
Schoolweging
De schoolweging van Roncalli Zeddam is 28,25 , met een spreiding van 6,79 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 98,1% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau behaalt, presteert de school uitstekend vergeleken met de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit benadrukt de sterke basiskwaliteit van het onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het streefniveau wordt door 68,6% van de leerlingen behaald, ruim boven de door de inspectie vastgestelde signaleringswaarde van 48,6%. Dit laat zien dat de school effectief inspeelt op de behoeften van haar leerlingenpopulatie, ondanks de complexere uitgangspositie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een nadruk op middelbare niveaus: 31% vmbo-k en 17,2% vmbo-(g)t. Opvallend is het relatief hoge percentage praktijkonderwijsadvies (6,9%), vergeleken met 1% bij vergelijkbare scholen. Havo (13,8%) en vwo (10,3%) blijven iets achter bij regionale gemiddelden, wat mogelijk samenhangt met de schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Roncalli Zeddam | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 175.62 | 175.23 | 176.38 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De school bewaakt systematisch de kwaliteit van het onderwijs en voert o.a. trendanalyses uit om na te gaan wat de kwaliteit van de school is. We volgen systematisch de ontwikkeling en de vorderingen van de leerlingen. Naast de methode gebonden toetsen hanteren we daarvoor de toetsen uit het CITO leerlingvolgsysteem. De resultaten worden geanalyseerd en vergeleken met die van andere scholen. Daarvoor gebruiken we de landelijke normen. We gaan na of daarin trends te ontdekken zijn en stellen vast of en hoe de kwaliteit van de school nog verbeterd kan worden.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Geen enkele oud-leerling presteert onder het oorspronkelijke schooladvies, tegenover een landelijk gemiddelde van 11,8%. Maar liefst 37,5% stroomt door boven adviesniveau, wat wijst op zorgvuldige advisering en effectieve doorstroombegeleiding.