
De resultaten van Basisschool De Hoge Voorde in Vorden
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool De Hoge Voorde, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool De Hoge Voorde bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Hoge Voorde bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen op De Hoge Voorde
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de basisvaardigheden in taal en rekenen die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze resultaten worden gemeten met de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat 85% van alle leerlingen de basale kennis en vaardigheden moet bezitten. Op Basisschool De Hoge Voorde in Vorden zien we dat 98.8% van de leerlingen het fundamentele niveau behaalt. Dit ligt ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85% en ook boven het vergelijkingsgemiddelde van 96.4%.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten Basisschool De Hoge Voorde
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau. Het is ons doel om zoveel mogelijk leerlingen in groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de leerlingpopulatie. Dit percentage dient als richtlijn voor de schoolprestaties. Basisschool De Hoge Voorde behaalt een score van 70.8% voor het streefniveau. Dit is significant hoger dan de schoolse signaleringswaarde van 48.6% en overtreft tevens het vergelijkingsgemiddelde van 59.7%.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool De Hoge Voorde?
Op Basisschool De Hoge Voorde in Vorden begeleiden we leerlingen en ouders zorgvuldig naar het juiste vervolgonderwijs. In groep 7 starten we het proces van het voorlopige schooladvies, waarbij we kijken naar leerresultaten, werkhouding en de sociaal-emotionele groei van elk kind. Dit advies wordt opgesteld in nauwe samenwerking tussen directie, intern begeleider en de leerkrachten van groep 7 en 8. Zo garanderen we een weloverwogen advies dat past bij uw kind. Het uiteindelijke advies wordt in januari van groep 8 verstrekt, waarna de doorstroomtoets in februari plaatsvindt. Een hogere score op de doorstroomtoets kan leiden tot een bijstelling van het schooladvies, altijd ten gunste van de leerling. In uitzonderlijke gevallen, na overleg met u als ouder, kan besloten worden het advies niet aan te passen; deze beslissing wordt altijd grondig onderbouwd. Bij Basisschool De Hoge Voorde staat kansrijk adviseren centraal, met als doel uw kind de beste kansen te bieden voor een succesvolle schoolcarrière na het basisonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Hoge Voorde: Een Positief Klimaat
Bij Basisschool De Hoge Voorde in Vorden creëren we een inspirerende leeromgeving waar sociale ontwikkeling centraal staat. Wij geloven in een veilig pedagogisch klimaat, gevoed door de intrinsieke motivatie en het enthousiasme van onze leerlingen. Onze duidelijke, positieve gedragsafspraken en hoge verwachtingen vormen de basis voor persoonlijke groei. Samen met ouders stimuleren we de unieke talenten van elk kind, zodat zij zich volop kunnen ontplooien. Dit doen we door middel van effectieve coöperatieve werkvormen in diverse vakken, zoals rekenen, taal, begrijpend lezen en wereldoriëntatie. Kinderen leren actief van en met elkaar, wat niet alleen de leerstof verdiept, maar ook essentiële sociale vaardigheden en samenwerkingsvermogen versterkt.
Veiligheid voorop op De Hoge Voorde
Samenwerken in Vorden
Respect voor iedereen
Wat is de aanpak van Basisschool De Hoge Voorde voor de ontwikkeling van sociale vaardigheden?
Basisschool De Hoge Voorde in Vorden bevordert sociale ontwikkeling door een veilig pedagogisch klimaat te scheppen, positieve gedragsafspraken te hanteren en samenwerkend leren met coöperatieve werkvormen te stimuleren. Dit helpt kinderen om effectief met elkaar om te gaan en van elkaar te leren.
Welke methoden gebruikt Basisschool De Hoge Voorde voor het monitoren van sociale groei?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt Basisschool De Hoge Voorde gebruik van het registratiesysteem Kanvas. Dit helpt ons om de voortgang van de sociale ontwikkeling van elke leerling nauwkeurig te volgen en waar nodig ondersteuning te bieden.
- Kanvas
Welke programma's voor sociaal-emotioneel leren worden aangeboden op De Hoge Voorde?
Op Basisschool De Hoge Voorde zetten we Kanjer trainingen in als methode voor sociaal-emotioneel leren. Deze trainingen zijn gericht op het versterken van zelfvertrouwen, het bevorderen van sociale competenties en het omgaan met uitdagende situaties.
- Kanjer trainingen
Inspectierapport Basisschool De Hoge Voorde: Inzicht in Onderwijskwaliteit
Basisschool De Hoge Voorde in Vorden, met 205 leerlingen, streeft naar hoogwaardig basisonderwijs. De school profileert zich door een continue focus op de ontwikkeling van elke leerling. Wij nodigen u uit om de officiële bevindingen van de onderwijsinspectie te bekijken voor een gedetailleerd beeld van onze prestaties en kwaliteitsindicatoren.