
De resultaten van Kindcentrum De Driesprong in Vriescheloo
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum De Driesprong, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Kindcentrum De Driesprong
De schoolweging van De Driesprong Vriescheloo is 30,17 , met een spreiding van 6,29 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past Kindcentrum De Driesprong bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum De Driesprong bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum De Driesprong?
De adviezen tonen een tweeledig beeld: 25% vwo-advies (vs. 18.6% landelijk) naast aandacht voor praktische routes (12.5% vmbo-k vs. 9.2% regio). Opvallend is de afwezigheid van herziende adviezen, wat wijst op zorgvuldige plaatsing.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Driesprong Vriescheloo | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 178 | 174.57 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De resultaten en opbrengsten van het onderwijs worden door de groepsleerkracht en de IB’er geanalyseerd in de schoolrapportage. Op basis van deze analyse worden er vervolgacties beschreven. Op de Driesprong wordt handelingsgericht gewerkt. Dit is een planmatige en cyclische werkwijze. De individuele onderwijsbehoeften van kinderen worden beschreven en gebruikt in de uitvoering. Door de planmatige aanpak geeft het structuur bij het omgaan met verschil in behoeften tussen leerlingen in de klas. De cyclus van HGW bevat zes stappen, verdeeld over vier fasen die tenminste drie keer per jaar worden doorlopen door de leerkracht in het basisonderwijs, in samenwerking met de intern begeleider. Fase 1: signaleren In stap 1 wordt informatie over de leerling verzameld via methode (overstijgende) toetsen, observaties, gesprekken met leerlingen en hun ouders. In stap 2 stelt de leerkracht samen met de IB’er SMART geformuleerde doelen op voor de leerlingen en selecteren zij leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Fase 2: Analyseren In stap 3 worden de onderwijsbehoeften van afzonderlijke leerlingen benoemd. Fase 3: Plannen Vervolgens worden in stap 4 leerlingen met gelijke behoeften geclusterd tot subgroepen. Per subgroep wordt gekeken wat de ondersteuningsbehoefte is en hoe hierop kan worden ingespeeld. In stap 5 vullen de IB’er en de leerkracht de ondersteuningszuil in voor een bepaalde periode.
Zitten de oud-leerlingen van Kindcentrum De Driesprong in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Geen enkele leerling presteert onder advies (0% vs. 11.8% landelijk). Het hoge percentage boven advies (40% vs. 25.3%) onderstreept de kwaliteit van het adviesproces, met name door de integrale aanpak van Kindcentrum De Driesprong.
Sociale ontwikkeling
Leerlingen worden betrokken bij de dagelijkse gang van zaken op school, hun mening wordt gewaardeerd. Leerlingen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag en worden geinformeerd en gestimuleerd om te leven in prettig klassen/school klimaat. Waarom en hoe kun je aan dit prettige klimaat bijdragen? Leerkrachten bieden structuur aan het scheppen van een sociaal veilig klimaat en vertrouwen dan waar het kan aan leerlingen toe om problemen te onderzoeken en op te lossen. LEES MINDER
Betrokkenheid door meedenken
Verantwoordelijkheid reflectie
Vertrouwen door loslaten
Wat is de werkwijze van Kindcentrum De Driesprong voor sociale ontwikkeling?
De veiligheid wordt op Kindcentrum De Driesprong op de volgende manieren gemonitord: In de groepen 6, 7 en 8 worden de vragenlijsten van kindbegrip twee keer per jaar ingevuld door de leerkracht en door de leerlingen en geanalyseerd. 3x per jaar worden er in alle groepen groepsvergaderingen gehouden samen met de leerkracht en de sociale veiligheidscoördinator. Hier wordt de veiligheidsbeleving en het pestgedrag besproken. Er is een formulier incidentenregistratie en formulier ongevallen registratie in Parnassys. Eens in de twee jaar worden de leerling tevredenheidspeiling, ouder tevredenheidspeiling en personeel tevredenheidspeiling ingevuld. Naar aanleiding van de tevredenheidspeilingen en de resultaten van Kindbegrip trekt de school de conclusie dat de school wordt ervaren als een veilige leer-en werkomgeving.
Welke registratievorm(en) gebruikt Kindcentrum De Driesprong om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Kindcentrum De Driesprong gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Verslagen van groepsvergaderingen en Kindbegrip.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Kindcentrum De Driesprong?
Kindcentrum De Driesprong gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Beter omgaan met jezelf en de ander en Een doos vol gevoelens.