
Het team van Openbare Basisschool De Parel in Zutphen
Current section: teamZie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Parel is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Parel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Openbare Basisschool De Parel bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Parel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Openbare Basisschool De Parel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 90% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Parel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Openbare Basisschool De Parel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Parel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool De Parel
Bij Openbare Basisschool De Parel Zutphen zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Ziektegevallen worden direct gemeld bij de Ijsselpool van Stichting Archipel, die gespecialiseerd is in het organiseren van professionele vervanging. Onze schooldirecteur werkt nauw samen met de Ijsselpool om zoveel mogelijk bekende en vertrouwde gezichten in te zetten als invallers. Dit draagt bij aan een stabiele leeromgeving en een soepele overgang voor de leerlingen tijdens afwezigheid van hun vaste leerkracht. In uitzonderlijke situaties, met name tijdens periodes van verhoogde ziekmeldingen, kan het voorkomen dat de Ijsselpool beperkt is in het leveren van invallers. In dergelijke gevallen worden de klassen opgevangen door de toegewijde aanwezige leerkrachten. Soms kan, als laatste redmiddel, een groep tijdelijk naar huis worden gestuurd of kan de bezetting binnen de school worden aangepast om de continuïteit te waarborgen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Extra Ondersteuning op Basisschool De Parel: Onze Specialisten
Taal- en Rekenspecialisten voor Succesvol Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Openbare Basisschool De Parel in Zutphen biedt gespecialiseerde hulp aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Onze rekencoördinator en taalspecialist versterken het onderwijs en ondersteunen zowel leerlingen als leerkrachten. De kwaliteitscoördinator waarborgt de onderwijskwaliteit met focus op passend onderwijs. Een logopedist is wekelijks op school aanwezig om leerlingen met spraak- of taalproblemen te helpen tijdens schooltijd. Ook bieden we wekelijks begeleiding aan leerlingen met internaliserende problemen, zoals faalangst of teruggetrokken gedrag. Voor leerlingen met een hoogbegaafdheid is er een gespecialiseerde leerkracht beschikbaar. Daarnaast faciliteren we de bovenschoolse voorziening Da Vinci voor hoogbegaafde leerlingen binnen ons samenwerkingsverband. Dit programma biedt uitdagende leeractiviteiten en verdieping, specifiek afgestemd op de talenten van deze leerlingen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedragsondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze intern begeleider, tevens kwaliteitscoördinator, is cruciaal voor het waarborgen en verbeteren van de onderwijskwaliteit. Zij coördineert de leerlingenzorg, ondersteunt leerkrachten bij passend onderwijs en analyseert leerresultaten voor gerichte ontwikkeling. In samenwerking met onze gedragsspecialist bieden we gerichte ondersteuning aan leerlingen met sociaal-emotionele uitdagingen of gedragsproblemen. De gedragsspecialist adviseert ons team, ontwikkelt effectieve aanpakken op groeps- en individueel niveau en biedt directe ondersteuning in de klas. Samen creëren we een veilige, stimulerende en ondersteunende leeromgeving waarin elke leerling zich gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen, zowel sociaal als emotioneel.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimaliseren Leren
Beschikbare specialisten:
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Therapie en Begeleiding
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool De Parel werkt nauw samen met de externe partner Intraverte voor gespecialiseerde ondersteuning. Een psychomotorisch therapeut is wekelijks op school aanwezig om leerlingen te begeleiden in hun sociaal-emotionele groei. De therapie focust op het versterken van zelfvertrouwen, het leren omgaan met prikkels, emotieregulatie en het ontwikkelen van weerbaarheid. Door deze begeleiding tijdens schooltijd aan te bieden, kunnen we snel en toegankelijk inspelen op de individuele behoeften van onze leerlingen. Dit draagt bij aan een veilige en stabiele leeromgeving, waarin leerlingen zich vrij voelen om te leren en zich te ontwikkelen op fysiek en sociaal-emotioneel vlak.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veilige Schoolomgeving
Beschikbare specialisten:
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerondersteuning op Basisschool De Parel
Ontdek Onze Educatieve Aanpak
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op OBS De Parel
Wat zijn de belangrijkste schooldoelen op OBS De Parel?
Hoe realiseert OBS De Parel haar educatieve ambities?
Downloaden
Ontdek ons volledige schoolplanOntdek Ons Programma voor het Jonge Kind in Zutphen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk Speciaal Programma Biedt Basisschool De Parel voor Jonge Kinderen?
Met Welke Partners Werkt Basisschool De Parel Samen voor het Jonge Kind Programma?
Voor de verrijking van ons aanbod voor jonge kinderen, werkt Openbare Basisschool De Parel in Zutphen nauw samen met vertrouwde partners. Deze samenwerkingen met Partou en Dikkertje Dap versterken de doorlopende leerlijn en zorgen voor een naadloze overgang. Deze samenwerkingen maken het mogelijk om een breed scala aan ontwikkelingsactiviteiten aan te bieden. We streven ernaar een complete en ondersteunende omgeving te creëren, zowel binnen als buiten de schoolmuren.