
St. Bonifatiuscollege in Utrecht
Current section: het-onderwijsHet onderwijs
Profielkeuze
Veel leerlingen kiezen voor een gecombineerd profiel; op de havo is dat vooral EM/CM en op het vwo NG/NT. Op beide afdelingen kiezen de leerlingen verhoudingsgewijs (landelijk vergeleken) vooral voor het profiel NG.
HAVO Profielkeuze
Verdeling van profielkeuzes onder examendeelnemers
Grafiek laden...
| Profiel | Aantal | Percentage |
|---|---|---|
| Cultuur en Maatschappij | 7 | 9.9% |
| Economie en Maatschappij | 37 | 52.1% |
| Natuur en Gezondheid | 12 | 16.9% |
| Natuur en Techniek | 5 | 7.0% |
| Profielcombinatie EMCM | 0 | 2.8% |
| Profielcombinatie NTNG | 8 | 11.3% |
VWO Profielkeuze
Verdeling van profielkeuzes onder examendeelnemers
Grafiek laden...
| Profiel | Aantal | Percentage |
|---|---|---|
| Cultuur en Maatschappij | 11 | 7.4% |
| Economie en Maatschappij | 32 | 21.6% |
| Natuur en Gezondheid | 28 | 18.9% |
| Natuur en Techniek | 9 | 6.1% |
| Profielcombinatie EMCM | 28 | 18.9% |
| Profielcombinatie NGCM | 0 | 0.7% |
| Profielcombinatie NTNG | 39 | 26.4% |
Schoolplan
De doelstellingen die in het Schoolplan worden geformuleerd, worden jaarlijks geconcretiseerd en geëvalueerd in het Schooljaarplan voor het lopende schooljaar.
Document
Schoolplan downloaden (PDF)Ondersteuning van leerlingen
In het ondersteuningsprofiel worden de ondersteuning en en begeleiding van al onze leerlingen beschreven.Wij vinden het belangrijk dat alle leerlingen zich thuis voelen op het St. Bonifatiuscollege. Daarom wordt er in de brugklassen zowel door de mentoren, coaches als de leerlingmentoren (eindexamenleerlingen die een brugklas onder hun hoede nemen) veel aandacht besteed aan sfeer en relatie in de klas. Ook in de daarop volgende leerjaren speelt de mentor en coach een centrale rol als het gaat om het welbevinden en de studiebegeleiding van onze leerlingen.Indien nodig kan er extra begeleiding worden gegeven. Voor (lichte) sociaal-emotionele problematiek zijn er leerlingbegeleiders. In het Zorg Advies team kan advies gevraagd worden aan onze kernpartners: JGZ, schoolmaatschappelijk werk, leerplicht en de begeleider passend onderwijs. De leerling met een grote ondersteuningsbehoefte wordt begeleid door een persoonlijk mentor. De persoonlijk mentor is ook aanspreekpunt voor ouders en collega's. Ons doel is om in overleg met ouders zoveel mogelijk leerlingen op maat te ondersteunen.