
Schoolweging
De schoolweging van De Werkschuit Zwolle is 29,10 , met een spreiding van 6,95 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
96,7% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit resultaat – consistent hoger dan het regionaal gemiddelde (96,4%) – illustreert de brede basiskwaliteit van het onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Met 65,0% van de leerlingen dat het streefniveau behaalt, presteert De Werkschuit ruim boven de inspectienorm (48,6%). Deze score overtreft tevens het regionaal gemiddelde (60,5%), wat de effectiviteit van hun adaptieve onderwijsaanpak benadrukt, specifiek voor kansrijke leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een duidelijke focus op hogere leerwegen: 35,4% van de leerlingen krijgt een havo/vwo- of vwo-advies (regio: 29,5%). Opvallend is het hoge percentage gecombineerde adviezen (56,1% vs. 39,7% regionaal), wat past bij het kindcentrum-concept met brede ontwikkelingsmogelijkheden. Het percentage praktijkonderwijsadvies (2,44%) sluit aan bij het regionaal beeld.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Werkschuit Zwolle | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 177.48 | 175.32 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 10,9% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk: 11,8%), terwijl 39,1% boven het advies uitkomt. Deze cijfers onderstrepen de zorgvuldige advisering en effectieve aansluiting op het VO, mede dankzij het integrale kindcentrum-model met doorgaande leerlijnen.