
Schoolweging
De schoolweging van Coninxhof is 29,07 , met een spreiding van 6,84 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Een indrukwekkende 97,1% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de inspectienorm van 85% en het vergelijkingscijfer van 95,9%. Dit bevestigt de sterke basiskwaliteit van het onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Met 60,5% van de leerlingen dat het streefniveau haalt, overtreft de school ruimschoots de signaleringswaarde van 47,1%. Dit is 2,7 procentpunt hoger dan vergelijkbare scholen (57,8%) en benadrukt de effectieve didactische aanpak voor talentontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school onderscheidt zich met een sterk theoretisch profiel: 31,8% vwo-advies (vs. 18,6% regio) en 9,1% havo/vwo-advies. Tegelijk blijft praktijkonderwijs met 0% significant onder het regionale gemiddelde van 1,0%. Deze focus sluit aan bij de relatief gunstige schoolweging (29,07 vs. 29,77 landelijk).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Coninxhof | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is dat 50% van de leerlingen boven hun oorspronkelijke advies presteert (vs. 25,3% landelijk), terwijl 20% onder advies scoort (iets hoger dan 11,8% landelijk). Deze cijfers reflecteren mogelijk zowel ambitieuze advisering als nauwgezette monitoring van leerlingpotentieel.