Basisschool Sociocratische school De School in Zandvoort

Het team van Sociocratische school De School in Zandvoort

Current section: team
Dr Jac P Thijsseweg 24
2041 Zandvoort

Zie hier hoe het team van Sociocratische school De School is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Sociocratische school De School. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Sociocratische school De School bij jullie?

Ontdek hoe goed Sociocratische school De School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Sociocratische school De School zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 93.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (93.8%)
Man (6.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Sociocratische school De School. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.9%)
25-35 jaar (58.8%)
35-45 jaar (17.6%)
45-55 jaar (11.8%)
55-65 jaar (5.9%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Sociocratische school De School werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (62.5%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Management (12.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Sociocratische school De School gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool De School

Onze sociocratische basisschool in Zandvoort, De School, waarborgt de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Bij ziekte of verlof van een docent zetten we primair in op interne oplossingen. Dit betekent dat collega's die bekend zijn met onze unieke sociocratische werkwijze en de leerlingen van de school, de les overnemen. Zo garanderen we een stabiele en vertrouwde leeromgeving voor elke leerling. Indien interne vervanging niet toereikend is, schakelen we onze ervaren onderwijsondersteuners in. Zij vangen de klas op en zorgen dat het leerproces ongestoord doorgaat, altijd met de belangen van de kinderen als hoogste prioriteit. Daarnaast biedt onze school leerkrachten de mogelijkheid om jaarlijks drie weken flexibele vakantie op te nemen, los van de officiële schoolvakanties. Ook gedurende deze periodes verzekeren wij deskundige vervanging, zodat het onderwijs op hoog niveau blijft. Bij De School in Zandvoort geloven we in een zorgvuldige aanpak voor personeelsvervanging, met focus op stabiliteit en het behoud van vertrouwde gezichten voor onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Een dag op onze School

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De School

6

Taalontwikkeling en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op onze basisschool in Zandvoort zetten we gespecialiseerde collega's in die expertise bieden aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Onze intern begeleider, orthopedagoog en remedial teachers werken nauw samen om kinderen met leeruitdagingen te ondersteunen, met speciale aandacht voor taal en rekenen. Daarnaast beschikken we over een rekenspecialist en taalspecialist die scholen adviseren en ondersteunen op verschillende niveaus. De specialist voor meer- en hoogbegaafdheid begeleidt leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, en draagt bij aan de ontwikkeling van ons onderwijs op dit gebied.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke sociaal-emotionele specialisten direct benoemd zijn, integreert onze school sociaal-emotionele ontwikkeling actief in het dagelijks onderwijs en de begeleiding van leerlingen.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij bieden gerichte ondersteuning voor gedrag, werkhouding en taakaanpak, essentieel voor succesvol leren. Onze intern begeleider en orthopedagoog analyseren leervoorwaarden en bieden strategieën voor verbetering. De remedial teacher werkt individueel of in kleine groepen aan specifieke vaardigheden. De specialist meer- en hoogbegaafdheid speelt een cruciale rol in het begeleiden van hoogbegaafde leerlingen en het versterken van differentiatie binnen de schoolorganisatie.

2

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Vakleerkracht Gymnastiek

Toelichting van de school:

Beweging en sport vormen een belangrijk onderdeel van het curriculum op onze basisschool. Leerlingen in de bovenbouw volgen twee keer per week gymnastiek onder leiding van een gespecialiseerde vakleerkracht. De jongste leerlingen genieten één keer per week van gymlessen door zowel hun groepsleerkracht als de vakleerkracht in onze ruime gymzaal. Daarnaast bieden we na schooltijd extra bewegingsactiviteiten en motorische remedial teaching. Kinderen kunnen ook deelnemen aan naschoolse sportprogramma's via Sportservice Heemstede-Zandvoort, zoals de JeugdVakantieSportWeek. Het Jeugdsportfonds ondersteunt kinderen uit gezinnen met een laag inkomen om deel te kunnen nemen aan sportactiviteiten. Onze school beschikt tevens over een fysiotherapeut die leerlingen ondersteunt bij hun motorische ontwikkeling. Deze fysiotherapeut onderhoudt nauw contact met ouders en de groepsleerkrachten om de voortgang optimaal te begeleiden.

5

Gezondheid, Veiligheid en Medische Zorg

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Bedrijfshulpverleners
EHBO (Eerste Hulp Bij Ongelukken) - Kind

Toelichting van de school:

De gezondheid en veiligheid van onze leerlingen en medewerkers staan centraal. Jaarlijks voeren we een risico-inventarisatie uit en stellen we een actieplan op voor gezondheid en veiligheid. Een deel van ons personeel volgt jaarlijks een cursus 'EHBO bij kinderen', en alle medewerkers worden getraind in bedrijfshulpverlening bij brand en calamiteiten. Ons schoolgebouw voldoet aan de geldende brandveiligheidseisen en wordt jaarlijks geïnspecteerd. We informeren ouders proactief via e-mail over de uitbraak van infectieziekten, conform de richtlijnen van de GGD. Voor de bestrijding van hoofdluis en medicijngebruik tijdens schooltijd hanteren we duidelijke protocollen, die beschikbaar zijn op onze website. Gezien onze locatie nabij de Zandvoortse duinen, waar teken voorkomen, wijzen we ouders erop alert te zijn op tekenbeten. Regelmatige controle van uw kind wordt aangeraden. Meer informatie hierover vindt u op de website van de GGD.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Keuken

Ontdek de Individuele Ondersteuning op Basisschool De School

Gedetailleerde Uitleg Over Onze Zorgstructuur

Op onze sociocratische basisschool De School in Zandvoort geloven we dat elk kind uniek is en zich het best ontwikkelt in een stimulerende omgeving. We bieden een veilige plek waar leerlingen zich thuis voelen en optimaal kunnen groeien. Hoewel de meeste kinderen zich goed ontwikkelen binnen ons reguliere onderwijs, erkennen we dat sommige leerlingen extra aandacht en ondersteuning nodig hebben. Onze toegewijde leerkrachten, ondersteunend personeel, ouders en onze intern begeleider (IB-er) signaleren gezamenlijk wanneer extra zorg gewenst is. De aard en vorm van deze ondersteuning variëren per kind, afgestemd op individuele behoeften. De intern begeleider coördineert dit proces en werkt nauw samen met een gespecialiseerd zorgteam, waarin ook de directie vertegenwoordigd is, om de beste vervolgstappen te bepalen. We hanteren een zorgstructuur met vier niveaus om de voortgang van elk kind te waarborgen. Niveau 1 omvat de reguliere begeleiding waarbij welbevinden en betrokkenheid centraal staan. Bij Niveau 2 wordt bij minder optimale ontwikkeling een individueel plan opgesteld in overleg met het kind en de bouwcollega's, met regelmatige evaluaties en ouderbetrokkenheid. Indien de ontwikkeling op Niveau 3 stagneert, wordt het kind besproken in het zorgteam. Hierbij wordt gekeken naar interne expertise of externe hulp, zoals gespecialiseerde begeleiders of verwijzing naar samenwerkingsverbanden. Een nieuw plan wordt opgesteld in samenspraak met het kind, ouders en het zorgteam. Bij Niveau 4, waarbij ondanks alle inspanningen de ontwikkeling onvoldoende vordert, wordt een handelingsplan opgesteld voor mogelijke aanvragen van arrangementen of een overstap naar een andere school. Voor de toekomst richten we ons specifiek op het versterken van de ondersteuning voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Dit doen we in nauwe samenwerking met onze specialist meer- en hoogbegaafdheid en de intern begeleider om onze zorgstructuur continu te verbeteren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolontwikkeling: De School Zandvoort

Wat zijn de ontwikkelingsdoelen van Sociocratische School De School voor de komende vier jaar?

Onze school heeft ambitieuze verbeterdoelen vastgesteld voor de periode 2023-2027, gericht op de continue ontwikkeling van ons onderwijs. Ons aanbod focust op het aanleren van effectieve leerstrategieën binnen een uitdagende en stimulerende leeromgeving. We bieden een breed curriculum dat de algehele ontwikkeling van onze leerlingen bevordert. We volgen de voortgang van leerlingen systematisch via vastgestelde meetmomenten en analyses van toetsresultaten. Hierdoor krijgen we goed zicht op hun ontwikkeling op diverse gebieden. We streven ernaar de vaardigheden van onze leraren te versterken en betrekken leerlingen actief bij het formuleren van hun eigen ontwikkelingsdoelen. In ons didactisch handelen hanteren we hoge verwachtingen en zorgen we voor een efficiënt gebruik van de onderwijstijd. Leerlingen ontvangen gerichte, kwalitatieve feedback om hun leerproces te optimaliseren. Voor extra ondersteuning zijn onze leraren gespecialiseerd in differentiatie, met specifieke scholing om deze vaardigheden verder te ontwikkelen. We maken ook structureel gebruik van het leerlingvolgsysteem (LVS) voor de sociaal-emotionele ontwikkeling. We onderhouden gestructureerd overleg met partners in het voortgezet onderwijs om het vervolgsuces van onze leerlingen te waarborgen. De aansluiting van dit succes op onze adviezen wordt nauwlettend gevolgd, met een duidelijk beleid voor het uitbrengen van deze adviezen. Onze kwaliteitszorg is gebaseerd op ambitieuze doelen die passen bij onze maatschappelijke opdracht. We zorgen voor een solide financiële planning en een meerjarenplanning voor kwaliteitszorg, ondersteund door een systematisch kwaliteitszorgsysteem. We koesteren een kwaliteitscultuur waarin draagvlak voor ambities centraal staat. Leraren voelen eigenaarschap voor ons pedagogisch-didactisch concept en we hebben inzicht in de kwaliteit van ons team. Beleid rondom groepsbezoeken wordt actief ontwikkeld. Verantwoording en dialoog zijn essentieel. We voeren een actieve dialoog met alle betrokkenen over onze ambities en resultaten, en leggen hierover zowel schriftelijk als mondeling verantwoording af.

Hoe borgt Sociocratische School De School de kwaliteitsdoelen?

Onze kwaliteitszorg is gebaseerd op een planmatige aanpak van verbeteractiviteiten, gebruikmakend van de PDCA-cyclus, jaarplannen en jaarverslagen. Zelfevaluaties en tevredenheidsonderzoeken onder alle betrokkenen vormen de basis voor onze continue verbeteringen. Dit alles rust op onze gezamenlijk geformuleerde en gedragen schoolvisie en de bijbehorende ambities. De School hanteert een jaarlijks ontwikkelplan, het jaarplan, dat wordt opgesteld door medewerkers en directie en goedgekeurd door de topkring. Dit plan bevat specifieke ontwikkelpunten voor de school of individuele bouwen. Minimaal driemaal per jaar evalueren we deze punten op verschillende niveaus. Deze evaluaties vinden plaats in: - Bouwevaluaties met leerkrachten, ondersteuners en de intern begeleider (bouwkring). - Schoolevaluaties met leden van de schoolkring. - Overleg met de intern begeleider, directeur en adjunct (zorgteam). - Overleg met de administratie, directeur en adjunct. - Observaties door de intern begeleider in de groepen. - Individuele reflectie- en ambitiegesprekken tussen leerkracht/ondersteuner en directie. Door deze gestructureerde evaluaties ronden we ontwikkelpunten af, stellen we ze bij en voegen we nieuwe punten toe waar nodig, wat zorgt voor een dynamisch kwaliteitsborgingsproces.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Zandvoort

Toelichting van de school

Sociocratische Basisschool De School in Zandvoort biedt een unieke leeromgeving voor jonge kinderen. Onze sociocratische aanpak stimuleert zelfstandigheid en samenwerking vanaf de vroegste jaren. Wij geloven in de kracht van kinderen om hun eigen leerpad te ontdekken en te volgen. Onze school is speciaal ontworpen om een veilige en inspirerende plek te zijn waar jonge kinderen kunnen groeien en zich ontwikkelen tot zelfbewuste individuen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt onze basisschool in Zandvoort voor de allerkleinsten?

Sociocratische Basisschool De School biedt een specifiek programma gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit programma is ontworpen om hen op een natuurlijke en speelse manier kennis te laten maken met onze unieke sociocratische onderwijsmethode. Binnen dit programma ligt de focus op het stimuleren van sociale vaardigheden, creativiteit en probleemoplossend vermogen. We creëren een veilige omgeving waar ieder kind zich gewaardeerd voelt en de ruimte krijgt om te ontplooien.

Met welke partners werkt Basisschool De School Zandvoort samen voor het jonge kind programma?

Voor het programma voor jonge kinderen werkt Sociocratische Basisschool De School in Zandvoort momenteel niet samen met externe partners. We richten ons volledig op onze eigen expertise en methodiek. Dit stelt ons in staat om een consistente en hoogwaardige educatieve ervaring te garanderen, volledig afgestemd op onze sociocratische visie en de behoeften van onze leerlingen.
Team | Sociocratische school De School in Zandvoort | [2025] Schoolregister