Daltonschool De Westerkim in Zaandam

De resultaten van Daltonschool De Westerkim in Zaandam

Current section: resultaten
Anna de Waalstraat 15
1506 Zaandam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Daltonschool De Westerkim, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Daltonschool De Westerkim bij jullie?

Ontdek hoe goed Daltonschool De Westerkim bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op Daltonschool De Westerkim

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Voor Daltonschool De Westerkim is dit niveau cruciaal voor de doorstroom naar het voortgezet onderwijs. De inspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit niveau, een benchmark waaraan onze leerlingen getoetst worden. Onze leerlingen in groep acht worden getoetst met de doorstroomtoets, die inzicht geeft in hun beheersing van de basisvaardigheden. Dit geeft ons een duidelijk beeld van de voortgang en eventuele aandachtspunten per leerling. De resultaten tonen aan dat Daltonschool De Westerkim zich inzet om deze basisvaardigheden optimaal te ontwikkelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau op Daltonschool De Westerkim: Hogere Ambitie voor Onze Leerlingen

Het streefniveau op Daltonschool De Westerkim daagt onze leerlingen uit om meer te bereiken dan de basisvaardigheden. Dit niveau focust op verdere verdieping en verbreding van kennis en vaardigheden, afgestemd op de specifieke leerlingpopulatie van onze school. De inspectie stelt voor elke school een eigen, op maat gemaakte signaleringswaarde vast voor dit ambitieuze niveau. Deze doelstellingen stimuleren ons om continu te innoveren in ons Daltononderwijs. Het streven naar het streefniveau zorgt ervoor dat onze leerlingen niet alleen goed voorbereid zijn, maar ook uitgedaagd worden om hun talenten volledig te benutten en zich verder te ontwikkelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Daltonschool De Westerkim?

Ontdek hoe Daltonschool De Westerkim in Zaandam leerlingen begeleidt naar het voortgezet onderwijs. Ons doel is de unieke talenten van elk kind te maximaliseren en een passend onderwijsadvies te bieden. We streven ernaar dat elke leerling met vertrouwen de volgende stap in hun educatieve reis zet, zonder onnodige afstroming. Dit zorgt voor een soepele overgang en een sterke basis voor toekomstig succes.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Daltonschool De Westerkim: Bouwen aan Zelfvertrouwen

Op Daltonschool De Westerkim in Zaandam geloven we dat een veilige basis essentieel is voor de ontwikkeling van ieder kind. We zetten ons actief in om het zelfvertrouwen en de eigenwaarde van onze leerlingen te versterken. Met de bewezen methode 'De Vreedzame School' leren leerlingen hoe ze op een positieve manier met elkaar omgaan. We stimuleren hun verantwoordelijkheidsgevoel en leren hen strategieën voor conflictpreventie en -oplossing. Onze school heeft een sterk beleid tegen pesten, zowel online als offline. We creëren een omgeving waarin iedereen zich gerespecteerd voelt en treden direct op tegen ongewenst gedrag om een veilige leeromgeving te waarborgen.

Ontwikkelen van zelfvertrouwen bij elke leerling

Creëren van een veilige en stimulerende leeromgeving

Bevorderen van wederzijds respect en begrip

Hoe monitort Daltonschool De Westerkim de sociale vaardigheden en het welzijn van leerlingen?

Om de sociale ontwikkeling en het welzijn van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maken we gebruik van de leerlingvolgsystemen. Voor groep 1 en 2 gebruiken we 'Kijk!', en voor groep 3 tot en met 8 zetten we 'Zien' in. Daarnaast voeren we elke twee jaar een tevredenheidsonderzoek uit onder leerlingen, ouders en leerkrachten. De resultaten van deze analyses vormen de basis voor onze groepsplannen en eventuele verbeterplannen, zodat we continu kunnen inspelen op de behoeften van de leerlingen.

Welke registratiemethoden gebruikt De Westerkim voor sociale opbrengsten?

Daltonschool De Westerkim hanteert specifieke registratiemethoden om de sociale opbrengsten van leerlingen in kaart te brengen. Dit helpt ons om inzicht te krijgen in de sociale vooruitgang en eventuele ondersteuningsbehoeften. De volgende systemen worden hiervoor ingezet: - Kijk! (voor kleuters) - Zien (voor leerlingen van groep 3-8)

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op De Westerkim?

Op Daltonschool De Westerkim zetten we effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren om de sociale competenties van onze leerlingen te bevorderen. We streven ernaar om kinderen waardevolle levensvaardigheden bij te brengen. De belangrijkste methoden die we gebruiken zijn: - Taakspel - Vreedzame School

Inspectierapport Daltonschool De Westerkim: Een 'Goed' Beoordeeld Basisonderwijs

Daltonschool De Westerkim is met trots een 'Goed' beoordeeld basisschool. Op 3 april 2017 heeft de Nederlandse onderwijsinspectie een grondig kwalificatieonderzoek uitgevoerd. Dit onderzoek belicht specifiek de sterke punten van onze school, waaronder het uitgebreide leerstofaanbod en het positieve pedagogische klimaat. Ook de focus op een continue kwaliteitsverbetering werd zeer gewaardeerd. Wij zien deze positieve beoordeling als een aanmoediging om onze educatieve dienstverlening continu te optimaliseren voor alle leerlingen van onze basisschool in Zaandam.

Resultaten | Daltonschool De Westerkim in Zaandam | [2025] Schoolregister