Egbertusschool school voor Basisonderwijs

De resultaten van Egbertusschool school voor Basisonderwijs in Vianen

Current section: resultaten
Achterstraat 30
4132 VE Vianen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Egbertusschool school voor Basisonderwijs, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van Egbertusschool school voor Basisonderwijs

Schoolweging
25.45
Spreiding
5.71

De schoolweging van Egbertusschool is 25,45 , met een spreiding van 5,71 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past Egbertusschool school voor Basisonderwijs bij jullie?

Ontdek hoe goed Egbertusschool school voor Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Met 98,11% behaalt vrijwel elke leerling het fundamenteel niveau, ruimschoots boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Deze score overtreft ook het gemiddelde van vergelijkbare scholen (96,61%). Het onderstreept de effectieve basisondersteuning op het gebied van taal en rekenen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

De school behaalt met 65,41% een sterk streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 53,8%. Dit geeft aan dat tweederde van de leerlingen de hogere rekendoelen bereikt, een score die 1,4%-punt hoger ligt dan vergelijkbare scholen. De focus op maatwerk voor talentontwikkeling zoals omschreven in het schoolplan lijkt hier vruchten af te werpen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Egbertusschool school voor Basisonderwijs?

Het adviesprofiel is sterk gericht op hogere onderwijsniveaus: 70% havo/vwo-advies (30% havo + 30% vwo), tegenover 47,7% bij vergelijkbare scholen. Het aandeel vmbo-(g)t (40%) blijft daarmee relatief beperkt. Opvallend is de afwezigheid van praktijkonderwijs-adviezen, wat een bewuste keuze voor cognitieve uitdagingen suggereert.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsEgbertusschoolGemeente AmsterdamNederland
LIB178.94175.41175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Wij nemen tweemaal per jaar methode-onafhankelijke toetsen af voor rekenen en wiskunde, taalonderdelen als woordenschat en (werkwoord)spelling en begrijpend lezen. De resultaten van de tussen- en eindtoetsen worden op kind-, groeps- en schoolniveau geanalyseerd en op basis daarvan worden er afspraken gemaakt: wat doet de school; wat kunnen ouders doen en niet onbelangrijk: wat kan het kind doen? De afspraken worden in een Individueel/groepsplan vastgelegd en na een half jaar geëvalueerd, waarna de cyclus zich herhaalt.

Zitten de oud-leerlingen van Egbertusschool school voor Basisonderwijs in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Opvallend is dat 33,33% van de leerlingen boven het advies presteert (vs. 25,27% landelijk), terwijl slechts 9,52% onderblijft (vs. 11,81%). Deze cijfers onderstrepen de zorgvuldige advisering waarbij vaak een veilig onderadvies wordt gehanteerd. De combinatie van LVS-toetsdata en bredere observaties resulteert in realistische doorstroomprofielen.

Sociale ontwikkeling

Het pedagogisch klimaat van de school Wij vinden het heel belangrijk, dat kinderen met plezier naar school gaan. Daartoe dient de school te zorgen voor een veilig klimaat. Een klimaat waarin je jezelf prettig voelt, waarin je ervaart dat je bij elkaar, waarin je goed kunt leren, waarin je fijn met anderen kunt spelen en samen kunt werken. Een klimaat waaraan je merkt dat je wordt gewaardeerd en gerespecteerd. Een klimaat dat uitstraalt, dat het niet uitmaakt wie je bent of wat je doet, welke huidskleur je hebt, welke godsdienst je belijdt of uit welk een cultuur je komt. Kortom: een fijne school waarbij ouders, leerkrachten en kinderen zich betrokken voelen en waar verschillen worden gezien als een rijkdom voor de school! LEES MINDER

Welbevinden

Betrokkenheid

Onderwijsbehoeften

Wat is de werkwijze van de Egbertusschool school voor Basisonderwijs voor sociale ontwikkeling?

De Egbertusschool school voor Basisonderwijs meet voor de herfstvakantie het sociaal-emotioneel welbevinden van de kinderen met behulp van ZIEN (en DHH voor kinderen met hoog-intelligentie kenmerken). De resultaten worden geanalyseerd en besproken in een afstemmingsgesprek met de ouders (en vanaf groep 5 het kind) na de herfstvakantie, waarbij het welbevinden, de betrokkenheid en de onderwijsbehoeften aan bod komen.

Welke registratievorm(en) gebruikt de Egbertusschool school voor Basisonderwijs om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

De Egbertusschool school voor Basisonderwijs gebruikt Zien om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt de Egbertusschool school voor Basisonderwijs?

De Egbertusschool school voor Basisonderwijs maakt gebruik van de Rots en Water methode voor sociaal-emotioneel leren.