
Het team van OBS Vleuterweide in Vleuten
Current section: teamZie hier hoe het team van OBS Vleuterweide is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS Vleuterweide. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past OBS Vleuterweide bij jullie?
Ontdek hoe goed OBS Vleuterweide bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij OBS Vleuterweide zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS Vleuterweide. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij OBS Vleuterweide werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS Vleuterweide gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele invallersregeling voor continuïteit in het onderwijs op OBS Vleuterweide
Bij OBS Vleuterweide begrijpen we dat onverwachte afwezigheid van leerkrachten, zoals bij kortdurend verlof of ziekte, impact kan hebben op de dagelijkse gang van zaken. Daarom hebben we een zorgvuldige procedure om de opvang van uw kind zo prettig mogelijk te laten verlopen. Onze eerste prioriteit is het vinden van een gekwalificeerde invaller om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Gezien het huidige lerarentekort is dit echter niet altijd eenvoudig. Soms is er wel een geschikte leerkracht beschikbaar, maar niet direct voor de groep die de invaller nodig heeft. In dergelijke situaties organiseren we een interne ruiling. De reguliere leerkracht van een andere groep neemt de opvang van de afwezige collega's verzorging, terwijl de invaller de groep van de oorspronkelijke leerkracht overneemt. Dit zorgt ervoor dat elke groep onder begeleiding blijft. Als er geen externe invaller beschikbaar is, schakelen we onze eigen leerkrachtenpool in. Om de klasbezetting te optimaliseren, kunnen we maximaal twee keer per week leerlingen tijdelijk verdelen over andere groepen. Tijdens deze periodes werken de leerlingen zelfstandig aan hun week- of dientaak, of maken ze gebruik van speciaal samengestelde werkboekjes. In uitzonderlijke gevallen, wanneer er geen enkele leerkracht beschikbaar is, onderzoeken we de mogelijkheden van externe vakdocenten, met wie wij een samenwerking hebben met Talentiko. Pas als alle interne en externe opties zijn uitgeput, overwegen we het naar huis sturen van een groep. Dit laatste willen we echter te allen tijde minimaliseren om de onderwijsdoelen te blijven halen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
De openbare basisschool Vleuterweide zal de komende jaren redelijk stabiel blijven in leerlingaantal. In de kleutergroepen wordt gewerkt met heterogene groepen. Dat wil zeggen dat jongste en oudste kleuters samen in een groep zitten. Hiervoor kiezen we bewust, zodat de jongste kinderen van de oudste kleuters kunnen leren. Bovendien kan de leerkracht zo voldoende aandacht bieden aan de jongste leerlingen, zodat ze zich spoedig veilig voelen in de groep.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op OBS Vleuterweide
Taalontwikkeling en Rekenen: Fundamenten voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ontdek hoe onze toegewijde specialisten uw kind optimaal ondersteunen op het gebied van taal en rekenen. Van de intern begeleider die de zorg coördineert en ouders adviseert, tot onze gespecialiseerde leerkrachten die zorgen voor een doorlopende leerlijn. Onze intern begeleiders, Thirza van Iperen (thirza.vaniperen@spoutrecht.nl) en Marloes Westerhof (marloes.westerhof@spoutrecht.nl), zijn uw aanspreekpunt voor leerlingenzorg en begeleiden zowel leerlingen als leerkrachten. Ze onderhouden het leerlingvolgsysteem en werken nauw samen met ouders en externe partijen. De rekenspecialist, Geerieke Hoogendoorn (geerieke.hoogendoorn@spoutrecht.nl), ontwikkelt en bewaakt onze reken- en wiskundeprogramma's en adviseert het team bij vernieuwingen. Voor meer- en hoogbegaafde leerlingen is Marloes Westerhof (marloes.westerhof@spoutrecht.nl) de expert, die zorgt voor een passend onderwijsaanbod en begeleiding bij uitdagende leerprocessen. Onze taalspecialist, Florien Bakker (florien.bakker@spoutrecht.nl), focust op de ontwikkeling van taal- en leesvaardigheden door middel van een consistente aanpak. Florien Bakker (florien.bakker@obsvleuterweide.nl) ondersteunt tevens onze meertalige leerlingen en het team met expertise op het gebied van meertaligheid en onderwijs aan nieuwkomers.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op OBS Vleuterweide hechten we veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Onze gespecialiseerde teamleden bieden gerichte ondersteuning om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren. Onze intern begeleiders en gedragsspecialisten werken nauw samen om leerlingen te helpen bij sociale uitdagingen en het ontwikkelen van positief gedrag. De specialist meer- en hoogbegaafdheid draagt bij aan de sociaal-emotionele begeleiding van begaafde leerlingen. Daarnaast richt onze jonge kind specialist zich op de brede ontwikkeling van onze jongste leerlingen, inclusief hun sociale en emotionele welzijn, om een soepele start in het onderwijs te garanderen.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Optimaliseer de leerprestaties van uw kind met onze expertise op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Onze specialisten bieden gerichte begeleiding en strategieën voor succes. Miranda Elghoul-van De Luijtgaarden (miranda.vandeluijtgaarden@spoutrecht.nl), onze gedragsspecialist, ontwikkelt en implementeert effectieve aanpakken voor gedragsproblematiek en bevordert een positieve leeromgeving. Samen met de intern begeleider en de specialist meer- en hoogbegaafdheid zorgen zij voor een integrale aanpak. De specialist jonge kind, Sharon Reneman (Sharon.reneman@spoutrecht.nl), legt een sterke nadruk op spelend en thematisch leren in de onderbouw. Deze aanpak bevordert een goede werkhouding en voorbereiding op de latere schooljaren, en zorgt voor een naadloze overgang van groep 2 naar groep 3.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel we momenteel geen specifieke motorische specialisten hebben, integreren we beweging en fysieke activiteit actief in ons dagelijks lesprogramma om de motorische ontwikkeling van alle leerlingen te stimuleren.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke medische vragen of ondersteuning bij persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en, indien nodig, met externe medische professionals om de best mogelijke zorg voor uw kind te waarborgen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op OBS Vleuterweide
Ons Pedagogisch en Didactisch Beleid Uitgelegd
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan OBS Vleuterweide: Onze Visie en Doelen
Wat zijn de schoolplan doelen voor OBS Vleuterweide?
Hoe waarborgt OBS Vleuterweide de onderwijskwaliteit en welke rol speelt wetenschappelijk onderzoek?
Downloaden
Ontdek ons Schoolplan: Download NuPeuterprogramma Obs Vleuterweide: Kennismaken met Onze Basisschool
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welke speciale activiteiten biedt Obs Vleuterweide voor peuters?
Met welke organisaties werkt Obs Vleuterweide samen voor peuteractiviteiten?
Obs Vleuterweide onderhoudt nauwe banden met diverse lokale kinderdagverblijven. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen die van het kinderdagverblijf naar onze school overstappen, zich sneller thuis voelen.