
Schoolweging
De schoolweging van Montessorischool Zwolle is 22,98 , met een spreiding van 4,47 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Montessorischool Zwolle | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Middels observaties, kindgesprekken, methode-toetsen, bewijswerkjes en niet-methodegebonden toeten houden we in de gaten of de lesdoelen behaald zijn. Leerlingen worden in de groep door de leerkracht ondersteund. Als een leerling meer hulp nodig heeft, dan wordt het interne zorgteam (o.l.v. de intern begeleider) betrokken en krijgt de leerling (periodiek) meer begeleiding. Evaluatie gebeurt voortdurend door de leerkrachten en minimaal twee keer per jaar met het hele team (groeps- en schoolanalyse).
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Als openbare school in Zwolle-Zuid zijn we een maatschappij in het klein. Om ons voor te bereiden op een veel gemêleerdere grote maatschappij krijgen wij naast onze lessen Kosmisch onderwijs, de Kanjertraining en de vele projecten ook lessen Vormingsonderwijs van vakleerkrachten HVO. Op die manier maken we kennis met en krijgen we begrip voor andere culturen en levenswijzen. School vindt het van belang om haar kinderen op een goede manier voor te bereiden op een steeds complexere, pluriforme maatschappij. Wij vinden het belangrijk, dat onze kinderen op een bewuste manier in het leven staan, waarbij ze niet alleen respect hebben voor anderen en andersdenkenden, maar ook naar anderen omzien. Wij willen onze kinderen kennis, vaardigheden en verantwoordelijkheidsbesef (attitude) meegeven om zich staande te kunnen houden. LEES MINDER
Verbinding
Verantwoordelijkheid
Vrijheid
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Onze kernwaarden uit de visie op sociale opbrengsten zijn: Ik kan hulp bieden en vragen Ik zeg wat ik voel en vind Ik kan samenwerken met anderen Wij leren om vaardig, aardig en waardig te zijn. Waardig en aardig zijn geen loze kreten. We verwachten dat iedereen zich zo gedraagt en spreken elkaar daar op aan als dat niet zo is. Als schoolregel geldt het uitgangspunt van de Kanjertraining: 'Ik oké en jij oké". Bij ons op school is iedereen die zich aan onze schoolregels houdt welkom. De belangrijkste kenmerken (eigen kwaliteitsaspecten, eigen doelen) van onze school zijn: We voeden onze kinderen op... ...tot fatsoenlijke evenwichtige mensen die respectvol (vanuit duidelijke waarden en normen) omgaan met zichzelf, de medemens en de omgeving; ...tot personen die weten wat democratie inhoudt en die daar ook naar handelen; ...tot mensen die meedoen, die actief betrokken willen zijn in de samenleving en die gericht zijn op samenwerking; ...tot personen die kennis hebben van en respect hebben voor andere opvattingen en overtuigingen (religies); We richten ons op de algemene ontwikkeling en we geven onze leerlingen culturele bagage mee voor het leven.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kanvas Sociaal Emotionele Vragenlijst IEP LVS