
De resultaten van Kindcentrum De Tol - tijdelijke locatie in Zuidlaren
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum De Tol - tijdelijke locatie, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Kindcentrum De Tol - tijdelijke locatie bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum De Tol - tijdelijke locatie bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op Kindcentrum De Tol
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Kindcentrum De Tol streeft ernaar dat al onze leerlingen dit cruciale niveau bereiken, zoals gemeten in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit is een belangrijke indicator voor de kwaliteit van ons basisonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Hogere Ambitie voor Onze Leerlingen op Kindcentrum De Tol
Het streefniveau op Kindcentrum De Tol daagt onze leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en excelleren in taal en rekenen. We zetten ons in om een zo hoog mogelijk percentage leerlingen dit ambitieuze niveau te laten behalen aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke, op de leerlingpopulatie afgestemde signaleringswaarde vast voor het streefniveau. Dit helpt ons de voortgang en prestaties van onze leerlingen te monitoren en te verbeteren.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum De Tol - tijdelijke locatie?
Ontdek het schooladvies voor leerlingen van Kindcentrum De Tol in Zuidlaren. Wij baseren ons schooladvies op een combinatie van de DIA-toetsen, de Plaatsingswijzer (gegevens LVS groep 6 t/m 8) en de waardevolle observaties van onze ervaren leerkrachten. De resultaten van de doorstroomtoets hebben het beeld dat onze school had, grotendeels bevestigd. Onze advisering sloot over het algemeen goed aan bij het definitieve advies. Enkele leerlingen met een HAVO/VWO-advies behaalden een iets lagere score op de doorstroomtoets, wat landelijk overeenkomt met scholen die de digitale afname van de doorstroomtoets toepasten.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Kindcentrum De Tol
Bij Kindcentrum De Tol, momenteel gevestigd op onze tijdelijke locatie, staat de sociale en emotionele ontwikkeling van elk kind centraal. Wij creëren een omgeving waar kinderen zich gezien en veilig voelen, essentieel voor effectief leren. Ons onderwijs begint met een sterk pedagogisch fundament. We stimuleren kinderen in het ontwikkelen van aandacht voor zichzelf, hun medeleerlingen en hun omgeving. Het aanleren van vertrouwen, zowel in eigen kunnen als in elkaar, is een kernonderdeel van onze aanpak. Ons team fungeert hierin als rolmodel, met een focus op plezier in samenwerking als belangrijke sociale opbrengst. De kernwaarden aandacht, vertrouwen, verantwoordelijkheid en verwondering vormen de basis van ons schoolklimaat en begeleiden de groei van onze leerlingen.
Aandacht voor elkaar
Positief vertrouwen
Gedeelde verantwoordelijkheid
Hoe bevordert Kindcentrum De Tol de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Kindcentrum De Tol hanteert de wetenschappelijk bewezen KiVa-methode voor sociaal-emotioneel leren. Dit programma richt zich op het voorkomen van pestgedrag en andere storende gedragingen door een brede, preventieve aanpak. Het waarborgt een veilige groepsdynamiek en voldoet aan de Wet Sociale Veiligheid. Bij signalen van pesten nemen leerkrachten direct actie. Ze voeren gesprekken om de oorzaken te achterhalen en lossen problemen op een constructieve manier op, met als doel escalatie te voorkomen. Leerlingen worden gewezen op hun invloed en rol in het bestrijden van pestgedrag. Ouders worden actief betrokken bij de aanpak van terugkerend pestgedrag, omdat wij geloven in een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Goede communicatie en samenwerking met ouders zijn cruciaal voor een effectieve preventie en aanpak van pesten. Onze pestcoördinator, Bea Hofsteenge, coördineert het beleid en is het eerste aanspreekpunt voor alle vragen rondom pesten binnen ons kindcentrum.
Welke methoden worden gebruikt voor het registreren van sociale opbrengsten?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt Kindcentrum De Tol gebruik van de volgende registratiemethode:
- KiVa
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren zet Kindcentrum De Tol in?
Kindcentrum De Tol zet de volgende methoden in voor sociaal-emotioneel leren:
- KiVa
Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Ontwikkeling bij Kindcentrum De Tol Zuidlaren
Kindcentrum De Tol in Zuidlaren is volop in beweging. We zetten ons dagelijks in voor een structurele ontwikkeling van ons onderwijs, met als doel de hoogste kwaliteit te waarborgen voor al onze leerlingen. Op onze tijdelijke locatie aan de Julianalaan werken we continu aan verbetering en innovatie. Ontdek hoe we bouwen aan een toekomstbestendige leeromgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Alle details over onze inspanningen en de bevindingen van de onderwijsinspectie vindt u via onderstaande link.