
Schoolweging
De schoolweging van Herédium is 30,24 , met een spreiding van 5,71 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 95,83% van de leerlingen dat het fundamentele niveau behaalt, scoort CNS Herédium iets boven het landelijk gemiddelde (95,71%) en ruim boven de inspectienorm van 85%. Dit onderstreept een stevige basiskwaliteit in taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het streefniveau wordt door 61,46% van de leerlingen behaald, wat ruim boven de signaleringswaarde van 45,5% en het vergelijkingsgemiddelde (57,3%) ligt. Dit toont aan dat de school bovengemiddeld presteert in het realiseren van hogere leerdoelen, ondanks de complexere leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het schooladvies laat een brede spreiding zien, met nadruk op midden- en hogere niveaus: 23,08% vmbo-(g)t/havo en 15,38% vwo. Opvallend is het hoge percentage dubbele adviezen (53,85%), wat past bij de diverse leerlingenpopulatie. Het praktijkonderwijsadvies (2,5%) ligt iets boven het regionale gemiddelde (1,01%), terwijl het vwo-advies (15,38%) iets onder het vergelijkingsniveau (18,61%) blijft.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | Gemeente Vijfheerenlanden | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
205.9 | 199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Er zijn twee toetsmomenten via het citoleerlingvolgsysteem, te weten in januari en in juni van het schooljaar. De resultaten worden geanalyseerd en gepresenteerd met daarna vastgestelde doelen voor de komende periode.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Een opvallend hoog percentage oud-leerlingen (42,86%) presteert onder advies, ruim boven het landelijk gemiddelde van 11,81%. Mogelijk spelen de complexere leerlingkenmerken (hoge schoolweging) hierbij een rol. Desalniettemin scoort 14,29% boven advies, wat aansluit bij de gerichte monitoring en warme overdracht naar het voortgezet onderwijs.
Sociale ontwikkeling
Samen: Samen met de kinderen, ouders en onze Hemelse Vader werken we aan de ontwikkeling van ieder kind. We willen de kinderen leren wie ze zijn ten opzichte van die ander. Op school is iedereen belangrijk, ieder kind draagt bij op zijn of haar manier. In de klas leren de kinderen samen te werken en van elkaar te leren. Veiligheid: Op school willen we een veilige omgeving creëren waarbinnen elk kind zichzelf kan zijn en zich op zijn of haar unieke wijze kan ontwikkelen. Door aandacht te geven aan sociale vaardigheden, willen we kinderen weerbaar maken, zodat ze vertrouwen hebben in zichzelf en die ander. Groeien: Kinderen kunnen zich op een verschillend niveau en tempo ontwikkelen. Binnen de groepen is het onderwijsaanbod gericht op de ontwikkeling van hoofd, hart en handen. Naast kennisontwikkeling is er aandacht voor het aanleren van vaardigheden. LEES MINDER
veiligheid
groeien
samen
Wat is de werkwijze van CNS Herédium voor sociale ontwikkeling?
Op CNS Herédium wordt gewerkt met de afspraken van de Kanjertraining: we vertrouwen elkaar, we helpen elkaar, we werken samen, we hebben plezier en we doen mee.
Welke registratievorm(en) gebruikt CNS Herédium om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Op CNS Herédium wordt Kanvas gebruikt om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt CNS Herédium?
CNS Herédium gebruikt Kanjertrainingen als methode voor sociaal-emotioneel leren.