Basisschool Protestants Christelijke Basisschool Shalom in Vriezenveen

Het team van Protestants Christelijke Basisschool Shalom in Vriezenveen

Current section: team
Zicht 2
7671 Vriezenveen

Zie hier hoe het team van Protestants Christelijke Basisschool Shalom is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Protestants Christelijke Basisschool Shalom. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Protestants Christelijke Basisschool Shalom bij jullie?

Ontdek hoe goed Protestants Christelijke Basisschool Shalom bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Protestants Christelijke Basisschool Shalom zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 70.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (70.6%)
Man (29.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Protestants Christelijke Basisschool Shalom. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.9%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (23.5%)
45-55 jaar (23.5%)
55-65 jaar (41.2%)
&ge;65 jaar (5.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Protestants Christelijke Basisschool Shalom werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (94.1%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Protestants Christelijke Basisschool Shalom gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Flexibele Invallersregeling op Protestants Christelijke Basisschool Shalom

Onze Protestants Christelijke Basisschool Shalom hecht veel waarde aan een stabiele leeromgeving voor alle leerlingen. Mochten onze toegewijde leerkrachten onverhoopt afwezig zijn door ziekte of verlof, dan zorgen wij voor een zorgvuldige en efficiënte vervanging. Ons ervaren administratieve team zoekt proactief naar geschikte invalkrachten via onze eigen invallerslijst. Indien er onverhoopt geen directe vervanging gevonden kan worden, hanteren wij een gedetailleerd stappenplan om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Dit plan garandeert dat elke leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient. De eerste stap is het benaderen van parttimers en duo-collega's die flexibel inzetbaar zijn. Indien nodig, worden collega's met speciale taken tijdelijk vrijgesteld om de directe opvang van een klas te verzekeren. Ook interne flexibiliteit, zoals het tijdelijk wisselen van bouw, wordt ingezet om de klasopvang te garanderen. In uitzonderlijke gevallen kunnen groepen tijdelijk samengevoegd worden, mits dit de onderwijskwaliteit niet schaadt en slechts voor een beperkte periode. Wanneer directe opvang niet mogelijk is, informeren we ouders tijdig met het verzoek hun kind(eren) thuis op te vangen. We bieden ondersteuning en overleggen over de beste oplossing voor elke specifieke situatie. Voor langdurige afwezigheid hanteren we een wisselschema, waarbij de lasten eerlijk verdeeld worden over de groepen. Dit minimaliseert de impact op individuele klassen en zorgt voor een evenwichtige spreiding van de mogelijke hinder. Uw kind is bij ons altijd verzekerd van kwalitatief goed onderwijs, ook bij onverwachte afwezigheid van de eigen leerkracht.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op beide locaties beschikken wij over een aansprekend aanbod van de Bibliotheek op school (dBos) waar onze leerlingen wekelijks gebruik van maken. Daarnaast beschikken wij op locatie De Weeme over 3 themalokalen, de zogenaamde 'labs', te weten een techniek-, crea- en dramalab. Deze labs zijn onderdeel van ons onderwijsaanbod, waar we door middel van talentontwikkeling de unieke capaciteiten van elke leerling stimuleren, zelfvertrouwen bevorderen en bijdragen aan een uitdagende leeromgeving. Ook beschikken wij op beide locaties over een speellokaal. Hier gymmen de kinderen van de groepen 1/2. Ook wordt gebruik gemaakt van deze ruimte voor Rost en Water lessen. Daarnaast kan het zijn dat een leerling individueel PMT volgt, ook daarvoor zijn deze ruimtes zeer geschikt.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Protestants Christelijke Basisschool Shalom

3

Taalontwikkeling en Rekenvaardigheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over twee toegewijde Intern Begeleiders, Anja Pool (groep 1-4) en Pieter de Haan (groep 5-8). Zij zijn vrijgesteld van lesgevende taken om zich volledig te richten op leerlingenzorg en de begeleiding van leerkrachten. Door deelname aan netwerkoverleggen binnen onze stichting blijven zij op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van onderwijs en zorg. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij taal, rekenen of lezen, staat onze Remedial Teacher klaar. Remedial Teachers zijn speciaal opgeleid om leerlingen met specifieke leerproblemen te helpen en kunnen individuele toetsen afnemen. Zij werken nauw samen met de groepsleerkracht om de extra begeleiding effectief in de klas te integreren. Op school zijn Natasja ten Brummelhuis en Annemiek Kuper actief als gediplomeerde Remedial Teachers. Onze drie specialisten voor meer- en hoogbegaafdheid, Marloes Martens, Irene Veluwenkamp en Natasja ten Brummelhuis, coördineren het beleid voor deze leerlingen. Zij fungeren als vraagbaak voor collega's en bieden begeleiding aan de leerlingen zelf. Er is een doorlopende leerlijn ontwikkeld, inclusief verrijkingsmaterialen en taakbrieven, om een consistente aanpak te garanderen door de jaren heen. De Kangoeroegroep wordt tweewekelijks begeleid door Marloes Martens en Natasja ten Brummelhuis.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Rots en Water Trainers

Toelichting van de school:

Berdien Boes, onze gedragsspecialist, speelt een cruciale rol binnen passend onderwijs door leerlingen met specifieke sociaal-emotionele zorgbehoeften te ondersteunen. Zij vertaalt gedragsproblemen naar concrete onderwijsbehoeften en adviseert op leerling-, leerkracht- en groepsniveau. Haar aanpak is handelingsgericht en richt zich op waarnemen, begrijpen, plannen, realiseren en evalueren van onderwijsbehoeften, altijd in afstemming met alle betrokkenen. De 'Rots en Water' training wordt aangeboden om positieve sociale vaardigheden te ontwikkelen. Deze training richt zich op zelfvertrouwen, zelfbeheersing en zelfreflectie, en helpt kinderen om hun eigen kwaliteiten te ontdekken en effectief samen te werken. Deelnemers leren een balans te vinden tussen voor zichzelf opkomen ('rots') en samenwerken met anderen ('water'). Dit draagt bij aan een veilig en prettig schoolklimaat. Onze gecertificeerde trainers Berdien Boes, Annet Bramer, Ine Amsink, Jannette Smedema, Anja Pool en Monique Vaartjes verzorgen deze lessen spelenderwijs in alle groepen.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist, Berdien Boes, ondersteunt leerlingen met specifieke behoeften op sociaal-emotioneel gebied en vertaalt gedrag naar onderwijsbehoeften. Zij adviseert en begeleidt op alle niveaus, met een focus op een handelingsgerichte visie die het leerproces centraal stelt. Dit gebeurt altijd in samenwerking met leerkrachten, ouders en eventuele externe instanties. Onze school biedt ondersteuning via een orthopedagoog/psycholoog van de stichting, die observeringen en onderzoeken kan uitvoeren en deel uitmaakt van het schoolondersteuningsteam. CBS Shalom hanteert een proactieve aanpak om leer-, opgroei- en opvoedproblemen vroegtijdig te signaleren. We waarborgen een veilig sociaal klimaat en bieden specifieke ondersteuning voor leerlingen met dyslexie, dyscalculie of een (hoog)begaafdheid. Onze pedagogische aanpak is gericht op het voorkomen van gedragsproblemen en het begeleiden van leerlingen met ontwikkelingsproblemen. We erkennen dat de ondersteuningsmogelijkheden van de school grenzen kunnen hebben, zoals de veiligheid van leerlingen en personeel, zelfredzaamheid, benodigde verzorging of de haalbaarheid van het onderwijsaanbod. Bij complexe vragen wordt het Schoolondersteuningsteam (SOT), inclusief externe expertise, ingeschakeld. Uiteindelijk besluit het bevoegd gezag, in overleg met het College van Bestuur, over de toelating van leerlingen met intensieve ondersteuningsvragen.

3

Motorische en Lichamelijke Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Ergotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

In samenwerking met ouders bieden wij toegang tot gespecialiseerde hulp van fysiotherapeuten, ergotherapeuten en logopedisten. Deze professionals kunnen zowel op school als in hun eigen praktijk kinderen behandelen, met als doel hun ontwikkeling optimaal te stimuleren.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische zorg of persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en externe professionals om de benodigde ondersteuning te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Dramalab
Crealab

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op Protestants Christelijke Basisschool Shalom

Maatwerk en Talentontwikkeling voor Elke Leerling

Op Protestants Christelijke Basisschool Shalom geloven we in het bieden van uitdagend en passend onderwijs aan al onze leerlingen. We begrijpen dat elk kind uniek is en eigen behoeften heeft. Daarom hebben we diverse programma's en ondersteuningsvormen ontwikkeld om talenten te stimuleren en eventuele leeruitdagingen aan te pakken. Uitdaging voor (Hoog)begaafde Leerlingen: Verrijking in de Klas Wij bieden (hoog)begaafde leerlingen extra uitdaging binnen de reguliere lesstof. Door de stof te verdiepen en te verrijken, creëren we ruimte voor leerlingen om zich te verdiepen in speciaal ontwikkeld lesmateriaal. De groepsleerkracht speelt een cruciale rol in het begeleiden van deze leerlingen, met speciale aandacht voor het ontwikkelen van metacognitieve vaardigheden, oftewel het leren 'leren'. De Kangoeroegroep: Stimuleren van Denk- en Leervaardigheden Vanaf groep 2 kunnen leerlingen door de leerkracht worden voorgedragen voor de Kangoeroegroep. Deze aanmelding vindt plaats aan het begin van het schooljaar en voor de voorjaarsvakantie. Een kritische lijst, opgesteld door de coördinator en de leerkracht, in samenspraak met de (hoog)begaafdheidsspecialist en ouders, vormt de basis voor de selectie. Wie Profiteert van de Kangoeroegroep? De Kangoeroegroep is er voor leerlingen die anders denken en leren, en daardoor extra stimulans nodig hebben om niet vast te lopen. Deze leergierige kinderen beschikken over veel potentieel en floreren bij uitdagende prikkels en een aangepaste leeromgeving. Het programma is flexibel, met een minimale deelname van een half jaar, wat naar behoefte verlengd of ingekort kan worden, met name bij kleuters die zich sprongsgewijs ontwikkelen. Wat Leert U uw Kind in de Kangoeroegroep? Centraal staan vaardigheden zoals leren 'leren', kritisch denken, het belang van fouten maken en doorzettingsvermogen. Het gaat erom dat kinderen de uitdaging durven aan te gaan. Wanneer het moeilijk wordt, komen hun ware leervermogens naar boven, especially bij taken die doorzettingsvermogen, samenwerking en het stellen van vragen vereisen. Het Kangoeroeprogramma omvat drie kernonderdelen: sociaal-emotionele ontwikkeling met strategische spellen en filosofie, kennis- en vaardigheidsontwikkeling met studiekaarten, en verdiepingsprojecten gericht op samenwerking. Deze projecten volgen het principe van 'Onderzoekend Leren', waarbij kinderen zelf onderzoeksvragen formuleren, onderzoeksmethoden toepassen en hun bevindingen presenteren. Doorstroomklas: Voorbereiding op Verdere Academische Ontwikkeling In samenwerking met CSG Het Noordik bieden we groep 8 leerlingen de kans om deel te nemen aan een doorstroomgroep. Dit programma, gericht op extra uitdaging, mindset en executieve vaardigheden, biedt een waardevolle voorbereiding op het voortgezet onderwijs. De positieve invloed van leeftijdsgenoten met vergelijkbare interesses is hierbij een belangrijk aspect. Aanmelding verloopt via de coördinator en de begaafdheidsspecialist. Ondersteuning bij Dyslexie en Dyscalculie: Vroegsignalering en Begeleiding Protestants Christelijke Basisschool Shalom hecht veel waarde aan de lees-, spelling- en rekenvaardigheden van elk kind. We zetten ons in voor vroegtijdige signalering en deskundige begeleiding bij dyslexie en dyscalculie. Door nauwe samenwerking met ouders, zorgverleners, gemeenten en het samenwerkingsverband, garanderen we passende ondersteuning. Onze interne expertise op deze gebieden zorgt voor een integrale aanpak. Visuele Beperkingen: Inclusief Onderwijs voor Iedereen Wij streven naar een inclusieve leeromgeving waarin ook kinderen met een visuele beperking optimaal kunnen deelnemen. In overleg met ouders en gespecialiseerde instanties zorgen wij voor de nodige aanpassingen, zoals aangepaste leermiddelen en technische hulpmiddelen. Onze samenwerking met het samenwerkingsverband en externe deskundigen garandeert dat deze leerlingen de ondersteuning krijgen die zij verdienen. Epilepsie: Veiligheid en Zorg op Maat Voor leerlingen met epilepsie stellen we, in nauw overleg met ouders en medische experts, duidelijke afspraken op over medicatie, veiligheid en begeleiding, om een veilige leeromgeving te waarborgen. Maatwerk: Onze Toewijding aan Passend Onderwijs Als school bieden we passend onderwijs binnen de wettelijke kaders en de mogelijkheden van onze organisatie. We beoordelen zorgvuldig de onderwijsbehoefte van elk kind en de capaciteiten van de school, in samenwerking met ouders en externe partners. Ons doel is een evenwichtige en realistische aanpak die recht doet aan ieder kind. Mocht onze school niet de juiste ondersteuning kunnen bieden, dan zoeken we samen met ouders naar een passende plek binnen het speciaal (basis)onderwijs, want elk kind verdient de best mogelijke ontwikkelingskansen. Toekomstig Aanbod: Verbreding van Expertise bij TOS We investeren continu in de deskundigheid van ons team, met name op het gebied van leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Door deelname aan studiebijeenkomsten van Kentalis vergroten we onze kennis en vaardigheden, zodat we deze leerlingen nog beter kunnen ondersteunen. Dit onderstreept onze ambitie om een breed scala aan ondersteuningsbehoeften te kunnen faciliteren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool Shalom

Wat zijn de doelen van ons schoolplan?

Bij Protestants Christelijke Basisschool Shalom hanteren we een robuust kwaliteitszorgsysteem dat zich richt op de school, de groepen en individuele leerlingen. We maken gebruik van zowel methodegebonden als methodeonafhankelijke toetsen, met een focus op genormeerde toetsen uit 'Leerling in Beeld'. Dit stelt ons in staat om diepgaand inzicht te krijgen in de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling van elke leerling. Onze planning omvat specifieke momenten voor toetsafname en evaluatie, ondersteund door klassenbezoeken en gedetailleerde groeps- en leerlingbesprekingen. Als team evalueren we continu onze voortgang en schoolbrede doelen, waarbij we concrete afspraken maken over inhoud en werkwijzen. We werken resultaat- en handelingsgericht, waarbij de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) centraal staat. Samenwerking en regelmatige communicatie binnen het team, aangevuld met scholing, zorgen voor een consistente onderwijslijn. Individuele medewerkers krijgen volop ruimte voor professionele groei en ontwikkeling. **Kernspeerpunten voor schooljaar 2025-2026:** * **Vaststellen Schoolnorm:** We definiëren onze pedagogische en didactische uitgangspunten om een uniforme professionele standaard binnen het team te creëren. * **Versterken Analytische Vaardigheden:** Verbeteren van de analyse van observaties en resultaten voor onderbouwde en effectieve interventiekeuzes. * **Ontwikkelen Taalvisie:** Formuleren van een heldere visie op taalonderwijs die aansluit bij de behoeften van onze leerlingen en toekomstige keuzes stuurt. * **Doorontwikkeling Onderbouw:** Implementeren van een consistente werkwijze in de onderbouw door gezamenlijke thema's te koppelen aan leerlijnen. * **Evaluatie Burgerschapsplan:** Reflecteren op en bijstellen van ons burgerschapsplan voor blijvende relevantie en aansluiting bij onze schoolvisie. * **Bijdrage Digitale Geletterdheid:** Actieve deelname aan de ontwikkeling van een stichtingsbrede visie op digitale geletterdheid. * **Collegiale Consultatie & IRIS Connect:** Inzetten op professionele groei en doorgaande leerlijnen middels collegiale consultatie, ondersteund door IRIS Connect. * **Deskundigheidsbevordering:** Continueren van jaarlijkse scholing (o.a. vertrouwenspersoon, BHV, ICT) om te voldoen aan actuele eisen en verantwoordelijkheden.

Hoe realiseert de school haar onderwijsdoelen?

Onze basisschool hanteert een gestructureerde aanpak voor kwaliteitsborging, gebaseerd op de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act). In de 'Plan'-fase specificeren we onze kwaliteitsdoelen. De 'Do'-fase is gericht op gezamenlijk leren en het versterken van ons onderwijs. In de 'Check'-fase meten en evalueren we de voortgang en de naleving van onze afspraken. Onze school beschikt over een meerjarenplanning die de timing van metingen en evaluaties vastlegt. We voeren zowel interne zelfevaluaties uit als externe evaluaties, waarbij we input verzamelen van stakeholders via tevredenheidspeilingen onder leerlingen, medewerkers en ouders. De school wordt periodiek geaudit, en ouder- en leerlingtevredenheid worden systematisch gemonitord. Op basis van de verzamelde data, zoals toetsresultaten en evaluatie-uitkomsten, formuleren we concrete actiepunten. Deze actiepunten worden opgenomen in ons jaarplan of schoolplan ('Act'). De resultaten van metingen, evaluaties en de gekozen actiepunten worden gedeeld en besproken in dialoog met het College van Bestuur en de Medezeggenschapsraad (MR). Deze verantwoording leggen we vast in onze schoolgids en jaarverslag ('Respond'). Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan op, dat voortbouwt op ons schoolplan en onze actiepunten bevat. Het schooljaar wordt afgesloten met een jaarverslag, waarin we verantwoording afleggen aan onze belanghebbenden over de realisatie van onze doelen en de behaalde resultaten.

Optimale Start voor Jonge Kinderen op Basisschool Shalom Vriezenveen

Toelichting van de school

Protestants Christelijke Basisschool Shalom Vriezenveen biedt een naadloze overgang van peuterspeelzaal en kinderopvang naar het basisonderwijs. We werken nauw samen met lokale opvangorganisaties binnen onze gemeente. Deze samenwerking, via de 'Werkgroep doorlopende lijn', zorgt ervoor dat onze onderwijsmethoden en verwachtingen perfect op elkaar zijn afgestemd. Dit garandeert een consistente en ondersteunende leeromgeving voor elk kind. Voor kinderen in groep 1 en 2 met een verhoogd risico op taal- of leesproblemen, zetten wij de innovatieve 'voorschotbenadering' van Kentalis in. Dit proactieve programma versterkt de fonemische vaardigheden en klank-tekenkoppelingen. Door deze vroege taalstimulering bereiden we kleuters optimaal voor op de leesinstructie in groep 3, waardoor leesproblemen worden voorkomen. Onze ambulante begeleiders werken intensief samen met leerkrachten en ouders om de ontwikkeling te volgen en de aanpak te personaliseren.

Veelgestelde vragen

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen: Wat Biedt Basisschool Shalom?

Basisschool Shalom Vriezenveen heeft een gespecialiseerd aanbod voor de allerkleinsten, gericht op een uitstekende start. Dit omvat: * **Naadloze Overgang:** Samenwerking met kinderopvang en peuterspeelzalen voor een soepele start. * **Voorschotbenadering Kentalis:** Intensieve begeleiding voor taal- en leesontwikkeling bij jonge kinderen. * **Gezamenlijke Werkwijze:** Afstemming met lokale partners via de 'Werkgroep doorlopende lijn' voor consistente ondersteuning.

Basisschool Shalom Vriezenveen heeft een gespecialiseerd aanbod voor de allerkleinsten, gericht op een uitstekende start. Dit omvat: * **Naadloze Overgang:** Samenwerking met kinderopvang en peuterspeelzalen voor een soepele start. * **Voorschotbenadering Kentalis:** Intensieve begeleiding voor taal- en leesontwikkeling bij jonge kinderen. * **Gezamenlijke Werkwijze:** Afstemming met lokale partners via de 'Werkgroep doorlopende lijn' voor consistente ondersteuning.

Professionele Kinderopvang Vriezenveen
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang
Kentalis Voorschotbenadering: Vroege Taalontwikkeling

Samenwerkingspartners van Basisschool Shalom voor Jonge Kinderen

Basisschool Shalom Vriezenveen werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvanginstanties en peuterspeelzalen. Deze samenwerking is essentieel voor een optimale doorlopende leerlijn en wordt gecoördineerd via de lokale 'Werkgroep doorlopende lijn'.
Team | Protestants Christelijke Basisschool Shalom in Vriezenveen | [2025] Schoolregister