
Schoolweging
De schoolweging van John F. Kennedy Zutphen is 30,27 , met een spreiding van 7,36 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
97.7% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ver boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. De score ligt zelfs hoger dan het Nederlands gemiddelde (95.88%), wat de basiskwaliteit van taal- en rekenonderwijs onderstreept.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
63.6% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 47.1%. De score overtreft ook het regionale gemiddelde (57.79%), wat wijst op effectieve differentiatie in het onderwijsaanbod.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het adviesprofiel toont een sterke academische focus: 30% vwo-advies (vs. 18.61% regio) en 26.67% havo-advies. Samen goed voor 56.67% theoretische leerwegen, duidelijk boven regionale trends. Opvallend is het beperkte aandeel praktijkonderwijs (0%), in contrast met 1.01% in de vergelijking.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | John F. Kennedy Zutphen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 173.36 | 177.21 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Er worden methode en niet methode toetsen afgenomen. De niet methodetoetsen zijn de Midden en Eindtoetsen vanuit Cito. Deze worden vanaf groep 3 twee keer per jaar afgenomen; in februari en juni. Deze toetsen gebruiken wij om te bekijken of alles voldoende aan bod is gekomen en om te kunnen zien welke ontwikkeling ieder kind heeft doorgemaakt. Vervolgens bekijken we waar we eventueel nog meer aandacht aan moeten besteden of waar we juist moeten verrijken. Om ervoor te zorgen dat ieder kind passend onderwijs krijgt aangeboden. Deze toetsen zijn natuurlijk maar momentopnames, we kijken veel breder naar de algehele ontwikkeling van ieder kind om een goed beeld te vormen. Dit houdt in dat we o.a. kijken naar betrokkenheid, taakgerichtheid, inzet en natuurlijk naar alle talenten en kwaliteiten van de kinderen. Alle kinderen krijgen twee keer per jaar een rapport/portfolio mee naar huis. Hierin staat de ontwikkeling van het kind beschreven maar ook de eigen gestelde doelen van de kinderen en er worden werkjes/beelden getoond van waar de kinderen trots op zijn (portfoliogedeelte).
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Geen enkele leerling stroomt onder advies door (0% vs. 11.81% landelijk). 75.86% blijft op adviesniveau, waarbij 24.14% boven presteert. Deze cijfers reflecteren nauwkeurige advisering en effectieve doorstroombegeleiding, zoals beschreven in het schoolondersteuningsplan.