2: Een Vliegende Start op KBs Paulus Basisschool Abcoude

Toelichting van de school

KBs Paulus in Abcoude creëert een warme en veilige omgeving, ideaal voor de eerste schooljaren van uw kind. Ons speciaal ontworpen programma voor groep 1 en 2 zorgt voor een soepele overgang van kinderopvang naar basisschool. Met onze liefdevolle pedagogische benadering voelen jonge leerlingen zich direct thuis en ontvangen ze de beste begeleiding. We bouwen aan sterke banden met lokale kinderdagverblijven en peuterspeelzalen. Deze nauwe samenwerking garandeert een naadloze aansluiting op ons onderwijsaanbod, waardoor uw kind zich optimaal kan ontwikkelen. Het lesprogramma is zorgvuldig afgestemd op de ontwikkelingsfase van elk kind. Nieuwe gezinnen nodigen we van harte uit voor een persoonlijke kennismaking en een rondleiding door onze school. Enkele weken voor de vierde verjaardag van uw kind, krijgt u de gelegenheid om de klas en de leerkracht te ontmoeten, wat de overgang nog prettiger maakt. Uw kind kan ter voorbereiding op een succesvolle schoolstart tot vijf dagdelen wennen in de klas. Voor de dagelijkse opvang en begeleiding werkt KBs Paulus samen met de professionele organisatie Borus. Borus biedt flexibele opvangmogelijkheden voor schooltijd, de middagpauze en na schooltijd, zodat u altijd kunt rekenen op betrouwbare zorg. Kinderen lunchen gezamenlijk met de leerkracht in de klas, wat de sociale cohesie bevordert. De pauzes na de lunch worden professioneel begeleid door medewerkers van Borus. Veel ouders maken dankbaar gebruik van de uitstekende naschoolse opvangfaciliteiten die Borus aanbiedt, zodat werk en gezin goed gecombineerd kunnen worden.

Veelgestelde vragen

Hoe bevordert KBs Paulus de ontwikkeling van kleuters?

KBs Paulus legt een robuuste educatieve basis voor jonge leerlingen met een gevarieerd en stimulerend lesprogramma. Onze proactieve samenwerking met kinderopvangpartners en een zorgvuldige wenningsprocedure zorgen voor een optimale start en een succesvolle schoolcarrière voor uw kind.

Met welke partners werkt KBs Paulus samen voor kinderopvang?

KBs Paulus biedt een uitgebreid dienstenpakket dankzij strategische partnerschappen. Dit omvat: Onze primaire partner Borus, die zorgdraagt voor opvang vóór, tijdens en na schooltijd, wat zorgt voor een gestructureerde dag voor uw kind. Daarnaast werken we samen met Kind & Co Ludens voor hoogwaardige naschoolse opvang. Deze samenwerking biedt ouders de flexibiliteit en zekerheid die nodig is voor een goede werk-privébalans.

KBs Paulus biedt een uitgebreid dienstenpakket dankzij strategische partnerschappen. Dit omvat: Onze primaire partner Borus, die zorgdraagt voor opvang vóór, tijdens en na schooltijd, wat zorgt voor een gestructureerde dag voor uw kind. Daarnaast werken we samen met Kind & Co Ludens voor hoogwaardige naschoolse opvang. Deze samenwerking biedt ouders de flexibiliteit en zekerheid die nodig is voor een goede werk-privébalans.

Team | KBs Paulus in Abcoude | [2025] Schoolregister