Basisschool Op Dreef

Het team van Basisschool Op Dreef in Aardenburg

Current section: team
Hennequinstraat 1
4527 Aardenburg

Zie hier hoe het team van Basisschool Op Dreef is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Op Dreef. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Op Dreef bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Op Dreef bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Op Dreef zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.9%)
Man (11.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Op Dreef. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (44.4%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Op Dreef werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (88.9%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Op Dreef gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Ononderbroken Leerplezier: Vakkundige Vervanging op Basisschool Op Dreef

Basisschool Op Dreef in Aardenburg staat garant voor ononderbroken onderwijs van topkwaliteit. Ons toegewijde team zorgt voor een vlotte en professionele invulling bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Zo kan uw kind altijd rekenen op deskundige begeleiding en een stimulerende leeromgeving. Wij stellen direct gekwalificeerde en ervaren onderwijsprofessionals aan het werk om de continuïteit van ons onderwijs te waarborgen. Uw kind blijft verzekerd van een gestructureerd leerproces en de persoonlijke aandacht die het verdient, zelfs tijdens vervangingssituaties. Onze school hanteert een proactief beleid om onderbrekingen in het lesprogramma tot een absoluut minimum te beperken. We hebben strategieën ontwikkeld om de impact op onze leerlingen zoveel mogelijk te minimaliseren. Dit kan bijvoorbeeld door het slim combineren van klassen, waarbij we altijd een veilige en inspirerende leeromgeving behouden die de ontwikkeling van elk kind optimaal ondersteunt. In specifieke gevallen kunnen onze Intern Begeleider of de directeur tijdelijk lesgevende taken op zich nemen. Deze beslissing wordt zorgvuldig overwogen, enkel wanneer hun eigen kerntaken dit toelaten en de onderwijskwaliteit gegarandeerd blijft. Deze directe betrokkenheid van het schoolmanagement zorgt voor de broodnodige stabiliteit en continuïteit. Dit is essentieel voor de academische vooruitgang en het algehele welzijn van uw kind. In uitzonderlijke omstandigheden kunnen onze bekwame onderwijsassistenten worden ingezet voor klassenmanagement en extra ondersteuning. Een schoolsluiting is enkel een allerlaatste redmiddel, pas overwogen nadat alle andere mogelijke oplossingen zijn onderzocht. Wij hechten veel waarde aan open communicatie met u als ouder of verzorger. U wordt tijdig en transparant geïnformeerd over alle genomen maatregelen en de redenen daarvoor. Uw betrokkenheid is voor ons van cruciaal belang.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op Op Dreef is er voor schooljaar 2025-2026 de volgende groepsindeling:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Ontdek Ons Specialistentteam bij Basisschool Op Dreef

4

Taal & Rekenen: Fundament voor Toekomstig Academisch Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Coördinatie Onderwijsondersteuning en Leerlingprogressie
Orthopedagoog: Diepgaande Leerontwikkelingsanalyse en Gepersonaliseerde Ondersteuningsplannen
Taalspecialist: Stimuleren van Leesplezier en Verbeteren van Schrijfvaardigheden
Logopedist: Optimaliseren van Spraak- en Taalontwikkeling voor Effectieve Communicatie

Toelichting van de school:

Basisschool Op Dreef legt een ijzersterke basis voor taal en rekenen, essentieel voor de toekomst van uw kind in Aardenburg. Onze unieke aanpak, van basisondersteuning tot intensieve begeleiding, wordt gedetailleerd toegelicht in onze kwaliteitskaarten. We volgen de voortgang van uw kind nauwgezet via diverse toetsen en persoonlijke diagnostische gesprekken. Voor rekenvaardigheid implementeren we de RD4 rekentoets, terwijl het Pi-dictee de spellingontwikkeling evalueert. Onze samenwerking met Sprekend Logopedie Zeeuws-Vlaanderen garandeert gespecialiseerde logopedische zorg. Dit alles draagt bij aan een optimale taal- en rekenontwikkeling voor al onze leerlingen, met een constante focus op meetbare resultaten en persoonlijke groei.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien in een Veilig en Stimulerend Schoolklimaat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Uw Eerste Aanspreekpunt voor Welzijn en Ondersteuning
Orthopedagoog: Bevordering van Psychosociaal Welbevinden en Zelfvertrouwen bij Kinderen
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Ontwikkeling van Unieke Talenten en Academisch Potentieel

Toelichting van de school:

Een positieve sociaal-emotionele basis is cruciaal voor leersucces en algemeen welzijn op Basisschool Op Dreef. Wij creëren een omgeving waar elk kind zich veilig, gerespecteerd en optimaal gestimuleerd voelt. Onze intern begeleider fungeert als uw centrale aanspreekpunt voor ondersteuning, nauw verbonden met onze orthopedagoog en specialist meer- en hoogbegaafdheid. Preventieve ondersteuning vanuit de gemeente Sluis is ook beschikbaar via ons partnerschap met social workers. Zij bieden laagdrempelige hulp en zijn regelmatig op school aanwezig. Ouders worden actief betrokken bij de afstemming van deze hulp, en een persoonlijke afspraak kan altijd via de intern begeleider worden ingepland voor optimale begeleiding en een warme schoolervaring.

4

Gedrag & Werkhouding: Positieve Leermethoden voor Schoolsucces

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Coördinatie van Gedragsstrategieën en Positieve Klasdynamiek
Orthopedagoog: Deskundige Gedragsanalyse en Ontwikkeling van Gedragsinterventieplannen
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Optimalisatie van Leergedrag, Motivatie en Studievaardigheden
Pedagoog: Begeleiding bij Uitdagend Gedrag en Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden

Toelichting van de school:

Met de innovatieve methode "Kwink" bieden we een krachtig basisaanbod voor sociaal-emotioneel leren op Basisschool Op Dreef. Bij behoefte aan aanvullende ondersteuning, analyseren we de specifieke situatie van uw kind zorgvuldig. We brengen risico- en beschermende factoren in kaart en meten de frequentie van specifiek gedrag. Gesprekken met het kind en de ouders vormen de kern van onze aanpak. Voor duurzame gedragsverandering zetten we bewezen methodieken in, zoals "Kids Skills" en "Groeimomenten". Als deze interventies onvoldoende effect hebben, raadplegen we onze (ortho)pedagoog voor een gedragsanalyse en werken we samen met ouders aan de meest passende oplossingen voor een positieve ontwikkeling.

2

Motorische Vaardigheden & Lichamelijke Gezondheid: Actieve Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Monitoring van Fysieke Ontwikkeling en Motorische Vaardigheden
Orthopedagoog: Ondersteuning bij Motorische Uitdagingen en Gerelateerde Leerproblemen

Toelichting van de school:

Onze dynamische gymlessen worden verzorgd volgens de gerenommeerde methode "Basislessen Bewegingsonderwijs" op Basisschool Op Dreef. Voor de ontwikkeling van schrijfvaardigheden maken we gebruik van de effectieve methode "Pennenstreken". Beide methoden garanderen een gedifferentieerde aanpak, perfect afgestemd op elke leerling. De motorische ontwikkeling wordt continu gemonitord via ons leerlingvolgsysteem. Bij extra ondersteuningsbehoefte initiëren we, in nauw overleg met ouders, een zorgvuldige verwijzing naar een gespecialiseerde kinderfysiotherapeut. Zo waarborgen we een optimale fysieke ontwikkeling en maximaal bewegingsplezier voor elk kind op Basisschool Op Dreef.

2

Medische Zorg & Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Coördinatie van Zorgtrajecten en Veiligheidsprotocollen
Orthopedagoog: Advies bij Specifieke Zorgbehoeften en Medische Vragen

Toelichting van de school:

Binnen Basisschool Op Dreef zijn diverse leerkrachten getraind als gecertificeerde bedrijfshulpverleners, wat bijdraagt aan een uiterst veilige leeromgeving voor al onze leerlingen. We maken optimaal gebruik van de faciliteiten en expertise van de nabijgelegen kinderopvang. Dit omvat de inzet van medewerkers met een erkende kinder-EHBO-certificering en directe toegang tot uitstekende voorzieningen voor persoonlijke verzorging. Deze strategische samenwerking garandeert proactieve en adequate ondersteuning voor alle medische en verzorgingsgerelateerde behoeften van onze leerlingen op Basisschool Op Dreef.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal

Ontwikkelingsondersteuning op Maat: Groeikansen bij Basisschool Op Dreef in Aardenburg

Strategieën voor Optimale Kindontwikkeling: Een Diepgaand Overzicht

Individuele Leerpaden voor Succesvolle Groei bij Basisschool Op Dreef. Bij Basisschool Op Dreef in Aardenburg zetten we ons in voor de unieke ontwikkeling van elk kind. We ontwerpen gepersonaliseerde leerroutes die perfect aansluiten bij de individuele leerstijl en tempo van uw kind, wat cruciaal is voor hun optimale groei. Hoewel we de voorkeur geven aan op maat gemaakte leerervaringen, overwegen we het doubleren van een leerjaar als een weloverwogen keuze. Dit gebeurt alleen wanneer het aantoonbaar bijdraagt aan de algehele ontwikkeling en het leerplezier van het kind. Ouders worden hierbij altijd betrokken. Voor kinderen met specifieke leeruitdagingen, zoals niet-ophefbare leerstoornissen, bieden we gespecialiseerd lesmateriaal en extra begeleiding. Dit proces wordt nauwkeurig gedocumenteerd en in constante dialoog met de ouders, waarbij de school de uiteindelijke beslissing neemt in overleg. Kleuteronderwijs: Een Vliegende Start voor Toekomstig Succes in Aardenburg. Onze kleuterklassen, groep 1 en 2, verwelkomen kinderen vanaf vier jaar. Hier leggen we de basis voor essentiële sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden die cruciaal zijn voor hun verdere schoolcarrière. Voor kinderen die extra tijd nodig hebben om zich optimaal voor te bereiden op groep 3, bieden we een verlengde kleuterperiode aan. Deze zorgvuldige afweging, gericht op de ontwikkeling van lees-, schrijf- en rekenvaardigheden, zorgt voor een soepele overgang naar het volgende leerjaar. De procedures zijn helder en transparant, en we betrekken ouders actief bij elke stap. Het welzijn van uw kind staat altijd centraal in onze aanpak. Innoverend Onderwijs: Toekomstgericht Leren bij Basisschool Op Dreef. Basisschool Op Dreef streeft naar continu verbeterde onderwijskwaliteit voor onze 115 leerlingen in Aardenburg. Ons doel is om excellent en toegankelijk basisonderwijs te bieden, dicht bij huis. We onderzoeken en implementeren actief innovatieve lesmethoden en pedagogische structuren om aan te sluiten bij diverse leerstijlen. In samenwerking met lokale partners ontwikkelen we toekomstgerichte lesprogramma's voor het basisonderwijs. Door deze verdere ontwikkeling te integreren binnen onze vertrouwde schoolomgeving, stellen we elk kind in staat zijn of haar volledige potentieel te benutten en met vertrouwen de toekomst tegemoet te zien.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteit en Ontwikkeling op Basisschool Op Dreef: Uw Gids

Wat zijn de Belangrijkste Doelen van het Schoolplan 2023-2027 van Basisschool Op Dreef?

Basisschool Op Dreef, in samenwerking met Elevantio, presenteert met trots het strategische schoolplan voor de periode 2023-2027. Dit plan is specifiek ontworpen om de ontwikkeling van elk kind te stimuleren en te bevorderen. Het fundament rust op vier essentiële pijlers: kansrijk onderwijs, een inspirerende leeromgeving, sterke samenwerking en een diepe verbinding met de gemeenschap van Aardenburg. Centraal staat kansrijk onderwijs voor alle leerlingen. We volgen de ontwikkeling van kinderen van 0 tot 12 jaar nauwgezet en betrekken ouders actief als partners in het leerproces. Door moderne leermiddelen en bewezen lesmethoden te combineren, versterken we essentiële vaardigheden zoals lezen, rekenen, burgerschap, wereldoriëntatie en digitale geletterdheid. Ons toegewijde team creëert een professionele en veilige omgeving die open communicatie en constructieve feedback stimuleert. Het welzijn en de persoonlijke ontwikkeling van elk kind hebben de hoogste prioriteit, waarbij we oog hebben voor individuele verschillen en behoeften. Samen zorgen we voor een consistente pedagogische aanpak en benutten we de unieke potentie van onze schoolfaciliteiten en de lokale omgeving van Aardenburg. We bieden uitdagende leerervaringen die kinderen stimuleren hun individuele talenten te ontdekken en volledig te ontplooien. Via hechte partnerschappen, met name met ouders, bevorderen we maximale betrokkenheid en transparante communicatie over de voortgang. Door samenwerking met gespecialiseerde professionals en externe organisaties, innoveren we continu ons onderwijsaanbod om te voldoen aan de hoogste onderwijsnormen en best practices.

Hoe Zorgt Basisschool Op Dreef voor Constante Kwaliteitsverbetering en Sterke Schoolprestaties?

Bij Basisschool Op Dreef hanteren we een robuust kwaliteitssysteem via mijnschoolplan.nl. Dit zorgt voor een gestructureerde aanpak en effectieve monitoring van al onze onderwijsactiviteiten, wat leidt tot consistente verbetering en succesvolle realisatie van onze ontwikkelingsdoelen. We passen een cyclische methodiek toe om de kwaliteit continu te waarborgen en te optimaliseren. Ons strategische vierjarige schoolplan wordt vertaald naar concrete en meetbare jaarplannen. Deze plannen worden jaarlijks opgesteld en ter goedkeuring voorgelegd aan de Medezeggenschapsraad. Ze integreren de strategische doelstellingen met specifieke aandachtspunten uit onze opbrengstanalyse en het kwaliteitshandboek. De jaarlijkse operationele plannen volgen de bewezen PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act). Dit garandeert regelmatige evaluatiemomenten en de flexibiliteit om tijdig bij te sturen op basis van data. Gerichte klassenbezoeken door de Intern Begeleider of schoolleiding, en collegiale consultatie binnen ons team, versterken dit continue verbeterproces en de algehele onderwijskwaliteit. De voortgang en behaalde resultaten worden periodiek gecommuniceerd met de Medezeggenschapsraad en het schoolbestuur. Een uitgebreide jaarlijkse eindrapportage wordt tevens gedeeld met de Inspectie van het Onderwijs, wat onze onwrikbare toewijding aan uitmuntende onderwijskwaliteit en transparantie onderstreept.

Ontdek het Unieke Jonge Kind Programma van Basisschool Op Dreef in Aardenburg

Toelichting van de school

Basisschool Op Dreef in Aardenburg biedt een stimulerende en veilige omgeving voor de eerste schooljaren van uw kind. Wij zijn gespecialiseerd in het begeleiden van peuters naar een soepele overgang naar ons kleuteronderwijs. Onze school staat garant voor een warme en ondersteunende sfeer waarin elk kind zich gezien, gewaardeerd en zelfverzekerd voelt. Met individuele aandacht voor de unieke leerbehoeften en talenten van uw kind, creëren we een speelse leeromgeving die de basis legt voor een succesvolle schoolcarrière. Ervaar de positieve impact van Basisschool Op Dreef op de ontwikkeling van uw kind in Aardenburg. Samen bouwen we aan een veelbelovende toekomst.

Veelgestelde vragen

Welke gespecialiseerde programma's stimuleren de ontwikkeling van jonge kinderen bij Basisschool Op Dreef Aardenburg?

Basisschool Op Dreef in Aardenburg biedt een breed scala aan educatieve programma's, speciaal ontworpen voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen. In onze uitnodigende en speelse omgeving leren kinderen op een natuurlijke manier nieuwe kennis en vaardigheden. We focussen sterk op taalontwikkeling en het aanleren van essentiële sociale vaardigheden, cruciaal voor hun groei. Ons primaire doel is een soepele overgang van de vertrouwde peuteropvang naar onze levendige kleuterklassen, waarmee we de basis leggen voor toekomstig schoolsucces en algehele ontwikkeling in Aardenburg.

Basisschool Op Dreef in Aardenburg biedt een breed scala aan educatieve programma's, speciaal ontworpen voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen. In onze uitnodigende en speelse omgeving leren kinderen op een natuurlijke manier nieuwe kennis en vaardigheden. We focussen sterk op taalontwikkeling en het aanleren van essentiële sociale vaardigheden, cruciaal voor hun groei. Ons primaire doel is een soepele overgang van de vertrouwde peuteropvang naar onze levendige kleuterklassen, waarmee we de basis leggen voor toekomstig schoolsucces en algehele ontwikkeling in Aardenburg.

Vroege Educatie: Taal- en Sociaal-Emotionele Stimulering voor Peuters in Aardenburg
Naadloze Overgang Peuter naar Basisschool: Een Vloeiende Start bij Op Dreef Aardenburg

Welke partnerschappen versterken het jonge kind programma van Basisschool Op Dreef Aardenburg?

Om een consistente en hoogwaardige educatieve ervaring te waarborgen, onderhoudt Basisschool Op Dreef actieve samenwerkingen met vooraanstaande organisaties. Een belangrijk partnerschap is dat met de Stichting Kinderopvang Zeeuws Vlaanderen, bekend om hun expertise in kinderopvang en vroegschoolse educatie. Bovendien onderhouden we waardevolle relaties met diverse lokale peuterspeelzalen en kinderdagverblijven. Deze samenwerkingen zorgen voor een uniforme en ondersteunende leerervaring voor jonge kinderen, vanaf hun eerste opvangmomenten tot aan hun start in ons basisonderwijs in Aardenburg.

Om een consistente en hoogwaardige educatieve ervaring te waarborgen, onderhoudt Basisschool Op Dreef actieve samenwerkingen met vooraanstaande organisaties. Een belangrijk partnerschap is dat met de Stichting Kinderopvang Zeeuws Vlaanderen, bekend om hun expertise in kinderopvang en vroegschoolse educatie. Bovendien onderhouden we waardevolle relaties met diverse lokale peuterspeelzalen en kinderdagverblijven. Deze samenwerkingen zorgen voor een uniforme en ondersteunende leerervaring voor jonge kinderen, vanaf hun eerste opvangmomenten tot aan hun start in ons basisonderwijs in Aardenburg.

Lokale Peuterspeelzalen en Kinderdagverblijven: Consistente Ontwikkelingspaden voor Kinderen in Aardenburg
Team | Basisschool Op Dreef in Aardenburg | [2025] Schoolregister