Basisschool Basisschool Wisperweide in Weesp

De resultaten van Basisschool Wisperweide in Weesp

Current section: resultaten
Schoolpad 1-3
1383 Weesp

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Wisperweide, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool Wisperweide bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Wisperweide bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behalen van het Fundamentele Niveau op Basisschool Wisperweide

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt getoetst in groep acht met een doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage, de signaleringswaarde, is uniform voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Ambitie: Het Streefniveau op Basisschool Wisperweide

Het streefniveau op Basisschool Wisperweide ligt hoger dan het fundamentele niveau. Ons doel is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit ambitieuze streefniveau te laten bereiken. De inspectie stelt per school een specifieke doelstelling vast, gebaseerd op de leerlingpopulatie. Dit percentage dient als de signaleringswaarde voor het behalen van het streefniveau op onze school.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Wisperweide?

Ontdek welk schooladvies uw kind ontvangt na groep 8 en hoe Basisschool Wisperweide u optimaal begeleidt bij de overstap naar het voortgezet onderwijs. Door middel van een doorstroomtoets meten we de kennis op het gebied van taal en rekenen, als aanvulling op het zorgvuldig samengestelde schooladvies. Ons schooladvies is gebaseerd op een brede evaluatie van uw kind. We kijken naar de resultaten tijdens het klassikale oefenwerk, de algehele werkhouding en de prestaties op onze Leerling Volgsysteem (LVS) toetsen. Ook de resultaten van de centrale eindtoets en eventuele aanvullende onderzoeken, zoals een IQ-test, spelen een rol. Voor een weloverwogen keuze in het voortgezet onderwijs bieden wij uitgebreide informatie via brochures en de scholengids Gooi-en Amsterdam. Uiteindelijk beslist u als ouder welke middelbare school het beste past bij uw kind. Onze school biedt begeleiding en advies in dit belangrijke proces.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool Wisperweide

Bij Basisschool Wisperweide in Weesp beschouwen we onze school als een micro-samenleving waar kinderen leren respectvol met elkaar om te gaan. We omarmen diversiteit en zorgen ervoor dat elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt, precies zoals hij of zij is. Onze aanpak richt zich op het monitoren van belangrijke sociaal-emotionele aspecten. We volgen nauwlettend het welbevinden, de betrokkenheid, sociaal initiatief, sociale flexibiliteit, sociale autonomie, impulsbeheersing en het inlevingsvermogen van elke leerling. Twee keer per jaar vult de leerkracht een uitgebreide vragenlijst in, waardoor we gerichte ondersteuning kunnen bieden waar dat nodig is, zowel individueel als klassikaal. Leerlingen uit groep 5 tot en met 8 vullen eveneens twee keer per jaar vragenlijsten in over hun sociale vaardigheden en het schoolklimaat. De resultaten van deze monitoring sturen onze keuzes voor de lessen binnen sociaal-emotionele ontwikkeling. Binnen ons daltononderwijs besteden we veel aandacht aan het opgroeien tot zelfstandige en betrokken volwassenen, waarbij elk kind de ruimte krijgt om zichzelf te zijn en zich veilig voelt.

Bevordering van zelfvertrouwen bij kinderen

Leren omgaan met emoties en gevoelens

Stimuleren van respectvol gedrag en interactie

Hoe bevordert Basisschool Wisperweide de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze daltonvisie vormt de basis voor onze aanpak, waarbij de kernwaarden centraal staan. De school gebruikt het registratie- en observatiesysteem ZIEN, een initiatief van onze stichting Talent Primair. De inzichten uit ZIEN worden direct gekoppeld aan onze lessen sociaal-emotionele vorming, wat zorgt voor een effectieve en doelgerichte aanpak.

Welke methoden worden gebruikt voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Basisschool Wisperweide zet het ZIEN-systeem in voor het nauwkeurig in kaart brengen van sociale opbrengsten. Dit systeem biedt gedetailleerde inzichten die we gebruiken om onze begeleiding te optimaliseren.

  • ZIEN registratie- en observatiesysteem

Welke lesmethoden worden ingezet voor de sociaal-emotionele ontwikkeling?

Om de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen te stimuleren, maakt Basisschool Wisperweide gebruik van bewezen lesmethoden:

  • Een doos vol gevoelens
  • Taakspel

Onderwijsinspectie Rapport Basisschool Wisperweide: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over de kwaliteit van ons basisonderwijs bij Basisschool Wisperweide. Wij zetten ons dagelijks in voor een stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Lees meer over onze prestaties en hoe we streven naar voortdurende verbetering van ons onderwijs. De inspectiebezoeken bieden waardevolle inzichten die ons helpen om ons onderwijsaanbod te optimaliseren. Bekijk hieronder de officiële rapporten en ontdek de sterke punten en ontwikkelingsgebieden van Basisschool Wisperweide, een school die trots is op haar leerlingen en team.

Resultaten | Basisschool Wisperweide in Weesp | [2025] Schoolregister