Basisschool WereldKidz Meerklank in Zeist

Het team van WereldKidz Meerklank in Zeist

Current section: team
Laan Van Eikenstein 2
3705 Zeist

Zie hier hoe het team van WereldKidz Meerklank is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van WereldKidz Meerklank. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past WereldKidz Meerklank bij jullie?

Ontdek hoe goed WereldKidz Meerklank bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij WereldKidz Meerklank zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.3%)
Man (15.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij WereldKidz Meerklank. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (1.9%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (11.5%)
45-55 jaar (23.1%)
55-65 jaar (30.8%)
&ge;65 jaar (7.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (4.9%)
25-35 jaar (15.8%)
35-45 jaar (23.2%)
45-55 jaar (26.5%)
55-65 jaar (27%)
&ge;65 jaar (2.6%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij WereldKidz Meerklank werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (41.2%)
Direct ondersteunend personeel (54.9%)
Indirect ondersteunend personeel (2%)
Management (2%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor WereldKidz Meerklank gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling van Personeelsvervanging bij WereldKidz Meerklank

Bij WereldKidz Meerklank garanderen we continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van onze gewaardeerde teamleden. Conform de geldende CAO hebben medewerkers recht op diverse vormen van verlof, zoals ziekte- of zorgverlof. Wanneer een medewerker verlof aanvraagt, wordt dit proces soepel beheerd door de schoolleiding. Zij zorgen ervoor dat de dagelijkse gang van zaken en de educatieve continuïteit van elke groep gewaarborgd blijven. Onze prioriteit ligt bij het bieden van een stabiele en kwalitatieve leeromgeving. Daarom zetten we ons actief in om tijdig gekwalificeerde vervangers te vinden, zodat uw kind altijd de aandacht en begeleiding krijgt die het verdient.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij WereldKidz Meerklank

Onze Visie op Passend Onderwijs

Bij WereldKidz Meerklank bieden we een breed scala aan onderwijsprogramma's, afgestemd op de unieke behoeften van elke leerling. Ons basisaanbod is gericht op leerlingen die doorstromen naar het Voortgezet Speciaal Onderwijs (VSO) met een Zml-profiel, en vervolgens naar een toekomstgerichte dagbesteding met een arbeidsmatige focus. Ons verdiepingsarrangement bereidt leerlingen voor op uitstroom naar beschermde arbeid, speciaal basisonderwijs of praktijkonderwijs. Voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, bieden we een intensief arrangement met uitstroom naar licht arbeidsgerichte dagbesteding. Daarnaast is er een zeer intensief arrangement voor leerlingen die zich ontwikkelen via ervaringsgerichte dagbesteding. Ons schoolondersteuningsprofiel beschrijft onze doelgroep gedetailleerd. Wij richten ons op leerlingen met een IQ tussen 55 en 70, die meer dan gemiddelde pedagogisch-didactische ondersteuning nodig hebben. Vaak hebben zij een sociaal-emotioneel ontwikkelingsniveau van boven de 36 maanden en/of bijkomende gedragsproblematiek. Daarnaast ondersteunen we leerlingen met een IQ boven de 70 die behoefte hebben aan een veilige, niet-competitieve leeromgeving en extra pedagogisch-didactische begeleiding. Deze leerlingen hebben vaak een lager sociaal-emotioneel ontwikkelingsniveau, een disharmonisch profiel en kampen met gedragsproblematiek. We begeleiden tevens leerlingen met een IQ tussen 35 en 55 die gemiddelde pedagogisch-didactische ondersteuning vragen. Ook leerlingen met een IQ boven de 55 die extra pedagogisch-didactische ondersteuning en een hoge behoefte aan sociale veiligheid nodig hebben, zijn bij ons aan het juiste adres. Vaak hebben zij een sociaal-emotioneel ontwikkelingsniveau van minder dan 36 maanden en/of gedragsproblematiek. Voor leerlingen met een IQ onder de 35 bieden we gemiddelde pedagogisch-didactische ondersteuning, waarbij velen een sociaal-emotioneel ontwikkelingsniveau hebben van minder dan 24 maanden. Sommige van deze leerlingen leren het best via een lichaamsgebonden ervaringsordening, waarbij tastbare ervaringen en lichaamscontact centraal staan. Ook leerlingen met een IQ onder de 35 die meer dan gemiddelde pedagogisch-didactische ondersteuning nodig hebben, met een sociaal-emotioneel ontwikkelingsniveau onder de 24 maanden en/of gedragsproblematiek, ontvangen bij ons gespecialiseerde zorg. Ook hier wordt soms gebruik gemaakt van lichaamsgebonden ervaringsordening voor optimale ontwikkeling. Onze leerlingen stromen, afhankelijk van hun arrangement, uit naar diverse vervolgtrajecten. Leerlingen met een verdiept onderwijsarrangement gaan voornamelijk naar beschermde arbeid, via het praktijkonderwijs of VSO ZML. Leerlingen in het basisarrangement stromen door naar (licht) arbeidsgerichte dagbesteding, vaak via VSO ZML. Leerlingen in het intensieve arrangement stromen uit naar licht arbeidsgerichte dagbesteding via het VSO ZML. Voor degenen die een zeer intensief arrangement volgen, is de uitstroom richting ervaringsgerichte dagbesteding, eveneens via het VSO ZML.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en Strategische Schoolplannen van WereldKidz Meerklank

Welke ambitieuze doelen zijn vastgelegd in ons schoolplan?

Bij WereldKidz Meerklank streven we continu naar excellentie in alle facetten van ons onderwijs. Kwaliteit is de kern van ons beleid, verankerd in ons onderwijs, personeelsmanagement, financiën, facilitaire zaken en communicatie. We stellen ons voortdurend de vraag: zetten we de juiste stappen en voeren we ze correct uit? Hoe monitoren we dit en hoe betrekken we ouders, leerlingen en ons team bij dit proces? Onze gestructureerde aanpak omvat een kwaliteitsdashboard met periodieke evaluaties, tevredenheidsonderzoeken en analyses van leerresultaten. Specifieke aandacht gaat uit naar veiligheid, met protocollen voor onder andere schorsen, medicatie, sociale veiligheid en het melden van incidenten. Dit alles draagt bij aan een veilige en stimulerende leeromgeving voor elke leerling, conform de richtlijnen van de Onderwijsinspectie. Onze tevredenheid meten we aan de hand van actieve leerbetrokkenheid en positieve resultaten, zowel voor leerlingen als voor ouders. We voldoen aan de wettelijke eisen, waarbij minimaal 75% van de leerlingen de gestelde einddoelen behaalt. Dit omvat zowel academische prestaties als de succesvolle doorstroom naar vervolgonderwijs of dagbesteding. Indien de resultaten achterblijven bij onze ambities, analyseren we de oorzaken en implementeren we gerichte verbeterplannen via de PDCA-cyclus. De Onderwijsinspectie heeft onze kwaliteit als 'voldoende' beoordeeld, met specifieke complimenten voor ons didactisch handelen en onze kwaliteitsverbeteringscultuur.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen en kwaliteitsverbeteringen?

Ons Schoolplan 2024-2028 vormt de leidraad voor onze ontwikkeldoelen dit schooljaar. We implementeren de Teamgerichte Arbeidsorganisatie (TAO) op een wijze die past bij onze school en ons team, met regelmatige aandacht hiervoor tijdens gezamenlijke bijeenkomsten. Onze medewerkers worden geschoold in waarderende auditing, wat we toepassen in interne audits. Twee collega's nemen deel aan interne visitaties bij andere WereldKidz-scholen, terwijl wij dit jaar een interne visitatie organiseren met externe WereldKidz-collega's. We investeren in de verdere ontwikkeling van rekenvaardigheden met gerichte teamscholing. Talentontwikkeling krijgt een impuls door de inzet van 'talentfluisteraars' en door het voeren van talentgerichte gesprekken met ons personeel. De invulling van burgerschap wordt verder uitgewerkt, met een focus op het in kaart brengen van relevante thema's en leerdoelen. Daarnaast starten we met het onderzoeken en ontwikkelen van een gestructureerde leerlijn voor digitale geletterdheid, essentieel voor de toekomst van onze leerlingen.
Team | WereldKidz Meerklank in Zeist | [2025] Schoolregister