Wereldkidz Montessori Zeist Sumatralaan in Zeist

Het team van Wereldkidz Montessori Zeist Sumatralaan in Zeist

Current section: team
Sumatralaan 1
3705 Zeist

Zie hier hoe het team van Wereldkidz Montessori Zeist Sumatralaan is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Wereldkidz Montessori Zeist Sumatralaan. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Wereldkidz Montessori Zeist Sumatralaan bij jullie?

Ontdek hoe goed Wereldkidz Montessori Zeist Sumatralaan bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Wereldkidz Montessori Zeist Sumatralaan zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.6%)
Man (11.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Wereldkidz Montessori Zeist Sumatralaan. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.7%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (25.7%)
45-55 jaar (28.6%)
55-65 jaar (8.6%)
&ge;65 jaar (5.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Wereldkidz Montessori Zeist Sumatralaan werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (68.6%)
Direct ondersteunend personeel (25.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Wereldkidz Montessori Zeist Sumatralaan gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging bij Wereldkidz Montessori Zeist

Bij Wereldkidz Montessori Zeist Sumatralaan garanderen we optimale continuïteit van onderwijs. Ons toegewijde team bestaat uit 9 leerkrachten en 3 leerkrachtondersteuners/onderwijsassistenten die dagelijks klaarstaan voor onze leerlingen. Het onderwijs is effectief gestructureerd in drie dynamische bouwen: de onderbouw, middenbouw en bovenbouw, wat zorgt voor een gestroomlijnd leerproces. Wanneer een van onze gewaardeerde collega's afwezig is wegens gepland verlof, wordt de lesgevende taak intern opgevangen binnen de betreffende bouw. De beschikbare leerkrachten werken nauw samen om de lessen soepel te laten verlopen en de educatieve kwaliteit te waarborgen. Dit collegiale overleg zorgt ervoor dat de leerlingen altijd de aandacht krijgen die ze verdienen. In situaties waarin interne opvang helaas niet toereikend is, worden de leerlingen volgens een zorgvuldig opgestelde, vaste indeling verdeeld over de andere klassen. Deze indeling wordt aan het begin van het schooljaar bepaald, zodat leerlingen en ouders weten waar ze aan toe zijn. We streven ernaar om de impact van afwezigheid zo klein mogelijk te houden. In uitzonderlijke omstandigheden, zoals bij onverwachte langdurige ziekte van meerdere teamleden, kan het voorkomen dat de gebruikelijke vervangingsstructuur onder druk komt te staan. In dergelijke zeldzame gevallen onderzoeken we samen met ouders de mogelijkheid voor tijdelijke opvang thuis, om zo de best mogelijke oplossing te bieden voor de continuïteit van de educatie van uw kind.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal
58.3%
rekenen
41.7%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
29.8%
Rekenen/wiskunde
21.2%
Wereldoriëntatie
14.3%
Lezen
12.9%
Kunstzinnige en creatieve vorming
11%
Bewegingsonderwijs
6.6%
Engelse taal
3.1%
Levensbeschouwing
1%

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek Onze Expertise in Leerlingondersteuning

Gedetailleerde Toelichting van Wereldkidz Montessori Zeist

Het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) van Wereldkidz Montessori Zeist legt uit welke specifieke ondersteuning wij bieden aan leerlingen met een extra onderwijsbehoefte. We beschrijven hierin de grenzen van onze capaciteiten, zodat u een duidelijk beeld krijgt van onze mogelijkheden. Ons doel is om elke leerling, binnen onze expertise, de best mogelijke begeleiding te geven. Binnen onze school passen we onze lesmethoden aan voor alle leerlingen. Dit betekent dat we differentiëren op verschillende niveaus om zowel leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben als leerlingen die meer uitdaging zoeken, optimaal te bedienen. Kinderen met dyslexie of dyscalculie ontvangen extra hulpmiddelen en gerichte oefeningen binnen de klas. Ook bieden we ondersteuning aan leerlingen die baat hebben bij meer structuur of extra sociaal-emotionele begeleiding. Onze intern begeleider werkt nauw samen met leerkrachten en ouders om de juiste ondersteuning te adviseren. Indien nodig, schakelen we externe expertise in via ons samenwerkingsverband. Voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften bespreken we samen met u als ouder of onze school de meest geschikte omgeving kan bieden. Hierbij kijken we naar de benodigde begeleiding, de groepsdynamiek en de expertise van de leerkracht. De veiligheid en het welzijn van alle leerlingen staan bij ons voorop. We monitoren continu of de geboden extra ondersteuning een positief effect heeft op de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van uw kind. Mocht onze reguliere bekostiging, inclusief middelen vanuit het samenwerkingsverband, ontoereikend zijn voor specifieke behoeften, dan zoeken we samen met u naar een passende oplossing. Dit kan betekenen dat we u ondersteunen bij het vinden van een andere school die beter aansluit bij de onderwijsbehoeften van uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | Wereldkidz Montessori Zeist Sumatralaan in Zeist | [2025] Schoolregister