
Schoolweging
De schoolweging van De Windroos Zaandam is 36,83 , met een spreiding van 6,30 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Windroos Zaandam | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
DOE | 269.2 | 296.16 | 297.47 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Na de eerste periode van toetsen in januari, worden de resultaten geanalyseerd. Op basis van de analyse van de toetsresultaten van Cito, de methodegebonden toetsen en observatie van de groepsleerkracht wordt gekeken welk aanbod passend is. Dit wordt besproken met de intern begeleider en er wordt gekeken naar een aanvullend aanbod voor enkele leerlingen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
De Windroos werkt volgens de afspraken van de Vreedzame school. In de klassen en gangen hangen de afspraken die bij deze methoden horen. Als er incidenten plaatsvinden zullen we samen met de betrokken leerlingen en leerkrachten uitzoeken wat er gebeurd is.
Veelzijdig
Vreedzaam
Respectvol
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Leerkrachten en leerlingen in de bovenbouw vullen halfjaarlijks de sociaal-emotionele vragenlijst van Cito Leerling in Beeld in. Hierdoor krijgen we een goed beeld van de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen, zowel vanuit hun eigen ervaring als vanuit de observaties van de leerkracht.