IKC Carrousel in Zevenaar

De resultaten van IKC Carrousel in Zevenaar

Current section: resultaten
Kardinaal de Jongstraat 2
6904 Zevenaar

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Carrousel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past IKC Carrousel bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Carrousel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op IKC Carrousel

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Op IKC Carrousel meten we dit zorgvuldig in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm: minimaal 85% van alle leerlingen moet dit basisniveau behalen. Dit percentage, de signaleringswaarde, geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze school in Zevenaar.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op IKC Carrousel

Het streefniveau op IKC Carrousel daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis, met als doel een hogere academische beheersing te bereiken aan het einde van groep acht. Voor elke basisschool, waaronder IKC Carrousel, stelt de inspectie een specifieke signaleringswaarde vast. Dit percentage is afgestemd op de unieke leerlingpopulatie van de school, met als ambitie om zoveel mogelijk kinderen dit hogere niveau te laten bereiken.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Carrousel?

Bij IKC Carrousel ontvangen leerlingen een eerste schooladvies in groep 7. Dit advies wordt zorgvuldig voorbereid en tijdens een persoonlijk oudergesprek toegelicht. In groep 8 vindt in oktober de Leerling in Beeld (LIB) toets plaats, gevolgd door een definitief advies in januari. Het adviesproces is een samenwerking tussen de leerkrachten van groep 7 en 8, de intern begeleider en de directie. Zij baseren het advies op de toetsresultaten van groep 6, 7 en 8, en houden ook rekening met de sociaal-emotionele ontwikkeling en de executieve vaardigheden van uw kind. Na afname van de doorstroomtoets in maart kan het schooladvies nog worden bijgesteld. De leerkracht van groep 8 coördineert dit proces in overleg met de intern begeleider, om uw kind het best passende advies te geven.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkel een Sterke Sociale Basis op IKC Carrousel

Bij IKC Carrousel geloven we dat een optimale sociale en emotionele ontwikkeling essentieel is voor het succes van elk kind. Daarom maken we gebruik van een gestructureerd leerlingvolgsysteem om de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen en te stimuleren. Zo zorgen we ervoor dat elk kind zich veilig, gewaardeerd en competent voelt in onze schoolgemeenschap.

Veiligheid: een geborgen omgeving waar elk kind zich thuis voelt.

Verantwoordelijkheid: kinderen leren zelfstandig en met zorg hun taken uit te voeren.

Respect: wederzijds respect tussen leerlingen, leerkrachten en ouders staat centraal.

Hoe bevordert IKC Carrousel de sociale ontwikkeling van uw kind?

IKC Carrousel stimuleert de sociale ontwikkeling door middel van een proactieve aanpak en een gestructureerd leerlingvolgsysteem. We zetten in op positieve gedragsbeïnvloeding en een veilige leeromgeving waarin kinderen leren samenwerken, respect tonen en verantwoordelijkheid nemen. Onze docenten zijn getraind om sociale vaardigheden te onderwijzen en te ondersteunen, zodat ieder kind zich sociaal-emotioneel optimaal kan ontplooien. We creëren kansen voor interactie en samenwerking, zowel binnen als buiten de klas.

Welke methoden gebruikt IKC Carrousel om sociale vooruitgang te meten?

Om de sociale opbrengsten en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen te meten, hanteert IKC Carrousel een diversiteit aan registratiemethoden. Deze methoden bieden een compleet beeld van de sociale competenties van elk kind. We gebruiken de volgende gerichte instrumenten: * Sociaal emotioneel vragenlijst Kleuter In Beeld voor onze jongste leerlingen. * Sociaal emotioneel vragenlijst Leerling In Beeld voor de oudere basisschoolkinderen. * Een periodieke leerling- en oudertevredenheidspeiling om de algemene tevredenheid en de sociale cohesie binnen de school te evalueren.

Welke sociaal-emotionele leermethoden past IKC Carrousel toe?

IKC Carrousel zet actief de methode School Wide Positive Behavior Support (SWPBS) in om een positief schoolklimaat te creëren en sociaal-emotioneel leren te bevorderen. Deze aanpak richt zich op het aanleren van gewenst gedrag en het voorkomen van ongewenst gedrag door middel van duidelijke verwachtingen en positieve bekrachtiging. SWPBS helpt ons om een veilige, voorspelbare en ondersteunende omgeving te waarborgen waar alle kinderen kunnen floreren. Dit draagt bij aan een verbeterde sociale interactie en een groter welzijn voor iedereen op school.

Inspectierapport IKC Carrousel: Kwaliteit en Ontwikkeling van ons Basisonderwijs

IKC Carrousel in Zevenaar staat voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs, met aandacht voor de individuele ontwikkeling van elk kind. Ons toegewijde team zorgt voor een veilige en stimulerende leeromgeving. Ontdek hoe wij met passie werken aan de toekomst van onze 171 leerlingen. De Onderwijsinspectie beoordeelt scholen op diverse aspecten, waaronder onderwijskwaliteit, pedagogisch klimaat en schoolorganisatie. Wij nodigen u uit om de officiële bevindingen in te zien om een compleet beeld te krijgen van onze school. Op deze pagina vindt u alle relevante informatie en links met betrekking tot het inspectierapport van IKC Carrousel. Zo blijft u volledig op de hoogte van onze prestaties en ontwikkelingen.

Resultaten | IKC Carrousel in Zevenaar | [2025] Schoolregister