
De resultaten van Basisschool Coninxhof in Venray
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Coninxhof, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool Coninxhof bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Coninxhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Toekomstig Succes
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep 8 met de doorstroomtoets, voorheen de Cito-eindtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage dient als signaleringswaarde en geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Basisschool Coninxhof.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling voor Onze Leerlingen
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische doelen te bereiken voor taal en rekenen. Ons doel is om zoveel mogelijk leerlingen van Basisschool Coninxhof dit ambitieuze niveau te laten behalen aan het einde van groep 8. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit percentage weerspiegelt de verwachte prestaties van onze leerlingen en dient als benchmark voor onze onderwijskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Coninxhof?
Op Basisschool Coninxhof in Venray begeleiden we leerlingen zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. Het schooladviesproces start in groep 7 met een voorlopig advies. In groep 8 plannen we een persoonlijk adviesgesprek met zowel leerlingen als ouders. Dit vindt plaats voordat de resultaten van de doorstroomtoets bekend zijn. Ons doel is om het optimale uit elk kind te halen, zodat het de juiste plek vindt in het middelbaar onderwijs. De leerkracht van groep 8, samen met de intern begeleider en docenten van groep 6 en 7, beoordelen alle schoolgegevens. Hierbij kijken we verder dan alleen schoolprestaties; inzet, motivatie en zelfstandigheid zijn minstens zo belangrijk. Wij communiceren het advies via het digitaal overdrachtsdossier (LDOS). Ouders ontvangen dit document en bespreken het met de leerkracht. Na de doorstroomtoets, die in februari plaatsvindt, melden ouders hun kind eind maart zelf aan bij de school van hun keuze. De uiteindelijke beslissing en verantwoordelijkheid voor de aanmelding ligt volledig bij de ouders. De doorstroomtoets biedt een objectieve meting van de schoolvorderingen en vergelijkt deze met landelijke normen. Leerlingen worden hier gericht op voorbereid. Hoewel de toets een indicatie geeft, is deze niet doorslaggevend voor de plaatsing op het voortgezet onderwijs. Bij specifieke onderwijsbehoeften vindt er na aanmelding een afstemming plaats tussen de groep 8 leerkracht en de afdelingsleider van de brugklassen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Basisschool Coninxhof
Bij Basisschool Coninxhof in Venray hechten we enorm veel waarde aan sociale ontwikkeling. Naast academische prestaties, focussen we op het welzijn van onze leerlingen, hun burgerschapsvorming en de ontwikkeling van sociale vaardigheden. Ons doel is een veilige, inclusieve omgeving te creëren waarin elk kind zich gerespecteerd en gesteund voelt. We streven ernaar leerlingen de essentiële vaardigheden mee te geven die nodig zijn voor succes in de maatschappij. Dit schooljaar vernieuwen we onze pedagogische visie om dit streven verder te optimaliseren. We geloven dat een positieve schoolervaring, waarin kinderen veilig leren samenwerken en spelen, de basis legt voor levenslang leren en geluk.
Nieuwsgierigheid stimuleert ontdekking op Coninxhof
Vertrouwen als basis voor groei en leren
Samenwerken voor een sterke schoolgemeenschap
Hoe bevordert Basisschool Coninxhof de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Onze aanpak voor sociaal-emotionele vorming is flexibel en adaptief. We gebruiken een bewezen methode als fundament, maar onze kernfilosofie is om continu alert te zijn en op het juiste moment gepaste ondersteuning te bieden aan elke leerling.
Welke methoden gebruikt Basisschool Coninxhof voor het meten van sociale vooruitgang?
Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van effectieve registratiemethoden, waaronder:
- Sociaal Emotionele Vragenlijst
Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op Basisschool Coninxhof?
Binnen ons curriculum integreren we specifieke methoden voor sociaal-emotioneel leren om onze leerlingen hierin te begeleiden. Enkele van deze methoden zijn:
- Goed gedaan
Inspectierapport Basisschool Coninxhof: Uitslagen en Kwaliteit
Ontdek de officiële bevindingen van de onderwijsinspectie voor Basisschool Coninxhof in Venray. Deze pagina biedt een duidelijk overzicht van de schoolprestaties en de kwaliteit van het onderwijs. Wij geloven in transparantie en delen graag de resultaten van de inspecties. Dit helpt u als ouder om een weloverwogen keuze te maken voor de school van uw kind. Lees meer over de sterke punten en ontwikkelingsgebieden van onze basisschool. Op Basisschool Coninxhof streven we voortdurend naar excellentie. De inzichten uit de inspectierapporten gebruiken we actief om ons onderwijs te verbeteren en te zorgen voor een optimale leeromgeving voor alle leerlingen.