Archipelschool Theo Thijssen in Vlissingen

De resultaten van Archipelschool Theo Thijssen in Vlissingen

Current section: resultaten
Troelstraweg 471
4384 Vlissingen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Archipelschool Theo Thijssen, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Archipelschool Theo Thijssen bij jullie?

Ontdek hoe goed Archipelschool Theo Thijssen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op Archipelschool Theo Thijssen

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep 8 middels de eindtoets, ook wel doorstroomtoets genoemd. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze school.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Archipelschool Theo Thijssen: Ambitie en Vooruitgang

Het streefniveau markeert een uitdagender prestatieniveau, hoger dan het fundamenteel niveau. Ons doel is om zoveel mogelijk leerlingen in groep 8 dit ambitieuze streefniveau te laten bereiken. De inspectie stelt voor elke basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage, de signaleringswaarde voor het streefniveau, geeft aan hoeveel leerlingen van onze school dit hogere niveau naar verwachting zouden moeten behalen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Archipelschool Theo Thijssen?

Het schooladvies op de Archipelschool Theo Thijssen wordt zorgvuldig samengesteld in januari door onze ervaren leerkrachten. Dit advies is gebaseerd op een holistische kijk, waarbij zowel de werkhouding en executieve functies van de leerling als de resultaten van voorgaande schooljaren worden geanalyseerd. In januari vindt een voorlopig adviesgesprek plaats met ouders en leerlingen, waarin de bevindingen worden gedeeld. Begin februari volgt de cruciale doorstroomtoets. Mocht deze toets een hoger advies suggereren, plannen we een nieuw gesprek in om het advies gezamenlijk bij te stellen, altijd met het doel om het potentieel van elk kind te maximaliseren. Een neerwaartse bijstelling van het advies vindt nooit plaats.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op de Archipelschool Theo Thijssen: Groeien naar Zelfbewuste Wereldburgers

Op de Archipelschool Theo Thijssen in Vlissingen hechten we enorm veel waarde aan het welzijn en de sociale groei van elk kind. We creëren een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen leren omgaan met hun eigen emoties en die van anderen. Dit doen we actief middels onze lesmethode "Kwink", die speciaal is ontworpen om sociaal-emotionele vaardigheden te bevorderen. Onze speciale LEVO-dagen bieden een unieke gelegenheid om de diversiteit in onze samenleving te verkennen. We benadrukken zowel de verschillen als de overeenkomsten tussen mensen. Ons uiteindelijke doel is om kinderen te vormen tot zelfbewuste, empathische en respectvolle wereldburgers die vol vertrouwen hun toekomst tegemoet treden.

Gelijkwaardigheid

Vrijheid

Ontmoeting

Hoe bevordert de Archipelschool Theo Thijssen de sociale ontwikkeling van leerlingen?

De Archipelschool Theo Thijssen volgt de kernwaarden van het openbaar onderwijs, met een sterke focus op inclusiviteit en veiligheid voor elk kind, ongeacht achtergrond of overtuiging. Onze aanpak is proactief en adaptief. Leerkrachten observeren continu de sociale interacties en gebruiken hiervoor observatielijsten. Kinderen zelf evalueren hun ervaringen middels evaluatielijsten. Deze gegevens stellen ons in staat om vroegtijdig signalen van onzekerheid of groepsdynamische problemen te herkennen. Indien nodig, bieden we gerichte ondersteuning door extra leerlingbegeleiding of een aangepaste klassenaanpak om een positieve sociale omgeving te waarborgen.

Welke methodes en registraties gebruikt de school voor het monitoren van sociale groei?

Om de sociale opbrengsten en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt de Archipelschool Theo Thijssen gebruik van specifieke methodes en registratievormen: Voor het registreren en monitoren van sociale opbrengsten zetten we de volgende instrumenten in: * Kijk! * Cito Leerling in Beeld Onze keuze voor sociaal-emotioneel leren valt op de effectieve methode: * Kwink

Welke kernwaarden vormen de basis voor het sociale beleid op deze basisschool?

De Archipelschool Theo Thijssen hanteert drie fundamentele kernwaarden die de basis vormen voor ons onderwijs en ons sociale beleid. Deze waarden zijn essentieel in ons streven naar een positieve en inclusieve schoolcultuur: * Gelijkwaardigheid: Ieder kind wordt gezien en gewaardeerd om wie het is. * Vrijheid: Kinderen krijgen de ruimte om zichzelf te ontwikkelen en meningen te vormen. * Ontmoeting: We stimuleren positieve interacties en wederzijds begrip tussen leerlingen.

Onderwijsinspectie Rapport Archipelschool Theo Thijssen: Kwaliteit en Ambitie

De Archipelschool Theo Thijssen in Vlissingen, een toonaangevende basisschool, voldoet aan de hoge kwaliteitsstandaarden zoals vastgesteld door de onderwijsinspectie. Sinds maart 2016 handhaaft onze school het basisarrangement, wat bevestigt dat er geen significante tekortkomingen zijn in de onderwijskwaliteit. Dit biedt ouders en leerlingen de zekerheid van een stabiele en betrouwbare leeromgeving. Op 20 november 2017 voerde de inspectie een thematisch onderzoek uit naar de integratie van theorie en praktijk in ons didactisch handelen. Hierbij werd ook specifiek gekeken naar de eigen ambities van de Archipelschool Theo Thijssen. De feedback was uitermate positief, met speciale waardering voor de effectieve koppeling tussen het Individuele Ontwikkelingsplan (IOP) en de dagelijkse lespraktijk. Ook de taakgerichte en stimulerende werksfeer binnen de klassen werd benadrukt als een sterk punt van onze school. Ontdek de succesvolle aanpak van de Archipelschool Theo Thijssen en de positieve beoordeling van de onderwijsinspectie.

Resultaten | Archipelschool Theo Thijssen in Vlissingen | [2025] Schoolregister