
De resultaten van Daltonschool Wilhelmina in Winterswijk
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Daltonschool Wilhelmina, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Daltonschool Wilhelmina bij jullie?
Ontdek hoe goed Daltonschool Wilhelmina bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden voor Succes
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt getoetst in groep acht met de doorstroomtoets, cruciaal voor de verdere academische reis. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau. Dit betekent dat ten minste 85% van onze leerlingen aan het einde van hun basisschooltijd deze fundamentele vaardigheden onder de knie moet hebben. Wij streven ernaar dit ambitieuze doel te overtreffen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Potentieel op Daltonschool Wilhelmina
Het streefniveau daagt leerlingen uit om hogere academische prestaties te leveren dan het fundamentele niveau vereist. Wij moedigen al onze leerlingen aan om dit ambitieuze niveau te bereiken, wat bijdraagt aan hun brede ontwikkeling en toekomstperspectieven. Elke school heeft een eigen, door de inspectie vastgesteld, streefniveaupercentage, gebaseerd op de specifieke leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als leidraad om de progressie en het potentieel van onze leerlingen te meten en te stimuleren.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Daltonschool Wilhelmina?
Daltonschool Wilhelmina in Winterswijk hanteert een uniek onderwijsconcept, gebaseerd op de principes van Daltononderwijs: vrijheid en verantwoordelijkheid, zelfstandigheid, effectiviteit, reflectie en samenwerking. Deze aanpak stimuleert leerlingen om zelf hun leerproces vorm te geven en hun talenten te ontwikkelen. De school legt de nadruk op een veilige en uitdagende leeromgeving waarin elke leerling zich optimaal kan ontplooien. Door middel van projecten, zelfstandig werk en samenwerkingsopdrachten bereiden de leerkrachten de kinderen voor op de toekomst. De school is trots op de resultaten die de leerlingen behalen, zowel op academisch als op persoonlijk vlak.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Daltonschool Wilhelmina: Een Veilige Basis
Op Daltonschool Wilhelmina zetten we ons in om elk kind een plezierige en veilige schoolervaring te bieden. We koesteren een positief pedagogisch klimaat door middel van onze kernkapstokregels en effectieve sociaal-emotionele lesmethoden. Ons team van toegewijde leerkrachten draagt actief bij aan dit klimaat door nabijheid, duidelijkheid en een focus op veiligheid. Gedurende de schooluren, van 8.30 tot 14.00 uur, delen we maaltijden en pauzes, wat de onderlinge band versterkt. We streven naar een preventieve rust in de klas. Soms is de aanwezigheid van de leerkracht voldoende om de sfeer positief te houden, terwijl andere momenten vragen om actieve begeleiding bij het naleven van gemaakte afspraken.
Zelfacceptatie en zelfvertrouwen bevorderen
Een respectvolle omgang met elkaar cultiveren
Ruimte bieden voor individuele verschillen en diversiteit
Hoe bevordert Daltonschool Wilhelmina de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Daltonschool Wilhelmina bevordert de sociale ontwikkeling door een sterk pedagogisch klimaat te creëren met behulp van kapstokregels en sociaal-emotionele methoden. De leerkrachten zijn gericht op veiligheid en nabijheid, en begeleiden leerlingen actief tijdens schooluren, inclusief gezamenlijke maaltijden en pauzes. We hanteren een preventieve aanpak waarbij de nabijheid van de leerkracht vaak al voldoende is om een veilige en rustige omgeving te waarborgen. Bij het niet naleven van afspraken wordt er consequent gestuurd op gewenst gedrag.
Welke registratiesystemen hanteert deze school voor sociale opbrengsten?
Daltonschool Wilhelmina monitort de sociale ontwikkeling nauwkeurig met behulp van de volgende registratievormen:
- Kanvas
- Ontwikkelingsvolgmodel (OVM)
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?
Voor een optimale sociaal-emotionele ontwikkeling maakt Daltonschool Wilhelmina gebruik van diverse bewezen methoden:
- Kanjer trainingen
- Taakspel
- Gelukskoffer
- Veiligwijs
- Trefwoord
Inspectierapport Daltonschool Wilhelmina: Inzicht in onze onderwijskwaliteit
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over Daltonschool Wilhelmina. Wij zetten ons dagelijks in voor hoogwaardig basisonderwijs, waarbij we de ontwikkeling van elk kind centraal stellen. Lees meer over onze aanpak, de resultaten en hoe wij streven naar continue verbetering. Onze school in Winterswijk biedt een veilige en stimulerende leeromgeving, gebaseerd op de principes van het Daltononderwijs: zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, samenwerking, effectiviteit en zelfreflectie. Dit inspectierapport geeft u een helder beeld van onze prestaties en de kwaliteiten die onze school kenmerken. Wij nodigen u van harte uit om de details te bekijken en zo een compleet beeld te krijgen van ons onderwijs.