
Schoolweging
De schoolweging van Geert Grote is 24,89 , met een spreiding van 6,28 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
98.68% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, aanzienlijk boven de inspectienorm van 85%. De score ligt 1.02% hoger dan het gemiddelde van vergelijkbare scholen, wat consistent is met de gevorderde schooladviezen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Met 67.99% van de leerlingen dat het streefniveau behaalt, overtreft de school de inspectienorm ruim (signaleringswaarde 58.9). Dit ligt 0.32% hoger dan het vergelijkingsgemiddelde (67.66%), wat duidt op effectieve differentiatie in reken- en taalonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke oriëntatie op hogere onderwijsniveaus: 29.03% havo, 16.13% vwo en 12.9% havo/vwo. Dit is significant hoger dan regionale trends (16.07% havo, 18.61% vwo). Praktijkonderwijs blijft met 0% ver onder het landelijk gemiddelde (1.01%), wat past bij de relatief lage schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Geert Grote | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
34.62% van de leerlingen presteert boven advies (vs. 25.27% landelijk), terwijl slechts 7.69% onder advies scoort (landelijk 11.81%). Deze uitkomsten onderstrepen het effect van de zorgvuldige adviseringstrajecten en doorlopende monitoring zoals beschreven in het schoolbeleid.