
Schoolweging
De schoolweging van d’n Akker is 30,80 , met een spreiding van 5,04 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een focus op middelbare en hogere niveaus: 23,53% vmbo-(g)t en 23,53% havo. Het percentage vwo-advies (11,76%) ligt wel lager dan het regionale gemiddelde (18,61%). Opvallend is het beperkte aandeel praktijkonderwijs (0%) versus 1,01% in de regio, wat past bij de sterke theoretische orientatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | d’n Akker | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.88 | 175.23 | 173.07 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Resultaten van leerlingen worden getoetst door middel van methodetoetsen. De resultaten worden verwerkt in Parnassys. Leerkrachten noteren indien nodig opvallende zaken in het groepsplan, zodat er doelgericht gewerkt wordt richting de volgende toets. Leerlingen die onderdelen nog niet begrijpen krijgen dan na de toets verlengde instructie. Tweemaal per jaar wordt de CITO Leerling in Beeld afgenomen. De resultaten hiervan worden besproken in een leerlingbespreking met de IB-er. Actiepunten die hieruit volgen neemt de leerkracht op zich door eventueel een nieuw handelingsplan te schrijven voor bepaalde leerlingen en het groepsplan aan te passen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Met 29,41% boven advies (regio: 25,27%) en slechts 11,76% onder advies (landelijk: 11,81%) laat de school uitstekende doorstroomresultaten zien. Dit sluit aan bij de beschreven individuele begeleiding en 'opbrengstgerichte werkwijze' in het schoolplan.
Sociale ontwikkeling
We zijn een reformatorische school. De Bijbel is het uitgangspunt in heel ons handelen en de omgang met elkaar. Vanuit de Bijbel weten we dat we onze naasten moeten liefhebben. We streven als leergemeenschap te functioneren. Daarbij denken we aan leren in de breedste zin van het woord. We willen leren voor het totale leven. Dat leren doen met, van en voor elkaar en de hele school- en dorpsgemeenschap. We gaan op een respectvolle manier met elkaar, onszelf, de schepping en de dingen om ons heen om. We zeggen dit en we doen dit. We zijn ervan overtuigd dat het dragen van verantwoordelijkheid daarvoor essentieel is. We willen daarom meer aandacht besteden aan eigenaarschap van de leerlingen. LEES MINDER
De Bijbel als leidraad
Respect voor elkaar
Verantwoordelijkheid dragen
Wat is de werkwijze van Christelijke Basisschool d'n Akker voor sociale ontwikkeling?
De kernwaarden zijn in overleg met het team vastgesteld op Christelijke Basisschool d'n Akker. In de bovenbouw wordt gezocht naar meer verantwoordelijkheid en eigenaarschap van de leerlingen. Het observatiesysteem ZIEN+ wordt gebruikt. Jaarlijks worden in het najaar de leerlingvragenlijst en observatielijst ingevuld. De sociaal-emotionele ontwikkeling wordt besproken met de leerling en met de ouders.
Welke registratievorm(en) gebruikt Christelijke Basisschool d'n Akker om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Christelijke Basisschool d'n Akker gebruikt de volgende registratievormen om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Zien en Leerlijnen Parnassys.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Christelijke Basisschool d'n Akker?
Christelijke Basisschool d'n Akker gebruikt de volgende methodes voor sociaal-emotioneel leren: Kinderen en… hun sociale talenten en Kwink.