Chr. Daltonschool Koningin Emma
Jacob Catsstraat 1
8023 AE Zwolle

Schoolweging

Schoolweging
23.89
Spreiding
5.6

De schoolweging van Koningin Emma Zwolle is 23,89 , met een spreiding van 5,60 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

97% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de inspectienorm van 85%. Dit duidt op een stevige basiskwaliteit, mede dankzij de focus op individuele ontwikkelplannen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

57,8% van de leerlingen behaalt het streefniveau, net onder de signaleringswaarde van 58,9%. Dit ligt 10% lager dan vergelijkbare scholen. De school zet in op maatwerk via het Daltonconcept om dit percentage te verbeteren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De school geeft relatief veel vmbo-(g)t-adviezen (20,3% vs. 16,5% regio), terwijl havo/vwo-adviezen (36,2%) iets onder het vergelijkingsniveau (45,6%) liggen. Praktijkonderwijs ontbreekt, wat aansluit bij de theoretische focus van het Daltononderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsKoningin Emma ZwolleGemeente AmsterdamNederland
LIB175.32175.86175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

19,4% van de leerlingen presteert onder advies, significant hoger dan het landelijk gemiddelde (11,8%). Desondanks scoort 25,4% boven advies, wat de effectiviteit van de doorstroombegeleiding onderstreept. De school benadrukt in haar beleid een 'waarderend adviesproces'.