Kindcentrum TROTZ!

De resultaten van Kindcentrum TROTZ! in Vriezenveen

Current section: resultaten
De Koolmees 57
7671 VW Vriezenveen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum TROTZ!, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van Kindcentrum TROTZ!

Schoolweging
31.74
Spreiding
4.84

De schoolweging van TROTZ! is 31,74 , met een spreiding van 4,84 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past Kindcentrum TROTZ! bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum TROTZ! bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Met 96,58% behaalt vrijwel elke leerling het fundamentele niveau, ruim boven de landelijke norm van 85% en het regionale gemiddelde (95,23%). Dit onderstreept de effectiviteit van basisvaardighedentraining, ondanks de complexere leerlingenpopulatie door de hogere schoolweging.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Kindcentrum TROTZ! behaalt een streefniveau van 55,56%, ruim boven de door de inspectie gehanteerde signaleringswaarde van 43,5%. Dit geeft aan dat meer dan de helft van de leerlingen een hoger rekenniveau bereikt dan landelijk verwacht voor deze leerlingenpopulatie. De score ligt bovendien iets boven het vergelijkingsgemiddelde van 55,36%.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum TROTZ!?

Het schooladvies toont een sterke focus op hogere onderwijsniveaus: 42,86% havo en 21,43% vwo-advies, samen 64,29% (vs. 26,07% havo/vwo bij vergelijkbare scholen). Opvallend is het lagere percentage vmbo-adviezen (35,71% vs. 62,4% regio), wat mogelijk samenhangt met het adaptieve onderwijsconcept. Praktijkonderwijs (0%) blijft achter bij het regionaal gemiddelde (1,01%).

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsTROTZ!Gemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

De tussenresultaten worden besproken in het rapportgesprek. Na het 1e rapport zijn er twee avonden waarop ouders en leerkrachten de vorderingen van de kinderen bespreken. Alle ouders worden dan verwacht op dit gesprek. Na het 2e rapport is het rapportgesprek facultatief: de facultatieve oudergesprekken. Twee keer per jaar zijn facultatieve gesprekken gepland. Die gesprekken vinden plaats op verzoek van ouders of leerkracht.

Zitten de oud-leerlingen van Kindcentrum TROTZ! in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Een opvallend hoog percentage leerlingen presteert boven advies (38,46% vs. 25,27% landelijk), mogelijk dankzij het intensieve mentorprogramma. Het percentage onder advies (23,08%) ligt echter wel boven het landelijk gemiddelde (11,81%), wat vraagt om nadere analyse van doorstroommechanismen, gezien de hoge schoolweging.

Sociale ontwikkeling

Kinderen ontwikkelen zich niet alleen op school, maar ook thuis, op straat, tijdens het spelen en in clubverband. Sociaal-emotionele vorming vindt plaats in steeds opeenvolgen­de situaties waarin kinderen ervaringen opdoen in relaties met anderen. Kinderen komen hierbij voortdurend in situaties die om een oplossing vragen. In de leergang Trefwoord, regels van de pauw en tijdens de gedragslessen uit B6-4all worden situaties gecreëerd waarin de leer­lingen uitgedaagd worden zelf oplossingen te vinden in sociaal moeilijke situaties. Door het regelmatig inzetten van de gedragslessen, neemt het regel overtredend gedrag af en wordt de sfeer positief beïnvloed. Een goed pedagogisch klimaat heeft een grote invloed op het welzijn en schoolbeleving van de leerlingen, dit zal zich ook zeker vertalen naar de leerresultaten. LEES MINDER

Veiligheid

Respect

Trots

Wat is de werkwijze van Kindcentrum TROTZ! voor sociale ontwikkeling?

Kindcentrum TROTZ! gebruikt “ZIEN”, een programma voor sociaal-emotionele ontwikkeling dat gekoppeld is aan het administratiesysteem ParnasSys. Dit programma geeft inzicht in het sociaal-emotioneel functioneren van leerlingen en de groep. Op basis van deze rapportages stellen leerkrachten groepsplannen en mogelijk individuele handelingsplannen op.

Welke registratievorm(en) gebruikt Kindcentrum TROTZ! om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Kindcentrum TROTZ! gebruikt de volgende registratievormen: IEP en Sociaal Emotionele Vragenlijst.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Kindcentrum TROTZ!?

Kindcentrum TROTZ! gebruikt de volgende methoden voor sociaal-emotioneel leren: Taakspel, KWINK en B6-4ALL (PBS - Positive Behavior Support).