Basisschool Basisschool de Griffel in Zeist

Het team van Basisschool de Griffel in Zeist

Current section: team
De Clomp 2002
3704 Zeist

Zie hier hoe het team van Basisschool de Griffel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Griffel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool de Griffel bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool de Griffel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool de Griffel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Griffel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (42.9%)
35-45 jaar (35.7%)
45-55 jaar (7.1%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool de Griffel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (84.6%)
Indirect ondersteunend personeel (7.7%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Griffel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Personeel op Basisschool de Griffel: Onze Aanpak

Op Basisschool de Griffel zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs wanneer onze gewaardeerde teamleden afwezig zijn. Bij ziekte of andere persoonlijke omstandigheden van personeel, zetten we onze interne vervangingspool en externe partners in om de lessen zo min mogelijk te onderbreken. Ons protocol voor kortdurende vervanging is zorgvuldig opgesteld om flexibel en effectief te kunnen handelen. Hoewel directie, intern begeleiders en remedial teachers primair andere taken hebben, kan flexibiliteit nodig zijn. We werken samen met de vervangingspool Transvita voor gekwalificeerde invallers. Daarnaast maken we gebruik van extra inzet van parttimers, interne verschuivingen van leerkrachten en het verdelen van klassen. Indien noodzakelijk, kunnen groepen tijdelijk thuisblijven, waarbij we ouders zo spoedig mogelijk informeren en alternatieve opvang in andere groepen faciliteren. Voor langdurige afwezigheid hanteren we een uitgebreider plan. Dit omvat het inzetten van onze eigen invalpool, externe invallers en de flexibele inzet van parttimers. LIO-stagiairs (leraren in opleiding) kunnen, indien mogelijk, ingezet worden in hun eigen stagegroep. Ook onderwijsassistenten en andere stagiaires spelen een belangrijke rol, altijd onder de eindverantwoordelijkheid van de groepsleerkracht. Online onderwijs op gezette tijden door ondersteunend personeel behoort tot de mogelijkheden. Bij langdurige afwezigheid stellen we een schema op voor het bij toerbeurt thuisblijven van groepen, met een vroegtijdige communicatie naar ouders. Dit alles om de impact op het leerproces van uw kind te minimaliseren en een stabiele leeromgeving te garanderen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

ZorgAdviesTeam (ZAT) Op de Griffel overleggen wij structureel en laagdrempelig met partners in de wijk om preventief te kunnen blijven handelen. Deze partners hebben zich verenigd in een ZorgAdviesTeam (ZAT). De ZAT-overleggen zijn heel waardevol omdat er met elkaar gekeken wordt het onderwijs zo passend mogelijk te maken en begeleiding te bieden aan leerlingen. Indien nodig wordt onderzocht of een passende andere school nodig is. Daarnaast willen we middels het ZAT de verschillende expertises vanuit de diverse disciplines in de wijk bundelen en benutten, waardoor we sneller en gerichter kunnen handelen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de specialisten voor extra ondersteuning op Basisschool de Griffel

5

Taal en Rekenen: Specialistische hulp voor succes

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Rekenspecialist
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool de Griffel staat een team van vijf deskundige specialisten klaar om uw kind te ondersteunen op het gebied van taal en rekenen. Met twee toegewijde rekenspecialisten en eveneens twee intern begeleiders, bieden wij gerichte hulp. Daarnaast versterken een remedial teacher, een specialist meer- en hoogbegaafdheid en een taalspecialist ons team, zodat we elke leerling optimale begeleiding kunnen bieden. Deze experts vormen de kern van onze werkgroepen voor rekenen en taal, waarin ze hun kennis bundelen en innovatieve lesmethoden ontwikkelen. Zo garanderen we een gestructureerde en effectieve aanpak voor elke leerling.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Zorg voor welzijn en groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Remedial teacher

Toelichting van de school:

Basisschool de Griffel hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Ons team van drie specialisten biedt hierbij essentiële ondersteuning. Twee gespecialiseerde gedragsexperts staan paraat om advies te geven en ondersteuning te bieden waar nodig. Samen met onze intern begeleider en een ervaren remedial teacher, creëren we een veilige en stimulerende leeromgeving. Onze focus ligt op het welzijn van de leerlingen, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen op zowel persoonlijk als sociaal vlak. Wij geloven dat een sterke sociaal-emotionele basis cruciaal is voor schoolsucces.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief leren

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Bij Basisschool de Griffel excelleren we in het bevorderen van een positieve werkhouding en een effectieve taakaanpak. Ons team van drie specialisten biedt hierbij gerichte expertise. Onze intern begeleider, remedial teacher en specialist meer- en hoogbegaafdheid delen regelmatig waardevolle inzichten. Dit gebeurt tijdens teamvergaderingen en studiedagen, wat zorgt voor een continue verbetering van onze onderwijsmethoden. Wij zetten ons in om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van essentiële studievaardigheden. Door onze expertise te delen, zorgen we ervoor dat elke leerling leert leren en zijn of haar potentieel volledig kan benutten.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Bewegen en gezondheid

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Basisschool de Griffel stimuleert een gezonde levensstijl door middel van uitstekend bewegingsonderwijs. Wij bieden uw kind twee dagen per week gespecialiseerde gymlessen. Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs zorgt voor een gevarieerd en uitdagend lesprogramma. Dit draagt bij aan de fysieke ontwikkeling en het sportieve plezier van alle leerlingen. Door deze gerichte aandacht voor beweging, bevorderen we niet alleen de motorische vaardigheden, maar ook het algemene welzijn en de concentratie van onze leerlingen.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en zorg

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop bij Basisschool de Griffel. Onze intern begeleider coördineert de medische zorg en persoonlijke verzorging. Meerdere teamleden beschikken over een geldig BHV-diploma (Bedrijfshulpverlening). Dit garandeert dat we adequaat kunnen handelen in geval van nood en zorgen voor een veilige schoolomgeving. Wij nemen onze verantwoordelijkheid serieus en zorgen ervoor dat er altijd deskundige hulp beschikbaar is voor medische situaties en persoonlijke verzorging.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Extra lokaal voor ondersteunende activiteiten
RT-ruimte

Uitmuntende Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool de Griffel

Gedetailleerde Uitleg van Onze Ondersteuningsstructuur

Basisschool de Griffel biedt een stimulerende leeromgeving voor kinderen van 4 tot 13 jaar. Wij stellen de unieke onderwijsbehoeften van uw kind centraal om de ontwikkeling optimaal te bevorderen. Een sterke samenwerking tussen ouders en school, gebaseerd op wederzijds respect en duidelijke afspraken, is hierbij essentieel. Om aan te sluiten bij diverse leerbehoeften, delen we de leerlingen binnen elke groep in drie instructiegroepen: de basisgroep, de intensieve groep en de verrijkingsgroep. Deze indeling, vastgelegd in een groepsplan in ParnasSys, bevat de leerdoelen voor een specifieke periode. Leerkrachten en de intern begeleider stellen dit plan tweemaal per jaar op, evalueren het en passen het elke 8 weken aan waar nodig. We evalueren per vakgebied of de leerling nog in de juiste instructiegroep zit. Voor leerlingen die meer behoeven dan deze groepsindeling, biedt De Griffel specifieke faciliteiten. Hieronder vindt u een overzicht van onze ondersteuningsmogelijkheden voor leerlingen met bijzondere onderwijs- en ondersteuningsvragen. Meer- en Hoogbegaafde Leerlingen Wij herkennen en erkennen leerlingen die de basisstof snel beheersen. Zij worden in het groepsplan ingedeeld in de verrijkingsgroep, waar zij meer uitdaging krijgen. Deze uitdaging kan op vier manieren worden vormgegeven, afhankelijk van de individuele leerling: 1. Verdieping of verbreding binnen één vakgebied in de reguliere groep (met of zonder Levelwerk). 2. Verdieping of verbreding binnen alle vakgebieden in de reguliere groep (met of zonder Levelwerk). 3. Verdieping of verbreding binnen alle vakgebieden in de reguliere groep (met Levelwerk), aangevuld met een dagdeel Uitdaagklas per week met gelijkgestemde peers. 4. Een specifieke groep voor hoogbegaafde leerlingen die vijf dagdelen in de HB-groep les krijgen en vijf dagdelen in hun eigen leerjaar. Meer informatie is te vinden in het protocol meer- en hoogbegaafdheid op www.bsdegriffel.nl of onder 'Kwaliteitszorg en schoolplan' in deze schoolgids. Leerlingen met Dyslexie We signaleren en ondersteunen leerlingen met lees- en spellinguitdagingen proactief. De leerkracht en intern begeleider monitoren de lees- en spellingontwikkeling continu, ondersteund door diverse toetsmomenten. Als een kind ondanks gerichte extra instructie en oefening de gestelde doelen niet bereikt, kan er sprake zijn van dyslexie. De diagnose dient gesteld te worden door een GZ-psycholoog na gedegen onderzoek, conform overheidsrichtlijnen voor vergoeding. Ouders kunnen ook kiezen voor een eigen onderzoek. Met een dyslexieverklaring heeft de leerling recht op specifieke aanpassingen die het leerproces ondersteunen. De specifieke maatregelen worden per leerling bepaald. Raadpleeg het dyslexieprotocol op onze website voor meer details. Leerlingen met Dyscalculie Indien een vertraagde rekenontwikkeling wordt gesignaleerd door de leerkracht, remedial teacher of intern begeleider, bieden we direct extra en aangepaste instructie en oefentijd. Als dit onvoldoende effect heeft, kan de intern begeleider nader onderzoek instellen om gerichte adviezen te formuleren. Bij aanhoudende problemen kan dyscalculie aan de orde zijn. Een diagnose door een GZ-psycholoog geeft de leerling recht op compenserende en dispenserende maatregelen ter ondersteuning van de rekenontwikkeling. De benodigde aanpassingen worden individueel bepaald. Zie het dyscalculieprotocol op onze website voor uitgebreide informatie. Leerlingen die Meer Moeite Hebben met Leerstofopname Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij het verwerken van lesstof, ontvangen onderwijs dat nauw aansluit bij hun individuele behoeften. Zij worden in het groepsplan ingedeeld in de intensieve groep. De leerstof wordt aangepast en de oefentijd wordt verlengd. Soms wordt een individueel leerpad voor een specifiek vakgebied gevolgd, vastgelegd in het ontwikkelingsperspectief. Bij aanzienlijke achterstanden ten opzichte van leeftijdgenoten, of wanneer het welzijn van de leerling in het geding komt, evalueren we de geschiktheid van de leeromgeving. Hierbij betrekken we vaak de specialisten van samenwerkingsverband ZOUT voor advies. Leerlingen met Specifieke Ondersteuningsbehoeften (Schoolondersteuning via Samenwerkingsverband ZOUT) Basisschool de Griffel kan leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften, zoals visuele, auditieve of motorische beperkingen, vertraagde spraak-taalontwikkeling, chronische ziekte of fysieke beperkingen, opvangen mits gerichte begeleiding geboden kan worden. Bij een verstandelijke beperking beoordelen we of een passende leeromgeving geboden kan worden. Afhankelijk van de ondersteuningsbehoefte van het kind en de groep, kunnen leerlingen met milde vormen van ADHD, ADD of ASS worden opgenomen, mits zij aanspreekbaar zijn op hun gedrag en adequate ondersteuning thuis ontvangen. Voor leerlingen met frequent grensoverschrijdend gedrag zoeken we naar passende oplossingen buiten de school. Raadpleeg het ondersteuningsprofiel- en plan op onze website voor meer gedetailleerde informatie. Toekomstig Aanbod Extra Ondersteuning Onze ambitie is om onderwijs maximaal af te stemmen op de individuele onderwijsbehoefte van elk kind. Hoewel 100% maatwerk niet altijd haalbaar is, streven we ernaar om binnen onze mogelijkheden zo goed mogelijk aan te sluiten bij ieder kind. MEER INFORMATIE

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool de Griffel

Welke Belangrijke Doelen Zijn Vertaald in Ons Schoolplan?

Bij Basisschool de Griffel streven we continu naar de hoogste onderwijskwaliteit. Ons jaarplan, afgeleid van het strategisch beleidsplan van Het Sticht, vormt de leidraad voor onze onderwijsontwikkeling en bevat concrete doelen die nauwgezet worden gevolgd en besproken. Onze missie en visie zijn de drijvende krachten achter ons handelen. Dit vertaalt zich in een onderwijsaanpak die leerlingen uitdaagt en optimaal inspeelt op individuele verschillen. Naast cognitieve ontwikkeling besteden we veel aandacht aan diverse vaardigheden zoals sport, cultuur, ICT, muziek en techniek. We hanteren ons schoolplan, ondersteuningsplan en jaarplan als structurerende kaders. Regelmatige evaluaties en beleidsaanpassingen zijn essentieel. De voortgang van onze doelen en activiteiten monitoren we systematisch met de PDCA-cyclus. De school is een veilige gemeenschap voor iedereen. Sociale veiligheid, versterkt door de principes van De Vreedzame School en ons veiligheidsprotocol, is een topprioriteit. Jaarlijkse tevredenheidspeilingen onder ouders en leerlingen helpen ons bij het continu verbeteren van onze school. Als opleidingsschool bieden we studenten een waardevolle leeromgeving en leren we tegelijkertijd van hen. Professionalisering van ons team, zowel collectief als individueel, is cruciaal. Kennisdeling via werkgroepen voor rekenen, lezen, levensbeschouwing en techniek verrijkt ons onderwijs. Ouderbetrokkenheid is een kernwaarde. Via onze werkgroep Ouderbetrokkenheid 3.0 werken we samen met ouders aan de continue verbetering van ons onderwijs, gebaseerd op erkende criteria. We analyseren en evalueren systematisch onze onderwijsresultaten op alle niveaus. Collegiale consultaties en deelname aan stichtingsvisitatiies bevorderen deze kwaliteitsverbetering. Onze pedagogische opdracht is om kinderen voor te bereiden op een diverse samenleving. Via De Vreedzame School en de leerlingenraad leren kinderen respectvol omgaan met verschillen en ontwikkelen ze democratisch burgerschap. We bieden specifieke aandacht aan hoogbegaafde leerlingen, met maatwerk gericht op hun intellectuele, sociale en emotionele behoeften. Dit draagt bij aan hun optimale ontwikkeling en welzijn, en helpt hen om hun potentieel als innovatieve denkers te realiseren.

Hoe Zorgen Wij Voor Continue Verbetering en Het Bereiken van Onze Doelen?

Om onze ambitieuze doelen te realiseren, integreren we deze structureel in onze vergaderplanning. Dit zorgt ervoor dat de thema's uit ons school- en jaarplan regelmatig aan bod komen, wat essentieel is voor een consistente voortgang en tijdige bijsturing. Zowel de directie, bouwcoördinatoren als werkgroepcoördinatoren spelen een actieve rol in het monitoren van de ontwikkelingen. Regelmatige klassenbezoeken door deze leerkrachten bieden ons een scherp inzicht in de praktische implementatie en voortgang binnen de verschillende bouwen. Deze gezamenlijke aanpak garandeert dat we gefocust blijven, verantwoordelijkheden helder zijn en iedereen binnen het team bijdraagt aan de positieve ontwikkeling van Basisschool de Griffel. Samen leven en samen leren staat hierbij centraal!

Ontwikkeling Jonge Kind: Schakelklas bij Basisschool de Griffel

Toelichting van de school

Basisschool de Griffel biedt geen specifiek Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma aan. Wel faciliteren wij een speciale schakelklas. Deze klas is bedoeld voor leerlingen uit groep 1/2 en groep 4 die extra ondersteuning op het gebied van taal en rekenen nodig hebben. De schakelklas komt één keer per week anderhalf uur bijeen. Hierdoor krijgt uw kind de gerichte aandacht die het nodig heeft om succesvol te zijn in zijn of haar ontwikkeling. Wij geloven in een proactieve aanpak om leerachterstanden te voorkomen en de basisvaardigheden te versterken.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool de Griffel?

Basisschool de Griffel heeft geen specifiek Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma. Wel bieden wij een waardevolle schakelklas aan voor kinderen uit groep 1/2 en groep 4 die extra ondersteuning wensen op het gebied van taal en rekenen. Deze schakelklas is ontworpen om uw kind een vliegende start te geven en eventuele leerbehoeften vroegtijdig aan te pakken. De bijeenkomsten vinden wekelijks plaats om zo de voortgang te maximaliseren.

Met welke partners werkt Basisschool de Griffel samen voor het jonge kind?

Basisschool de Griffel werkt samen met 'Beestenboel' om de ontwikkeling van jonge kinderen te ondersteunen. Deze samenwerking is gericht op het bieden van aanvullende educatieve ervaringen. Meer informatie over onze partners en hun aanbod kunt u vinden op hun website. Wij geloven dat samenwerking essentieel is voor een rijke leeromgeving.

Basisschool de Griffel werkt samen met 'Beestenboel' om de ontwikkeling van jonge kinderen te ondersteunen. Deze samenwerking is gericht op het bieden van aanvullende educatieve ervaringen. Meer informatie over onze partners en hun aanbod kunt u vinden op hun website. Wij geloven dat samenwerking essentieel is voor een rijke leeromgeving.

Team | Basisschool de Griffel in Zeist | [2025] Schoolregister