
Schoolweging
De schoolweging van De Trinoom Wijchen is 25,73 , met een spreiding van 5,65 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 99,05% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau haalt, overtreft De Trinoom de signaleringswaarde (85%) ruimschoots. Dit percentage ligt ook significant hoger dan bij vergelijkbare scholen (96,61%), wat duidt op een effectieve basisondersteuning voor alle leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
76,55% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 53,8%. Dit overstijgt het vergelijkingsgemiddelde (63,97%) en bevestigt de focus op hoogwaardige taal- en rekenvaardigheden. De school biedt structureel verdiepingsstof om dit niveau te waarborgen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen zijn sterk gericht op theoretische richtingen: 29,9% vwo (vs. 18,61% regio) en 18,56% havo/vwo (vs. 10,93% regio). Praktijkgerichte adviezen blijven beperkt (2,06% vmbo-b vs. 5,52% regio). Deze verdeling sluit aan bij de hoge referentieniveaus en de brede differentiatie in de bovenbouw.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Trinoom Wijchen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Binnen de Trinoom worden de tussenresultaten gemeten volgens het Leerling in beeld leerlingvolgsysteem. De leerkracht bekijkt de toets uitslagen nauwkeurig om op basis van deze gegevens het onderwijsaanbod op groeps-en individueel niveau voor de komende periode aan te laten sluiten bij de behoefte van de groep en de individuele leerlingen. De gegevens worden tevens opgenomen in het opbrengstenkatern dat jaarlijks wordt geschreven.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
54,84% van de leerlingen presteert boven advies (landelijk: 25,27%), terwijl slechts 3,23% onder advies scoort (landelijk: 11,81%). Dit resultaat weerspiegelt de effectieve begeleiding en het ‘opwaarts bijstellen’ van adviezen bij groeipotentieel, zoals beschreven in het zorgplan.
Sociale ontwikkeling
Kinderen leren en ontwikkelen op school competenties die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan en bij te dragen aan de samenleving. Dit zijn vaardigheden zoals samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid. Sociale competenties dragen daarmee bij aan een positief en sociaal veilig klimaat op school, het verbeteren van de leerprestaties en de ontwikkeling van burgerschap.
samen verantwoordelijk
respect
veiligheid
Wat is de werkwijze van De Trinoom voor sociale ontwikkeling?
De Trinoom wil kinderen een veilige omgeving bieden voor harmonieuze ontwikkeling. De school heeft een schoolreglement met omgangsregels. Leerkrachten bevorderen een prettige sfeer door duidelijke afspraken. Pesten wordt tegengegaan met een pestprotocol. Het dagelijkse onderwijs integreert werkvormen voor omgaan met elkaar, samenwerken en feedback geven. De school gebruikt de methode 'Goed Gedaan' om competenties als zelfkennis, relativeren, zelfvertrouwen, omgaan met verschillen en rekening houden met anderen te bevorderen.
Welke registratievormen gebruikt De Trinoom om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De Trinoom gebruikt 'Zien' als registratievorm om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren gebruikt De Trinoom?
De Trinoom gebruikt de methode 'Goed Gedaan' voor sociaal-emotioneel leren.