
De resultaten van Egbertusschool school voor Basisonderwijs in Vianen (Utrecht)
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Egbertusschool school voor Basisonderwijs, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Egbertusschool school voor Basisonderwijs bij jullie?
Ontdek hoe goed Egbertusschool school voor Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Egbertusschool: Beheersing Fundamenteel Niveau
Op de Egbertusschool in Vianen streven we ernaar dat alle leerlingen de basisvaardigheden in taal en rekenen onder de knie krijgen voor het einde van de basisschoolperiode. Dit essentiële niveau wordt gemeten bij de doorstroomtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit fundamentele niveau, een norm die wij met trots overtreffen. Onze leerlingen laten zien dat ze deze basisvaardigheden uitstekend beheersen. Met een score van 98,11% op het fundamentele niveau, presteren onze leerlingen ruimschoots boven de landelijke norm van 85%. Zelfs in vergelijking met scholen met een vergelijkbare leerlingenpopulatie (scorevergelijking 96,61%), laat de Egbertusschool zien dat we uitstekend onderwijs bieden.
Grafiek
Grafiek laden...
Egbertusschool: Ambitie en Resultaten Streefniveau
Naast het beheersen van de basisvaardigheden, stimuleren we op de Egbertusschool in Vianen onze leerlingen om een nog hoger niveau te bereiken. Het streefniveau vertegenwoordigt deze ambitie, waarbij we zoveel mogelijk leerlingen willen uitdagen om boven de basis uit te stijgen. Voor de Egbertusschool is de specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vastgesteld op 53,8%, gebaseerd op onze unieke leerlingenpopulatie. Onze leerlingen behalen een indrukwekkende score van 65,41% op dit ambitieuze niveau. Dit resultaat, dat significant hoger ligt dan de schoolspecifieke norm van 53,8% en de vergelijkende score van 63,97%, onderstreept de effectiviteit van ons onderwijs en de inzet van onze leerlingen en leerkrachten.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Egbertusschool school voor Basisonderwijs?
De Egbertusschool, gevestigd in Vianen, hanteert een zorgvuldige methode voor het bepalen van schooladviezen. Dit advies is gebaseerd op een brede beoordeling van de leerlingen. We maken gebruik van de kwaliteitskaart 'advisering', waarbij vaardigheidsscores van LVS-toetsen uit groep 6, 7 en 8 centraal staan. Dit zorgt voor een objectieve onderbouwing van het advies. Naast toetsresultaten kijken we ook naar de sociaal-emotionele ontwikkeling, werkhouding en leerstrategieën. Meerjarige observaties door onze ervaren leerkrachten vormen een belangrijk onderdeel van deze brede evaluatie. Om tot een weloverwogen advies te komen, vindt er intensieve samenwerking plaats tussen de leerkrachten van groep 6, 7 en 8, de intern begeleider en de directie. Specifieke ondersteuningsbehoeften van leerlingen worden zorgvuldig gedocumenteerd en meegenomen. Een pre-advies wordt verstrekt midden in groep 7. In groep 8 ontvangen leerlingen in januari een definitief advies voor het voortgezet onderwijs. Na de doorstroomtoets in de eerste twee weken van februari kan, in overleg met ouders, een incidentele heroverweging van het advies plaatsvinden.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op de Egbertusschool: Een Positief Leerklimaat
De Egbertusschool in Vianen koestert een omgeving waarin elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt. Ons pedagogisch klimaat is erop gericht dat leerlingen met plezier naar school komen en zich prettig voelen in de groep. Dit bevordert niet alleen het leren, maar ook het samen spelen en werken, wat essentieel is voor een gezonde sociale ontwikkeling. Wij geloven dat een positieve schoolcultuur de basis vormt voor succes. Daarom stimuleren we een klimaat van wederzijds respect, waar verschillen worden omarmd als een verrijking. Ongeacht iemands achtergrond, huidskleur, geloof of culturele afkomst, iedereen is welkom en wordt gewaardeerd. Ouders, leerkrachten en leerlingen voelen zich betrokken bij onze schoolgemeenschap, wat bijdraagt aan een harmonieuze en stimulerende leeromgeving.
Welbevinden van leerlingen
Betrokkenheid bij de schoolgemeenschap
Afstemming op onderwijsbehoeften
Hoe bevordert de Egbertusschool de sociale ontwikkeling van haar leerlingen?
De Egbertusschool bevordert sociale ontwikkeling door een veilig en positief pedagogisch klimaat te creëren. Dit omvat het stimuleren van welbevinden, betrokkenheid en het inspelen op individuele onderwijsbehoeften. Leerlingen leren omgaan met verschillen en worden aangemoedigd tot samenwerking en respectvol spel.
Welke registratiemethoden gebruikt de Egbertusschool voor sociale opbrengsten?
Voor het monitoren van sociale opbrengsten maakt de Egbertusschool gebruik van de observatiemethode 'Zien'. Deze methode helpt ons om de sociale vooruitgang van individuele leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen en te volgen.
- Zien
Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op de Egbertusschool?
De Egbertusschool maakt gebruik van de effectieve sociaal-emotionele leer methode 'Rots en Water'. Deze methode is gericht op het versterken van zelfvertrouwen, zelfbeheersing en sociale vaardigheden bij onze leerlingen.
- Rots en Water
Officiële Inspectierapporten Egbertusschool: Kwaliteit van Basisonderwijs
De Egbertusschool in Vianen, Utrecht, is een dynamische basisschool met 158 leerlingen. Wij streven naar excellent basisonderwijs met aandacht voor elke leerling. Onze school wordt periodiek gevisiteerd door de Onderwijsinspectie. Deze inspecties bieden waardevolle inzichten in de kwaliteit van ons onderwijs, de pedagogische aanpak en de schoolontwikkeling. Op deze pagina vindt u een overzicht van de officiële inspectierapporten. Ontdek hoe de Egbertusschool zich inzet voor een veilige en stimulerende leeromgeving.