
Schoolweging
De schoolweging van De Wartburg is 28,96 , met een spreiding van 5,14 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
95,92% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau voor taal en rekenen, wat duidelijk boven de landelijke norm van 85% ligt. Deze score overtreft ook het gemiddelde van vergelijkbare scholen (95,88%), wat past bij de missie om ‘zorg voor elkaar’ te combineren met academische ambities.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het streefniveau wordt door 58,28% van de leerlingen gehaald, ruim boven de inspectienorm van 47,1%. Dit illustreert de effectiviteit van de Bijbel geïntegreerde lessen en de focus op cognitieve ontwikkeling. Ter vergelijking: vergelijkbare scholen halen gemiddeld 57,79%.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke nadruk op havo en vwo: 28,57% havo en 14,29% vwo-advies (totaal 42,86%). Dit ligt hoger dan bij vergelijkbare scholen (havo 16,07%, vwo 18,61%). Opvallend is het relatief hoge percentage vmbo-k (14,29% vs. 9,17% regio), wat aansluit bij de diverse leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Wartburg | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
206.2 | 206.2 | 199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Ieder half jaar worden de cito LVS toetsen afgenomen voor de hoofdvakken. Toetsgegevens worden door managementteam ieder half jaar verwerkt in trendanalyses. Wij vinden resultaten zeker waardevol om als objectief meetinstrument te gebruiken en leerdoelen uit te formuleren, maar wij fixeren ons er niet op. De leerling is veel meer dan een toetsuitslag. Vandaar dat wij hier ook geen toetsresultaten zullen publiceren. Onze hoofdtaak is om kinderen goed onderwijs te geven en ze te laten leren voor het leven.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 5,17% van de leerlingen presteert onder advies (vs. 11,81% landelijk). Het hoge percentage boven-adviseerders (34,48%) onderstreept de conservatieve advisering. Dit past bij de zorgvuldige procedure met twee voorlopige adviezen en de Bijbelse visie op talentontwikkeling.
Sociale ontwikkeling
Voor vragen over onze sociale opbrengsten kunnen ouders contact opnemen met de groepsleerkracht van hun kind. Algemene vragen hierover kunt u stellen door te e-mailen naar dewartburg@dewartburg.nl of door te bellen naar 033-2866103.
Welbevinden
Veiligheid
Zorgen voor elkaar
Wat is de werkwijze van Ref BS De Wartburg voor sociale ontwikkeling?
Voor vragen over de werkwijze met betrekking tot sociale opbrengsten kunnen ouders contact opnemen met de groepsleerkracht of een e-mail sturen naar de school, of bellen.
Welke registratievorm(en) gebruikt Ref BS De Wartburg om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Ref BS De Wartburg gebruikt Zien om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Ref BS De Wartburg?
Ref BS De Wartburg gebruikt Leefstijl als methode voor sociaal-emotioneel leren.