Tobiasschool - vrijeschool voor speciaal basis onderwijs
Prof. Lorentzlaan 16
3701 CC Zeist

Schoolweging

Schoolweging
Spreiding

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsGemeente ZeistGemeente AmsterdamNederland
199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
100

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

De Tobiasschool staat voor: Geborgenheid en professionele zorg om het individuele leerproces te ondersteunen. De leerlingen en de medewerkers ontwikkelen een gevoel van “ik kan veel”. Het stimuleren van zelfvertrouwen, tot samenwerking, zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid. Het werken aan een veelzijdige ontwikkeling van de persoonlijkheid door intellectuele-, sociale-, kunstzinnige-, muzikale- en praktische vorming. Het onderwijs op de Tobiasschool doet niet alleen een appèl op het denken, maar spreekt ook het gevoel en de wil van de leerlingen aan. Het aanleren van sociale vaardigheden en leerlingen helpen reflecteren op hun gedrag. Een veilige, gestructureerde leeromgeving, zowel tijdens de les-/werktijd als op vrije momenten. Duidelijke leerwegen en ontwikkeldoelen met merkbare resultaten die zelfvertrouwen geven, gericht op de leeftijdsfase van het kind/personeel. Het kweken van wederzijds begrip en respect: voor de medeleerlingen, de medewerkers, de ouders, en ook voor de omgeving. LEES MINDER

Antroposofie

Spiritueel

Kunstzinnig

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

Basishouding van waaruit we kinderen benaderen: De hele dag door complimenteren op waar je gewenst gedrag ziet en (vooral) waar je kinderen ziet groeien en leren bijv. door nú een andere handeling te kiezen dan gisteren (zoals weglopen uit een ruzie). Het positieve benoemen en tonen. Altijd uitgaan van de beste intenties van een ander. Ik leef voor hoe samenwerking eruit kan zien en probeer zelf transparant en zonder maskers te zijn. De basis is altijd: jij bent OK! Jij bent waardevol. Wat je hebt, kun je ook geven. Je eigen zachtheid en meewerkendheid laten zien. Kinderen vullen met liefde, warmte en zachtheid creëert liefde en zachtheid om te geven. Elkaar leren kennen in al je kwetsbaarheden creëert begrip, herkenning, zachtheid. Erkenning van onzekerheden, maar ook vertrouwen uitstralen dat ze onvoorwaardelijk geaccepteerd worden. In contact naar ouders, medewerkers (mede)professionals in het vak en kinderen: neutrale, open houding. Ik ben aanspreekbaar en er met mijn aandacht bij, toegankelijk en open. Ik zeg wat ik doe en ik doe wat ik zeg. Erop vertrouwen dat kinderen (mensen) intrinsiek deel willen uitmaken van het geheel en graag betrokken willen zijn. Verwonderen. Luisteren en vragen hoe het voor de ander is. Stilstaan bij en benoemen van verschillen en overeenkomsten.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) Veiligheidsthermometer uit het Regenboogspel

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Regenboogtraining